[WN] AV Hengst Kalief weer eens op film!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Malu_

AV Hengst Kalief weer eens op film!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 18:11

Twee weken geleden Kalief eens gefilmd tijdens een training. Kalief is afgelopen zomervakantie onderuit gegaan tijdens het rijden en is door de klap behoorlijk scheef gaan lopen, na behandelingen van de osteopaat en weer opnieuw rechtrichten loopt hij weer bijna net zo als voor de val. Dat moest natuurlijk gefilmd worden!

Piloetje

Re: AV Hengst Kalief weer eens op film!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:30

Leuk paard! Wat glimt hij mooi. En leuke muziek ook :D I love Jace Everett

kimberley15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:20

Heerlijk om naar te kijken! mooie combi, zeker, en leuk peerd!

dijhsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:41

Ziet er goed uit Malu! leuk om te zien, alles goed verder in het hoge noorden? groetjes Lotte

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:44

Goh, ik zit te kijken.....ik KEN die buitenbak....zag toen pas dat je in Groningen zit en dit dus op de Held is waar ik heb lesgegeven hihi

ziet er super uit!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 19:10

dijhsa schreef:
Ziet er goed uit Malu! leuk om te zien, alles goed verder in het hoge noorden? groetjes Lotte

Hey, jij ook hier op bokt :D . In het hoge noorden gaat alles goed hoor, Kalief heeft z'n plek ook wel gevonden hier. Hoe is het met jou en Ashjid? (geen idee hoe je dat schrijft :o )

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:17

Mooi hoor! Lekker veel schwung! Hij is rechtsachter nog niet helemaal lekker. Dat moet een flinke smak geweest zijn.

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:45

Je paardje loopt nog steeds niet fijn, vooral wanneer je hem overhaast rijdt zie je goed dat ie niet rad loopt.
Vind wel dat je flinke hulpen geeft in de draf, in de jog is dat veel beter, maar dat valt ie op de voorhand en dat merk je zelf in je hand. Je geeft aardig wat hulpen van voren, maar weinig reactie of een stugge reactie.
Probeer je hand na een hulp ook weer laag te brengen, je geeft nu als het ware steeds hulpen doordat je je hand hoog hebt.
Misschien toch eens na laten kijken? Als je dat als niet gedaan hebt..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:58

Hey, Kalief heeft toch in Lekkerkerk gestaan? Ik weet nog dat jij hem reed en dat jullie hem hebben gekocht! Wat leuk! En Kalief staat nu in Groningen?

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 12:25

Jullie zijn de eerste die zeggen dat hij niet helemaal rad loopt. Hij is nagekeken en hij heeft een apart loopje ( altijd al gehad) maar niet kreupel. Over een tijdje laat ik opnieuw een osteopaat erbij komen om hem nogmaals te behandelen.
Ik zie inderdaad dat ik in het begin van het filmpje wat meer loop te 'plukken' met mijn hand dan normaal. Moet ook zeggen dat ik na de val ook best een tikje angstig ben dat hij nog een keer op zijn plaat gaat. Het was ook echt wel nodig dat ik hem iets meer steun gaf van voren, omdat Kalief heel onzeker is geworden van de valpartij. Laatste tijd gaat dat weer beter, dus kan hem steeds meer los gaan laten. Ook al klapt hij soms wat op de voorhand tijdens de jog, hij blijft wel licht van voren en kan hem makkelijk rondsturen.

@Mambobeach, Kalief stond inderdaad in Lekkerkerk, nu alweer 2,5 jaar in Groningen. Hoe is het met jou en je paard? Jij bent toch toch ook richting het noorden verhuisd?

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:57

Ik wil ook niet veel zeggen maar ik vind hem ook niet echt rad lopen. Kan ook niet zeggen echt kreupel maar het oogt niet goed. Maar zoals ik net las laat je de osteo er ook nog eens naar kijken.

Verder leuk paardje!!! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:58

_Malu_ schreef:
Jullie zijn de eerste die zeggen dat hij niet helemaal rad loopt. Hij is nagekeken en hij heeft een apart loopje ( altijd al gehad) maar niet kreupel. Over een tijdje laat ik opnieuw een osteopaat erbij komen om hem nogmaals te behandelen.
Ik zie inderdaad dat ik in het begin van het filmpje wat meer loop te 'plukken' met mijn hand dan normaal. Moet ook zeggen dat ik na de val ook best een tikje angstig ben dat hij nog een keer op zijn plaat gaat. Het was ook echt wel nodig dat ik hem iets meer steun gaf van voren, omdat Kalief heel onzeker is geworden van de valpartij. Laatste tijd gaat dat weer beter, dus kan hem steeds meer los gaan laten. Ook al klapt hij soms wat op de voorhand tijdens de jog, hij blijft wel licht van voren en kan hem makkelijk rondsturen.

@Mambobeach, Kalief stond inderdaad in Lekkerkerk, nu alweer 2,5 jaar in Groningen. Hoe is het met jou en je paard? Jij bent toch toch ook richting het noorden verhuisd?

Klopt! Je weet nog wie ik ben dus? ;)

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:32

RaichuHollow schreef:
Je paardje loopt nog steeds niet fijn, vooral wanneer je hem overhaast rijdt zie je goed dat ie niet rad loopt.
Vind wel dat je flinke hulpen geeft in de draf, in de jog is dat veel beter, maar dat valt ie op de voorhand en dat merk je zelf in je hand. Je geeft aardig wat hulpen van voren, maar weinig reactie of een stugge reactie.
Probeer je hand na een hulp ook weer laag te brengen, je geeft nu als het ware steeds hulpen doordat je je hand hoog hebt.
Misschien toch eens na laten kijken? Als je dat als niet gedaan hebt..

Sluit ik me bij aan,,mijn eerste indruk was ook been been druk en flinke hulpen maar ook van voren,waardoor toch de ontspanning mist na mijn idee..

Verder leuk paardje hoor ;)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:42

Wat mij opvalt is dat hij zijn staart zo gespannen hoog draagt. Doet hij dat altijd?
Wel een leuk paardje en goed dat je er een osteo bij hebt gehad. Zou 'm zeker nog een na laten kijken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:58

Malu, ik vind Kalief wel meer een man geworden hoor! :) Is hij nog steeds zo ontzettend lief? Had altijd een zwak voor hem hoor. Kalief heeft inderdaad altijd een apart loopje gehad.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 22:07

Staart draagt hij altijd zo hoog, is opzich niet heel raar voor een arabier. Moet ook zeggen dat hij die dag een aantal flinke scheten liet waardoor zijn staart af en toe nog iets verder omhoog kwam dan normaal, vandaar maar een muziekje eronder gezet :=

Kalief is zeker iets meer man qua uiterlijk, iets minder guppie dan dat ie was. Maar nog steeds ontzettend lief en een mietje. Gedraagt zich nog steeds keurig tussen al die merries. :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:25

Aaah, ik had ook niet anders verwacht! ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:50

Ik heb weinig verstand van western, vind het wel een heel mooi paard, helemaal mijn smaak :)

Maar wilde even melden dat hij duidelijk niet rad loopt. Hij valt op het rechtervoorbeen, dus dat zou betekenen dat links belasten pijn doet. Lijkt erger op de rechtervolte, wat bewegingskreupelheid zou betekenen. Wellicht nog even een keer naar laten kijken wil je het zeker weten. :)

Succes

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:59

Ik zou persoonlijk eerst eens lang een kliniek gaan ipv een osteopaat.. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:21

Ik ook, anders had de osteopaat dit sowieso al opgemerkt en eventueel aangepakt en dat is blijkbaar niet gelukt of hem niet opgevallen.
Hij loopt ook niet overduidelijk kreupel, dus het kan makkelijk over het hoofd worden gezien.

Mijn merrie loopt hetzelfde en veel stalgenoten zeggen dat ik gewoon moet gaan rijden omdat ze niks zien. Alleen ik en de kliniek zien het, je moet echt een getraind oog hebben hiervoor.
Dit paard loopt net wat slechter. Op een schaal van 0 (rad) tot 5 schat ik dit tussen 1 en 2. Mijn merrie liep net geen 1. DA raadt bij mij rust aan (is al door de hele malle molen geweest en kunnen niet vinden wat het is vandaar) om te kijken hoe ze over een paar maanden loopt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:34

als je er goed op let loopt hij idd niet helemaal zuiver maar dan moet je echt goed opletten!

Als je een backup vraagt moet je je hand eens naar voren doen ipv omhoog dan kan het paard zijn hoofd en hals laten zakken. je ziet dat hij nu tegen gehouden word daarin

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 15:55

@rapido : Ik heb de back-up altijd geleerd met eerst hand hoog, totdat hij achter mooi zakt en voor zacht wordt en dan weer laag. Dit om de achterhand meer eronder te laten komen en te trainen. Als ik maar een paar passen achterwaarts wil hou ik wel mijn hand laag.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:10

Ik wil alleen maar zeggen, dat je hem voor een arabier al behoorlijk lang/laag hebt lopen. +:)+

En zoals je zegt. dit filmpje is van 2 weken geleden.
Of hij al goed rad loopt, dat zal je zelf wel goed weten.

Veel succes (ik woon ook in de prov grünn ;) )

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:00

Ik snap sommige reacties niet helemaal, misschien dat sommige mensen er anders naar kijken als ik :') . Ik vind hem helemaal niet zo slecht lopen en zeker niet kreupel. Ook vind ik dat de ontspanning zeker wel te zien is en dat hij zijn staart niet gespannen hoog draagt maar normaal voor een arabier. Wel ben ik het ermee eens dat je soms meer je hand mag laten zakken, maar ik snap ook wel dat jullie allebei weer wat vertrouwen moeten krijgen ;) . Heel goed dat je de osteopaat erbij hebt gehad, naar mijn mening heeft dat echt een goede werking. Heb er zelf ook goede ervaringen mee gehad. Ik zou er in dit stadium geen dierenarts bijhalen, want zoals Foccused al zegt word je dan aangeraden om je paard op rust te zetten. Dan kan je hem naar mijn mening nog een keer laten behandelen door de osteo of fysio en hen kan je altijd om advies vragen :) .
Ik vind het zeker geen slecht beeld!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:14

_Malu_ schreef:
@rapido : Ik heb de back-up altijd geleerd met eerst hand hoog, totdat hij achter mooi zakt en voor zacht wordt en dan weer laag. Dit om de achterhand meer eronder te laten komen en te trainen. Als ik maar een paar passen achterwaarts wil hou ik wel mijn hand laag.
ja er zijn ook verschillende manieren ;) als je je had naar voren en laag doet dan word de rug ook mooi rond. Probeer maar eens.
Ik doe dit zelf in de training maar op show ga ik ook eerder wat omhoog met mn hand om meer snelheid te krijgen.