[WN] Lodewijkje onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Lodewijkje onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 00:08

Ik heb heel erg getwijfeld of ik dit topic wel zou plaatsen, zie regelmatig mensen op bokt afgemaakt worden omdat men de combinatie niet mooi vind en ik weet dat ik ook niet dat aan mooi plaatje voldoe (pony is 1.35m en ik 1.83 :') ). Maar ik weet ook dat het gevoelsmatig wel goed zit en hij regelmatig nagekeken wordt door door osteopaat, chiropractor en de veearts en zij het er allemaal over eens zijn dat het prima past en ik juist wat fanatieker moet/mag rijden om zijn lichaam in betere conditie te krijgen. Dus ik wil toch graag wat plaatjes laten zien ook al zijn het geen rijtechnische hoogstandjes, en dan eventueel in de loop der tijd de vorderingen laten zien :) .

Lodewijk is inmiddels alweer 6,5 jaar, nog niet heel veel rijervaring en dat wat hij heeft is vooral buiten rond hobbelen. Een tijdje geleden zijn we begonnen met lessen en toch al best wat vooruit geboekt. Ik rij niet veel, probeer naar 3 keer in de week te gaan maar dat is nu misschien 1 of twee keer in de week, verder wel veel longeren, grondwerk, fietsen en vooral veel knuffels.

Rijtechnisch zijn de foto's dus ook niet bepaald goed en het viel me vooral erg op dat ik mijn benen weer verkeerd draai, dus daar ga ik weer extra op letten, is iets waar ik altijd moeite mee heb gehad mede door wat medische mankementen maar vooral verergerd is door een paar hernia's waardoor ik minder gevoel en controle over mijn (onder)benen heb, vandaar overigens ook de bodyprotector, wat extra bescherming en stevigheid voor mijn rug :) .

Wat een lap tekst voor die paar foto's _O- .

Afbeelding
Net begonnen, toen keek hij nog vrolijk :D

Afbeelding
Bah bakwerk, dan gaan we eerst de baas trainen, lekker op de voorhand hangen zodat die arm en beenspiertjes extra moeten werken :')

Afbeelding
even de beentjes trekken om de spieren wat losser te maken :=

Maar de fotograaf kreeg helaas ijsklompjes aan haar handen dus van het betere rijden natuurlijk weer geen foto's :roll: maar het gaat om het idee

Afbeelding
Nog even snel poseren, yes denktie, we zijn nu al klaar, niet dus :D

Mijn uitzicht als we buitenrijden ook nog even showen, altijd vrolijk om zich heen kijken (en als ik niet op zit te letten ineens een sprintje trekken, zo mogelijk dwars door de bosjes :') )
Afbeelding

En zonder tuig
Afbeelding
Knap buffeltje <3

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:29

Nou wat een te gek gave pony zeg...
wat een knapperd...
welk ras is het.
ik zie wel welsh bloed, maar ben benieuwd waar
de gelaarzde benen, dat mooie witte hoofd vandaan
komen. En zijn vlekken overo achtig.
weet je iets over zijn ouders.
en waar gaan jullie samen voor trainen...

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 01:12

Alleen maar welsh bloed :D . Sectie B , zijn vader is Glansevin Graffiti , moeder zijn de papieren van kwijtgeraakt begreep ik dus daar weet ik de afstamming helaas niet van maar ook duidelijk een welshpony.
Hij is splash, komt veel voor bij welshjes maar in extremere vormen wordt het nog niet helemaal geaccepteerd helaas. Maar dat van hem komt bij zijn palomino moeder vandaan, zij had ook een mooi wit koppie met hoge witte benen en een blauw oog, Lodewijk heeft deels blauwe ogen.

Ik wil vooral de trail kant op, dat vinden we beiden erg leuk, pleasure en horsemanship vind ik zelf ook heel leuk om te doen maar hij niet echt en dan is het voor mij ook niet zo leuk meer. En voorlopig toch ook enkel recreatief, misschien ooit een wedstrijdje maar dat zit nog lang niet in de planning.

fortimestwo

Re: Lodewijkje onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 02:39

Ja ok je bent misschien iet wat te groot qua lengte.

Maar door jou gewicht en postuur van de pony vind ik echt passen en enorm lief gezicht.

hele leuke pony

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 04:17

Inderdaad, voor het perfecte plaatje ben je wat te lang, maar daar gaat het niet om toch?
Ik vind hem ook super leuk getekend!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:24

Nou, te zwaar ben je zeker niet. Ziet er goed uit hoor!

Leuk om Lodewijk nu eens onder het zadel te zien. Na al die mooie tekeningen en illustraties op UK. :P

Blijft een bijzonder beestje met bijzondere uitstraling!

Vind wel, net als je DA en osteo etc., dat je wel minstens 2 tot 3 keer moet rijden om de spiermassa op pijl te houden en conditie te verbeteren. Zodat hij ook je goed kan blijven dragen.

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:30

Lodewijk <3 , is ie al weer 6,5?
Ik weet nog dat ik zijn veulentopics altijd volgde , wat is het toch een knappert!!!
Hij kan je makkelijk hebben , je hebt dan wel lengte , maar geen breedte.

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:19

Inderdaad is hij alweer 6,5?? Wat gaat de tijd toch snel!!

Leuk om hem weer eens te zien. Hij is de afgelopen tijd een stuk breder geworden.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:47

Wat een leukert <3 , ach je bent misschien een beetje te lang voor hem, maar zeker niet te zwaar zoals hierboven ook al werd gezegd.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:09

Ach, je bent aan de lang kant, nou en.. Ik vindt jullie echt een toffe combi! De hollandse blik is gewoon verpest door al die dressuurkastelen die we hier fokken waardoor we vinden dat dat het enigste is dat kan bij grotere mensen. Lekker laten zeuren die hap.

Yep, tikje frustratie van een mede-groot uitgevallen-menspersoon

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:16

troi schreef:
Ach, je bent aan de lang kant, nou en.. Ik vindt jullie echt een toffe combi! De hollandse blik is gewoon verpest door al die dressuurkastelen die we hier fokken waardoor we vinden dat dat het enigste is dat kan bij grotere mensen. Lekker laten zeuren die hap.

Helemaal mee eens, ik vind jullie een superleuke combi hoor!

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:54

Geweldig inderdaad om Lodewijk weer eens te zien.
Jullie zijn een leuke combi hoor. Laat andere mensen maar kletsen, als jij maar lol hebt met hem!!

mirella75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:58

En op die hele stoere quatertjes zie ook wel van die grote kerels opzitten!
En die rijden in Amerika grote wedstrijden ( niet alleen Amerika trouwens! )

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:26

Ik vind het ook niet raar staan hoor. Jij bent lang maar je pony is breed dus het misstaat zeker niet. Super mooi paardje trouwens! En idd, als die kerels van bijna 2 meter ook op een quarter of paint kunnen dan is dit in verhouding zelfs beter.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:29

Ahhhh knappe Lodewijk, ook al weer 6,5 net als mijn Ace... Wat vliegt de tijd!!!
Ach je bent wat lang.. so what ;)

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:32

oooh t plezier straalt er toch wel af hoor.
je zit je pony niet in de weg , en daar gaat t om

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:59

Wauw wat een heerlijk paardje, echt een blikvanger onder je kont hoor :P
Tja je lengte is wat lang maar vind het nog goed kunnen hoor en idd zoals er al gezegt wordt je ziet somige op Quarters ook rijden waarvan je soms denkt nou die is behoorlijk aan de maat voor het paardje wat onder de kont zit :P haha..

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 01:55

Bedankt voor de leuke reacties :) , best een opluchting want soms zie je echt hele nare berichten en persoonlijke aanvallen naar mensen toe bij (foto)topics. Nu valt dat hier op het westerngedeelte sowieso al wel mee gelukkig maar bleef toch wat twijfelen, deze foto's leken me ook wel redelijk boktproof dus heb me er toch maar aan gewaagd :D
Zeker nu we echt gerichter bezig zijn leek het me toch wel leuk om eens te laten, vooral ook omdat er best veel bokkers zijn die hem nog al baby kenden, want het is dat je hem aan zijn aftekeningen kan herkennen :D
En ik vind het zelf ook altijd erg leuk om de vorderingen van andere mensen te volgen, neem aan dat ik daarin niet alleen ben.

Het lengtecommentaar komt vooral ook van mensen die alleen naar de cijfertjes kijken, en ja ik zou zelf ook zeggen dat als je bijna een halve meter groter bent dan je paard je beter niet op kan stappen, en het is ook niet over 1 dag gegaan voor ik er zelf ben geklommen, ik kocht een menpony, geen rijpony, maar nu heb ik een rijpony en geen menpony :') .
Ik hoef ook niet de toestemming of mening van andere mensen te hebben om te rijden natuurlijk, ik luister liever naar wat de osteopaat en veearts zeggen met onderbouwde feiten dan de mening van een pubermeisje :+ , maar hoe vaker je dergelijke dingen hoort en leest, hoe groter je frustratie. Maar misschien denken zulke mensen wel dat als ze vaak genoeg heel negatief zijn dat ik hem weg zal doen zodat zij hem kunnen kopen :') .

Duke, zijn conditie is verder wel ok, longeer 2 à 3 keer per week met dubbele longe, fiets regelmatig ruim een uur zodat hij onbelast lange rechte lijnen kan lopen (3 km kaarsrechte weg waar we over moeten om in het recreatiegebied te komen := ) daarbij veel tempowisselingen en altijd even een sprintje trekken, vind hij prachtig als hij even flink op zijn aller hardst mag :D .
Maar ik heb idd wel een beetje op mijn kop gekregen dat ik niet alleen maar buiten moet rondhobbellen, maar ook juist echt moet werken, hij moet meer gaan dragen want anders kan het gewicht op lange termijn wel schadelijk zijn natuurlijk.

Marjoleinn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:23

Wat een leukerd zeg!!! Echt een schatje!!!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:34

dit is echt een super leuke pony, helemaal mijn smaak
heel veel plezier ermee, enne waarom zou je er niet mee mennen. Dan heb je heb helemaal een leuke allrounder

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 13:07

Om een heel lang verhaal waarom er niet met hem gemend kan worden: zijn karakter. Het is nog te gevaarlijk om hem in de spannen, zowel voor de omgeving, de menner als hemzelf. Ben wel al heel lang rustig aan bezig met de voorbereidingen maar voorlopig is het nog lang niet veilig er een kar achter te binden. Zo'n karakter kom je (gelukkig) zelden tegen en is te ingewikkeld om in woorden uit te leggen maar hij is niet normaal om het zo maar te zeggen :+ . Daarom was ik ook bijzonder verrast dat hij het onder het zadel wel zo goed doet, en als hij dan toch zo'n aanval krijgt kan ik vanaf zijn rug veel makkelijker tot hem doordringen dan wanneer je erachter zit.
Ik hoop dat hij er ooit wel klaar voor gaat zijn maar zo niet ook geen probleem, weg gaat hij toch nooit, al kan hij alleen nog maar in de wei mooi staan te zijn :) .

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:13

Prachtig dier hoor, veel plezier samen! *\o/*
En wat al gezegd is, sluit ik me helemaal bij aan, zolang je geen zwaargewicht gaat worden geen enkel probleem, ik wilde dat ik wat langer was... :j 8-)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:19

Lodepoown <3 had je foto's al op FB gezien maar plaats hier toch nog maar wat. Hij is zo leuk :D en ik vind je lengte helemaal niet storen, hij is echt breed! Als ik mezelf met mijn lengte op hem voorstel moet het volgens mij echt een huge pony lijken. :') Mini-Lode-tankje. :))

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:22

Leuke pony! Ik ben zelf 1.76 en heb een pony van 1.40 en dat ziet er qua plaatje niet veel anders uit eigenlijk. Miss omdat mijn pony iets smaller is.

Pony's zijn sterk en kunnen meer hebben dan je denkt. :j Er wordt altijd veel te betuttelend over gedaan wat dat betreft.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:27

arghhhhhhhh......hebben, hebben, hebben......ik hou zo van paarden met grote aftekeningen. Mijn haf heeft precies dezelfde aftekening op het hoofd..

Verder ben ik enorm tegen te grote ruiters, maar jij bent de eerte waarbij ik denk: nee, ik denk niet dat jij je pony hindert...veel plezier samen nog!