[WN] Onze kleine meid presteert ver boven verwachting.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Onze kleine meid presteert ver boven verwachting.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 23:51

Cyann....inmiddels alweer een tijdje 10 jaar, maar nu is het dan eindelijk zover...ze mag officieel dit jaar andere onderdelen dan de leadline starten bij de WRAN. _/-\o_ . Tjonge wat heeft ze hier naar uit gekeken. Ze baalde dat ze niet meteen mocht toen ze 10 jaar werd, moest wachten tot 1 januari dit jaar.

Maar nu dus eindelijk...de oefenwedstrijd van Oud Gastel stond op de agenda als leuke opwarmer, dat is altijd wel een ideale gelegenheid om eens wat dingen uit te proberen, zonder dat men meteen met een regelboekje begint te zwaaien.

Ze heeft nivo L5 bij de WRAN (met wat punten van de leadline). Ze wilde graag reinen en ook op 1 hand starten. Uiteindelijk werd het reining L3 en de rest L4 alles op 1 hand. Wij hadden geen idee hoe ze zich in dit veld staande zou houden. Het zou haar allereerste reining wedstrijd worden en dus ook in dit level.
Tuurlijk zie je haar wel rijden, je weet wat ze kan, maar op wedstrijd is nou eenmaal altijd anders, altijd minder. Dus wij hadden gehoopt dat ze het pattern reining uit zou rijden, maar dat eigenlijk niet verwacht...laat staan dat ze met het 3e blauwe lint van die dag de reining arena zou gaan verlaten.....

"Dat ga je niet menen!!", zeiden wij als trotse ouders tegen elkaar nadat de nr. 2 werd omgeroepen.....!!

De gehele dag vond ik een filmpje waard....met in de hoofdrol ons trotse team.

vuurneon

Re: Onze kleine meid presteert ver boven verwachting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:57

Wat ongelooflijk stoer! Wat een leuk team zijn die 2 zeg :) erg leuke show outfit! Mooi roze is zeker niet lelijk :j

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:00

..... Tja... Nancy... Dit is geweldig!
Echt super om haar met Nirvana te zien!!

Maarre.. Ik denk dat jij Peppy zometeen ook kwijt bent hoor :P
Ze rijdt binnenkort de sterren van de hemel!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 00:08

Nou idd wat je zegt. Haar score in de reining was 67!! Dus in onze ogen reed ze die sterren al. Leen zei nog tegen der...nou dan kan je volgend jaar dit ook met June doen, dan kan mama Scarlet nemen. Zegt ze...echt niet, ik ga scarlet doen. :j <<) Ze leert op dit moment zo ontzettend snel...ze is zo fanatiek opeens en ook echt zorgzaam voor Nirvana. Ik zie het echt nog gebeuren dat we samen in het NK staan in hetzelfde level en ga niet vreemd kijken als ik dan achter haar geplaatst ga worden. :D +:)+

Maaruh...Leen dacht ook al aan peppy hoor. Hij vroeg mij: "hoe oud moet je zijn om een hengst uit te brengen?" Tja....das niet zo moeilijk om in te schatten waar hij dan aan denkt :+

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:40

leuk een dochter, die zo fanatiek is ! en knap kan rijden..
(volgens mij mag een jeugdruiter geen hengst uitbrengen.)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:57

Hahah super!!!! Heb met een glimlach gekeken! Wat een stoere meid! Wat zul je trots zijn...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:03

Wat ontzettend tof zeg! :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:09

Ontzettend leuk om te zien dat fanatisme en inzet zo fijn beloond worden. Gefeliciteerd!

Melissaamlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:10

Leuk!!

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:12

Als dressuurprikker helemaal geen verstand van western maar ik vond het prachtig! *\o/* :j +:)+

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:35

Ja, ik heb die kleine zien rijden. Super hoor, tegen al die 'grote mensen'!
Ze werd ook heel enthousiast door iedereen (waaronder ons :D ) aangemoedigd!

schumiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:45

Wauw wat een stoere meid!Gaaf hoor hoe ze het allemaal al doet.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:51

Dat is echt leuk om te zien! En ze heeft hem goed onder controle hoor, af en toe probeert hij eens iets en zij neemt hem gewoon op. Heel netjes en ze rijdt echt heel goed. Tof dat ze zo fanatiek is, zolang ze er maar plezier in houdt ook natuurlijk. Dat zie je jammer genoeg teveel, ze gaan het te serieus nemen hé.
Je mag heel trots zijn op je dochter en op je paard natuurlijk ook ;) .

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:00

Volgens mij mag je een hengst pas showen als je 18+ bent, maar ik vind dat ze voor Cyann maar een uitzondering moet maken!
Ze rijdt verschrikkelijk goed! Komt ook omdat ze zo'n goede mama heeft :j

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:44

Wat doen ze dat leuk zeg! :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 13:32

Bedankt voor jullie toffe reacties. En idd Dana82 ze heeft nirvana vrij snel in de gate en gebruikt dan inmiddels ook haar benen erbij. En ja ze heeft er veel lol in. En ze moet ook leren als het tegenzit, dat gaat tot nu toe ook heel goed. Spelenderwijs is ze inmiddels zo ver gekomen, eerst mij altijd helpen en groomen tijdens wedstrijden, vervolgens zijn we begonnen met leadline en zelfs met een Demo leadline mee gedaan tijdens 't NK. Bij de DAWRA mocht ze al meedoen aan de "In Hand trail" als 7 jarige. En als 10 jarige (juni j.l.) zelfstandig meedoen in het zadel. Ook in Oud Gastel mocht dat tijdens de onderlinge paar jaar geleden.

Dit jaar mag ze dus naast de leadline nu ook alle andere onderdelen starten. En daar werk je dan spelenderwijs naar toe.
Vorige maand heb ik samen met haar een freestyle reining gedaan..Ze had op de manege (waar we les hebben WNL Quarterhorses) nog nooit eerder meegedaan aan reining, maar we hadden echt lol en wat hadden we ons en de paarden toegetakeld, samen in de ring (ik ook te paard als extra steun).

Begin deze maand was er een pas de deux verkleed, hier op de (dressuur) manege te simonshaven, waar wij wederom samen aan mee deden, puur voor de lol en ik zag dit als leuke extra training voor Cyann. Dus wij deden het ala western cq wij gaven er een reining draai aan ...haha echt even wat anders dan ze hier gewend zijn. Weer saampjes in de ring, maar in tegenstelling tot de freestyle reden we nu beide meer afzonderlijk en dus net ff moeilijker. We reden telkens in spiegelbeeld. We hadden natuurlijk weer de grootste lol en m.n. Cyann had weer heel wat ervan opgestoken.

Tijdens deze wedstrijd te Oud Gastel reed ze dus voor de allereerste keer een reining wedstrijd helemaal alleen en ook op 1 hand, dit had ze nog niet eerder gedaan. De freestyle en de pas de deux deed ze nog op twee handen. Het was haar eigen keuze en dan is het echt waanzinnig om te zien hoe dit allemaal goed uitpakte.

Omdat ze altijd bij mijn wedstrijden en lessen erbij is, wist ze al heel goed, wat strafpunten opleverde en wat pluspunten kan opleveren en hoe het eruit moet zien....alvorens ze uberhaupt op les ging. Ze lest inmiddels iets meer dan 1 jaar en de laatste maand is ze super fanatiek geworden en ligt regelmatig in een deuk tijdens de les. Ja An doet het goed hoor met kids. <3

En dat van een hengst weet ik hoor. No problem ;-)

En wie der in real life heeft gezien...bedankt allemaal voor het aanmoedigen, vindt ze echt leuk.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:39

Heb jullie gezien zondag, echt geweldig!
Flink aan staan moedigen bij de reining! :D

Ze deed het echt heel goed. Zag amper dat ze hulpen gaf bij de reining +:)+
Gaaf paard ook!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:44

Zo dat ziet er uit als een druk maar heel succesvol wedstrijddagje. Volgen er vast nog heel wat meer.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:14

Valt nog niet mee om met die korte beentje goede hulpen te geven! Als je op die manier als kind zoveel kunt opsteken en leren, dat is ideeal hé.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 15:11

Dana82 schreef:
Valt nog niet mee om met die korte beentje goede hulpen te geven! ....

Ja dat is idd waar.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:13

Wat een talentje zeg! _/-\o_ Supernetjes gereden & enog om te zien!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:32

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 15:34

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:38

wat schattig&stoer zeg!! :))
ik doe haar zeker niet na, wat kan die al goed rijden zeg _/-\o_

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:44

Wauw geweldig! heerlijk zon dochter en wat doet ze dat netjes allemaal zeg!!