Heeft er nog eimand advies, ben nu toch al enekel weken serieus met haar bezig, maar die dikke vette buik wil er maar niet af. En daardoor blijft het zadel toch onder het rijden naar voren schuiven
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

hoe groot is je fjord? hij oogt groot
Pumi schreef:volgens mij gaat dat ook niet zo snel. Mensen met overgewicht hebben toch ook niet binnen enkele weken een platte buikben nu toch al enekel weken serieus met haar bezig, maar die dikke vette buik wil er maar niet af.
Maar keep up the good work!
crow schreef:Staat erg goed. En beetje het lot met een fjord, weinig schoft, rondgeribd, brede rug. Weet niet in hoeverre je een staartriem kan bevestigen. Moet zeggen dat ik ze niet eens zoveel te dik vind op de foto's voor een fjord.
MLoeser schreef:Hoe bevalt het zadel je verder eigenlijk? Ik heb hem al een tijdje op het oog, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die hem ook nieuw hebben gekocht
Pumi schreef:MLoeser schreef:Hoe bevalt het zadel je verder eigenlijk? Ik heb hem al een tijdje op het oog, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die hem ook nieuw hebben gekocht
Hij bevalt mij erg goed, hij moet wel echt ingereden worden. Vandaar dat ik met dit mooie weer met chaps rij, dan is het zadel wat minder glad
en hoe reageert je paard erop? lekker ontspannen? ruim in de beweging?
Het staat haar in ieder geval wet ontzettend mooi
grasmasker hoeft niet meer, want het land is kaal en zwart, dus ze staan nu in de rijbak en krijgen hooi en brok. We zullen binnen kort eens wat drafbalkjes aanschaffen, die wilde ik toch al hebben en maar gewoon door gaan met haar aan het werk zetten. Ze zal hem toch vanzelf wel kwijt raken
milrosa schreef:Hoeveel brok geef je, want die van mij krijgt alleen s'morgens en savonds een klein handje muesli en een bekertje haver, ze heeft een mooie platte buik. En overdag 3 á 4 x per dag een handje hooi.
Ze kunnen goed leven van hoofdbestanddeel hooi, mits van goede kwaliteit.
Die van mij loopt hoog in de westernsport, dus er zit genoeg energie in.
En natuurlijk veel verschillende oefeningen blijven doen, inderdaad veel verzameld galoperen, met de achterbenen goed onder het lijf en dus aangespannen buik spieren, maar ook buiten ritten met veel kilometers helpen een handje. Blijf afwisselen.
Ik blijft dus gewoon lekker doorrijden, ze raakt die buik vanzelf kwijt, ben tevens opzoek naar een tijdelijke andere pad tegen het schuiven en een banaansingel.
Veel kilometers maken heeft bij mijn bijrijdpaard ook goed geholpen. (en tevens is haar conditie flink omhoog gegaan, leuke bijkomstigheid!)