Ik moet zeggen dat het nog niet echt comfortabel voor me is. Ik voel me erg beperkt in mijn bewegingen en het is allemaal wat stug (vooral de fenders). Ook het vasthouden van de teugels wil nog niet echt lukken. Nouja, het vasthouden wel, maar rijden kan ik dan niet meer.
Ik reed altijd met dressuurteugels en dan in één hand. Dan is dit wel moeilijk. Ondanks alle ongemakken liep meneer best ontspannen. Het is allemaal nog ontzettend wennen.Tips zijn ontzettend welkom!!!
Ik ben nog erg groen en weet nog lang niet alle ins en outs.
Over mijn rijbroek, ik moet nog een goede rijjeans aanschaffen...
Er zijn alleen geen westernwinkels in de buurt en via internet wil ik liever geen broek kopen. Genoeg gepraat, hier komen de foto's!

1. Meet Quick

2. Rustig instappen (op de achtergrond Quicks vriendin).

3. Eerste gallopje, nog erg gespannen en met twee handjes (geen foto's van indraven..).

4. Vanaf hier maar met één handje gereden. Gaat een stuk beter. Lekker ontspannen drafje.

5. Beetje wazig. Ik zit zelf erg ongemakkelijk en paardje valt op de voorhand.

6. Zelfde verhaal.

7. Gallop, al een stuk meer ontspanning.

8. Rare houding van mijn kant, goed achterbeen van Quick.

9. Iets meer oprichting, betere houding van mij.

10. Drafje.

11. Ieniemienie stopje. ZITTEN!

12. Drafje.
Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Het voelt allemaal nog erg ongemakkelijk en het is nog erg zoeken. Ik heb nog geen les gehad mét zadel, maar dat gaat zeker komen.
Alle tips zijn welkom!
Het is geen commentaar, maar ben gewoon benieuwd of dat standaard is in de western omdat ze op jou geconcentreerd zijn of omdat ie het niet naar zijn zin heeft?
want het is erg moeilijk om vanaf foto's te beoordelen, en het is handiger als je tijdens het rijden ook direct aanwijzingen krijgt en deze kunt uitvoeren.

Iedereen die ik ken zweert bij een westernzadel, wel ik vind het eigenlijk vreselijk. Ik kan me er niet in ontspannen en in galop hobbel ik werkelijk alle kanten op
(althans zo voelt het aan, heb onlangs filmpje gezien en dat viel nog reuze mee eigenlijk). Dacht eerst dat het aan mij of mijn paardje lag, maar als ik er een VZH zadel op leg, dan blijf ik gewoon lekker zitten, ook in galop!