[WN] Rocky in herfstzonnetje aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Rocky in herfstzonnetje aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 13:45

Hallo bokkers!

Vandaag is mijn zusje Nina langs geweest om nog eens een paar pics te nemen van mijn Solid Paint Rocky.
Ik heb hem gisteren geschoren, dus let niet op de strepen :o

Dit was de laatste keer keer dat ik op de wei mocht rijden, dus nog eens goed van geprofiteerd om grote cirkels te maken.
Ik merk wel dat hij in de wei echt die bakrand mist, hij durft veel sneller naar binnen te vallen.
Ook zijn 'slechtere' kant, links, is veel duidelijker voelbaar zonder omheining, wel een goede leerles!
Links moet ik hem echt nog meer begrenzen met die linkerteugel wil hij niet finaal over zijn schouder vallen soms...
Ik werk vooral op stelling en buiging, en zodra hij wil meegeven, laat ik direct los.
Eerst op twee handen, daarna op één, dat werkt gewoon het beste bij hem.

Veel kijkplezier!

Afbeelding
Wie moet ik nu hebben? :+

Afbeelding
Allereerst zijn lieve koppie nog eens, toen hij nog niet door had dat hij op sappige groene grassprietjes stond, haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Even artistiek doen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En uitblazen! 8-)

Afbeelding
Eventjes op één hand proberen of dat lukt

Afbeelding

Afbeelding

En finitos!

Ik heb jammergenoeg nog altijd geen lesgever gevonden, dus probeer ik zoveel mogelijk
slachtoffers te vinden die af en toe eens een stukje willen filmen om dan eens na te kijken...

Mijn werkpunten: Ik weet dat ik mijn handen te hoog houd, en ik durf dan een beetje een knik in de pols te maken, dat ben ik hard aan het afleren.
Ook moet ik opletten dat ik mijn rug niet hol maak om 'recht' te zitten.
Andere tips zijn welkom, vooral als ze opbouwend zijn!

Oja, normaal rij ik altijd met cap, maar nu even niet :')

Bedankt om even te komen kijken hier!

Groetjes,
Eva en Rocky!

bellehorses

Re: Rocky in herfstzonnetje aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:48

Leuk paard heb je! Hoe oud is hij eigenlijk?

Je houding stoort me een beetje, vooral je armen, jou ellebogen liggen haast op de kont van je paard, probeer deze langs je lichaam te houden. Probeer ook op je kont te gaan zitten, lijkt een beetje alsof je op je doos zit :D

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 13:51

Bedankt voor je reactie!

Hij is in april 10 jaar geworden!

Ja, mijn armen moet ik echt meer ontspannen naast me laten hangen, is zeker juist!
En idd meer op mijn kont gaan zitten, zo zal ik ook direct mijn rug boller maken, dank je!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:55

Ziet er leuk uit! Lekker is dat, om even op het land te rijden. Dus nog even genieten van die laatste keer. ;)
Ik heb wel het idee dat je beugels wat te lang zijn. Je hielen wijzen wat omhoog op sommige foto's.

Verder: leuk paard!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 14:00

Ja hoor, lekker nog even zonnetje meepikken nu we nog ervan kunnen genieten.
Mijn zus zei ook dat mijn beugels waarschijnlijk te lang zijn, ik zal ze de volgende keer toch een gaatje korter zetten dan, bedankt!

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:06

AstraGirlie schreef:
Bedankt voor je reactie!

Hij is in april 10 jaar geworden!

Ja, mijn armen moet ik echt meer ontspannen naast me laten hangen, is zeker juist!
En idd meer op mijn kont gaan zitten, zo zal ik ook direct mijn rug boller maken, dank je!

Aldoende leert men +:)+

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:03

Knappe Rocky! <3 Hij ziet er supergoed uit! +:)+
Je beugels lijken mij ook een beetje aan de lange kant :j

Rijdt dat nou lekker met zo'n seatsaver? Ik vind het zoooooooooooooooo lelijk! :o

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:19

Mooie foto's en dat hoofdstel, die vind ik zo mooi. Maar ik mag er nog geen wedstridjen mee starten (L5) dus ik blijft nog maar even bij mijn trainingshoofdstel :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 07:21

prachtig paard!

ik zou eens wat zitlessen volgen bij iemand, dat hoeft helemaal geen western trainer te zijn
verder de seatsaver eraf doen want volgens mij hou je veels te weinig ruimte over in je zadel om goed op je kont te zitten
misschien is het zadel ook wel te klein, je zit helemaal tegen de fork aan

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 09:20

Nu jullie het zeggen, ja, die seatsaver vult eigenlijk heel mijn zadel op als ik het goed bekijk...
Het zit wel zachter, maar daar stopt het dan ook bij van nuttige bijdrages :-)
Ik zwier hem er vandaag nog af!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:23

Ik heb hem er ook op liggen, puur voor de buitenritjes. Als ik les heb, en wedstrijd (dan is het zelfs niet toegestaan), gaat hij eraf. Als ik in de bak rijd, heb ik een barefoot waar ik mee rijd. Want als je echt serieus wil rijden, zit het gewoon in de weg.

noows

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:26

Leuk paardje!
Ga eens ik je zadel staan en dan gewoon proberen te rijden. Hier krijg je een goed evenwicht van en ga je beter van zitten. Je krijgt er trouwens ook enorm spierpijn van :o
Dat hoofdstel is inderdaad erg mooi

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 09:30

Dit is ook een Barefoot, de Missoula nut, maar zoals je voorstelt, enkel voor buitenritjes erop, daar kan ik ook mee leven! :-)
Ik zal mijn zus terug moeten laten komen voor nieuwe foto's zonder seatsaver! (Niet weer, denkt ze bij haarzelf...)

Noows, goeie tip! Zonder zadel hobbelen is ook al een tijdje geleden, ga ik ook maar weer eens doen!

Hoofdstel is een Cattlemans Choice, het enige westernhoofdstel waarop ik direct verliefd werd en die ik direct moest hebben! (Bedankt vriendje :(:) )

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:41

Is dit een Barefoot? Oh ja, dat zijn die nieuwere modellen. Die hebben meer westernlook! Waarom dan nog zo'n seatsaver? Barefoots zijn al zo zacht. ;) :P

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:47

Jeetje wat glimt hij zeg!
Foto`s zijn mooi geworden. Maar probeer idd aan je houding te werken... Als die beter wordt zijn de foto`s vast nog mooier :)

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:23

Mooi paardje en had inderdaad ook niet in de gate dat het een BF was!!
De houding tips zijn al genoemd dus je hebt weer lekker wat om aan te werken,,ook wat meer ontspanning is volgens mij nog een puntje ;)

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:04

Mooie foto's, mooi paard. Ik zou inderdaad de beugels korter doen, ik ben zelf nogal van de extreem korte beugels dus zou ze meteen 2 gaten korter doen. Maar goed, dat ben ik dan weer. Krijg hier op bokt nog wel eens te horen dat ik de beugels te kort heb, maar ben t daar gewoonweg niet mee eens:) Anyway. Ik zou als je in het land traint wel beschermers om doen, een verkeerd pasje is zo gemaakt en dan loop je toch iets minder kans op blessures. En kijk goed in de richting waar je naar toe gaat, we zijn allemaal toch wel erg geneigd om te kijken of ons paard niet stiekem van kleur veranderd maar doorgaans gebeurd dat niet zo snel;) Ennuh verder: meid het is tijd voor een Wrangler! Dan is het plaatje compleet:)

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 17:23

Ja, morgen ga ik proberen vriendlief ervan te overtuigen om eens nieuwe foto's te nemen, zonder seatsaver en met kortere beugels! Ik ga dan vast ook wel kritiek krijgen dat ik met mijn knieën tussen zijn oren zit, maar kom :-) En die beschermers, i know, ik doe ze normaal gezien altijd om, ook in de bak, en ze lagen ook klaar, maar echt stomweg vergeten, is een blunder dat klopt. Want een blessure is wel het laatste wat je wil met je paard...En nee, Rocky is nog niet van kleur veranderd, haha, is ook altijd een terugkerende fout van me, loop je toch altijd te controleren of zijn hoofd er nog aan zit, lol
Die Wrangler ben ik voor aan het sparen, die komt er zeker aan! Maar ik vind het zo moeilijk om de juiste maat eruit te pikken als ik die niet kan passen...En hier in de buurt heb ik alleen dressuurprikkie winkels jammergenoeg... :')

Hier een foto zonder seatsaver van deze zomer:

Afbeelding

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:53

Rocky!!!! hij ziet er super uit Eva :D

Veel advies kan ik niet geven, maar volgens mij loopt hij minder op de voorhand dan de laatste keer dat ik er was? Dus ik zou zeggen dat je goed op weg bent!

Enne... ik wil ook best nog eens foto's komen maken :) heb in oktober nog 2 weekjes vakantie, dus als je me nodig hebt, weet je me te vinden!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 13:06

Bedankt Eline!

Ik heb ook het gevoel dat hij een beetje actiever vanachter aan het worden is en lichter op de voorhand, is de éné dag al beter dan de andere maar kom :-)

Zonder die seatsaver voel ik meer meer wat er onder me gebeurt, dus die vliegt er dus zeker af!

Heb vanmorgen weer in de piste gereden omdat gras te nat lag, en veel gewerkt op kleine cirkeltjes draven en galopperen, met mijn armen ontspannen naast me, ging best wel goed.

Helaas zijn de schoonouders op reis naar Turkije met de fotocamera dus helaas pindakaas geen nieuwe foto's...
Geef maar een seintje als je nog eens in de fotografie mood bent :-)

Hoe is Cassie? Al op de nieuwe stal? En naar je zin?

Groetjes!

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:52

Mooi paard! Jullie zijn lekker bezig! Je houding wordt denk ik een beetje veroorzaakt door het zadel en seatsaver. Het lijkt zonder seatsaver al wel veel beter, maar toch lijkt het net of je een heel stuk boven je paard zit. Heb je dat gevoel zelf ook? In dat geval lijkt een ander zadel mij prettiger voor je houding.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:45

Ik stuur wel even een pb ;) straks kaap ik je topic haha

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 22:55

hey AG- long time no see *D
hij ziet er schitterend uit !!
kleine puntjes ;met shank dien je toch echt 1 -handig te rijden, anders met een snaffle.
en je handen altijd VOOR je zadel houden.
waar is zn rose outfit gebleven ? :D

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 16:42

2 spicegirl: We zijn een beetje uit de roze periode, eens tijd voor andere kleurtjes nu :-)
ps: wat een mooie knapperd zie ik in je profiel staan! :-)

Ik heb nog altijd de gewoonte om hem in te rijden op 2 handen, zo kan ik hem direct veel meer inbuigen.
Want aan zijn moeilijke kant loopt hij met 1 hand gewoon met hoofd een halve meter naar buiten te koekeloeren om het hem gemakkelijk te maken. En zodra hij dan los aanvoelt, dan pas pak ik hem op 1 hand. Mag niet, ik weet het... Ik probeer de inrij-tijd zo kort mogelijk te houden, is de éné dag al wat beter dan de andere.

Ik heb nu de laatste dagen veel geoefend op mijn handen voor mijn zadel te houden, en mijn ellebogen te ontspannen, en sinds ik er op let, loopt hij echt veel rustiger ook met zijn hoofd-halshouding.
De seatsaver maakte de afstand ook te groot tussen zijn rug en mijn kont, ik kan hem nu veel beter op gewicht terugnemen zonder aan de teugels te komen, dus ook al positief!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:07

juist met 2 handen heeft hij meer ruimte als met 1.dus zou hij rechter moeten lopen (mits je hand houding goed in het midden is ) je kan een beetje smokkelen door de muis van je hand op de knop te laten rusten, totdat je gewend bent daar je hand te houden..

ja, ben overgetapt naar de vlekjes <3