[WN] Nog een Alpenquarter meld zich!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lorrelei

Nog een Alpenquarter meld zich!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 12:14

Hoi Allemaal!

Normaal ben ik absoluut niet van het foto's plaatsen, maar toen ons lieve stalgenootje Jessie: NeverGiveUp gisteren haar camera mee nam zijn daar toch sulke mooie plaatjes uitgekomen! Dat ik ze graag een keertje deel.

Wij in het kort:
Laura; 21jaar; koerier en gedip. orun instructrice (engels)
Anna; Mei2004; Parelli level 2/3; bitloos

In onze lessen ligt de focus vaak meer op de Parelli factor (nh) dan op de westerntechnieken, in dat opzicht zijn we samen dus nog wat beginnend.

Afijn, de foto's, Anna loopt hier overigens voor het eerst op shanks (hihi aka mn hackamore)
En ja we zijn erg hard aan het sparen om volgende maand eurohorse te laten komen.. Hierdoor alleen stapwerk.

Om bij aanvang natuurlijk even te bewijzen dat deze quarter écht uit de alpen komt.. Het bergbeklimmen is ze nog lang niet verleerd :+
Afbeelding
Afbeelding

En als je op de top van die berg last krijgt van de zon..
Afbeelding

Dus, aan het werk!
Afbeelding

na tijdenlang ask-and-pull-and-ask-and-pull-and-ask-and-pull, blijft ze traag reageren op neckreining (tips?)
Afbeelding

Oja, misschien helpt t als ik kijk waar ik heen wil :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slap achterhandje, jammer
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor degene die toch benieuwd waren naar een drafpoging :P
Afbeelding

Dit was trouwens ook de eerste keer met bril en cap, hoe doet de rest van brildragend bokt dit? Want ik vind het ten eerste geen porem :P het zat niet lekker en ik denk dat als ik val dat ik dan a la minute lenzen heb..

Bedankt voor het kijken!
Afbeelding

margreet4

Re: Nog een Alpenquarter meld zich!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:34

Leuke foto's :)
Verder hier niet zo veel verstand van maar het ziet er vriendelijk uit :)

Qua brildragen :) Daar wen je aan :) Op een gegeven moment heb je het niet meer door hoor :)

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:11

leuk nog een alpenquater! ben je ook voor plan om te gaan starten?:D en welke kant wil je opgaan? en wat is zijn papie?:P

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:15

Wat een knappe dames ;)
Bril went idd, rijden met regen blijft lastig, maar lenzen waren voor mij ook niet de oplossing (kon alleen harde lenzen, en in een stofbak is dat auw). Mijn oplossing; laseren ;)

Lorrelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 16:59

Papa is alcantara! En daarachter zit nog iets vd heksenketel, ook niet geheel onbekend ;)
Starten? Pfieuw geen idee, ambitie is er wel maar we zijn er nog lang niet klaar voor. Na een betere basis wil ik dolgraag de reining kant op!

En bedankt voor alle brildraag-tips! Regen, iek daar had ik nog niet eens aan gedacht.

GiggleBitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:04

Leeeuk, weer een nieuwe Alpenquarter erbij *\o/*

ltb_criollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:13

Leuke foto's! :D
Wij hebben hele goeie ervaringen met eurohorse! ;) !!!

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:21

heej lau! Geen idee hoe ik hier terecht kom, maar vind het een berichtje waard. Wat ziet anne er goed uit! En jij ook, moeten gauw weer eens afspreken!

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:42

Leuke Alpen Quarter welkom bij de club :D
Kwa bril zou ik het niet weten,hihi denk gewoon even wennen ??
En ook ik heb goede ervaringen met eurohorse ;)

Lorrelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 18:14

Ik hoor inderdaad erg veel goede verhalen over evelien, zij doet ook tweedehands zadels toch?

bedankt voor de leuke complimenten!

@stijntilla, he kim! Ja jij was zeker even verdwaald haha! We meeten snel weer.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:17

Leuk paard!!!

Ja, ze doet ook gebruikte zadels.
Ze komt eind sept. ook naar mij toe voor een ander zadel.
Heb er veel goeds over gehoord en kijk er echt al naar uit :j
Alles wat je verder nog nodig hebt kan ze voor je meenemen :D .....

Je kan ook je gebruikte zadel inruilen op een ander gebruikt zadel.
Ik had haar toevallig gisteren aan de telefoon :D

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:23

Heb op mijn Alpen Quarter ook een zadel laten aanmeten door evelien en ben er nog steeds super blij mee!
Bel haar gewoon even voor wat meer info en je waslijst wat je nog nodig hebt allemaal,haha..
En wie weet is ze toevallig binnenkort keer bij jou in de buurt ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:50

Leuk een western haf. Geef zelf aan paar westernhafjes les en vind ze hartstikke leuk. Complliment zoals je nu bezig bent, liever zonder zadel ( en rustig aan ) dan iets dat niet past, respect!

qua bril went wel. Ik rij bijna altijd met zonnebril. Ik knijp erg zonder en huil ook met name in galop heel erg. Lenzen zouden een optie zijn, hoewel mensen ook vaak iets in hun ogen krijgen zoals een zandkorreltje wat echt vervelend is. Heb zelf geen lenzen, maar kom mensen tegen met. Mocht je dus lenzen nemen, is het nog steeds handig om te wennen aan een zonnebril tegen stof, zand etc.
Maaar het went echt en anders een sportbandje achter vanaf de pootjes als hij niet blijft zitten?

Lorrelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 20:25

En de goede evelien-recensies stapelen op, dank alle twijfel is weg en van de week zal ik d'r een belletje geven :)

Dat sportbandje is ook een goed idee superpony, dan glijd hij bij zweten enz niet zo van je neus af (lenzen lijken me doodeng haha) ook dank voor de respect, ik doe ook erg veel grondwerk en erop zitten eig max een kwartiertje omdat je zonder zadel natuurlijk ook met drukverdeling zit. Het lijkt heel traag te gaan, maar door de goede voorbereiding op de grond is ze onder de man vaak snel bevestigd . Dan weet ik soms niet eens meer wat ik toe kan voegen! Haha

Welke regio geef jij les? :o

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:53

Leuk, weer een westernhaffies :D

Ik ben ook brildragend (kan niet tegen lenzen) en heb in de bak meestal geen cap op :o (eigenlijk oerstom....), maar buiten wel altijd! Moet eerlijk zeggen dat ik geen van beide voel zitten. Misschien zit jouw cap wel net iets TE strak waardoor je de pootjes van je bril wel voelt?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:55

wat een leuke haf :D leuk team!

Ik ben ook een brillendrager, maar ik doe hem niet op met paardrijden :') te riskant :P ik heb rechts -1,50 en links -0,25 denk ik, misschien erger geworden, iig kan ik nog wel wat zien zonder bril :P

jolly_joyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:34

Erg leuke haf, en welkom bij de alpenquater club.
En ja met bril rijden heb ik geen ervaring, dus kan je daar geen tips over geven.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:52

Leuke haflinger heb je! Waar sta je met je paard?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:59

Leuke Haflinger! En echt top dat je zo rustig aan doet; daar kunnen een hoop mensen wat van leren :D en qua bril; ik rij altijd met bril en cap, moet eerlijk bekennen dat ik nergens last van heb (okee hij glijd soms een klein stukje verder mijn neus op, maar that's all. En ik heb geen last van vliegjes in mijn ogen :))

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:23

Leuke foto's!

Tip: Als je neckreined, moet je ook beendruk gebruiken. Dus buitenteugel aan de hals, buitenbeen geeft druk. En idd kijken waar je heen gaat. Succes.

Lorrelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 17:27

Haha ja! Zn vliegwerende functie had ik nog niet eens bedacht!

Anna woont in hoogland-west meissielief, jij komt ook .uit amersfoort? Waar sta jij?

Dank voor de leuke complimentjes! En voor de tips (wgirl) door alle brildaag tips vergeten we haast dat er ook rijzaken zijn hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:31

Hi, weer een alpenquarter erbij wat leuk. Heb ook een haf, die heeft 2 veulens gehad van alcantara. Zijn leuke paarden!
Voor je neckreining, kijk deze video eens: http://www.youtube.com/watch?v=rbR92SUdhcM

Kort samengevat: leg je buitenteugel tegen de hals, reageert ie niet, stuur je hem naar binnen met je binnenteugel, en dan gelijk rechtuit en voorwaarts (bijv in een drafje.) weer terug naar stap, weer een hoek maken enz. maar Larry legt het beter uit ;)

zou je hack trouwens wat hoger hangen! enne neckreining trainen zou ik met een snaffle doen ipv shank/hack.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:37

sorry maar ik zie het western niet?
geen western optoming, geen westernpaard en geen western manier van rijden.
dit is NH ofzo denk ik.

Lorrelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 11:31

quarterH schreef:
sorry maar ik zie het western niet?
geen western optoming, geen westernpaard en geen western manier van rijden.
dit is NH ofzo denk ik.

Ja want een westernzadel maakt de rijstijl? En alleen een quarter hoort thuis in de westernwereld? Al je mn op beter had gelezen zou je deze reactie niet plaatsen.

@vivalavida, dank dat zijn goede tips. Ik merkte idd met de hack dat hij niet functioneel is als direct stuur, de druk is dan ook tegenstrijdig. Dus de volgende keer hang ik mn sidepull er weer om. En hangt hij iets te laag? Heb goed opgezocht, boven het neusbeentje enzo, maar voor het zicht zou een gaatje hoger misschien idd beter zijn, we gaan t proberen. :) dankjewel

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:55

Paard heeft 3 jaar in Hoogland West gestaan en staat nu in Nijkerkerveen.