We hebben een uur gereden, daarin kort uitleg gehad over het hoe en wat van zit en teugels (zo heten ze vast niet in het "Western") en daarna konden we voelen wat het nou eigenlijk inhoud.
Ik ben me er van bewust dat dit een korte kennismaking was met daarin kort uitleg en vooral voelen wat het is.
Mocht ik er echt meer mee willen doen zullen er een heleboel lessen nodig zijn.
Toch kan ik het niet laten om hier een fototopic te maken.
Voor mijn eigen gevoel zat ik best ontspannen, heb ik het paard niet erg in de weg gezeten en was het echt een heel erg leuke kennismaking.

Met 1 hand

Deze foto vind ik voor het paard er niet heel mooi uit zien. Ik denk hier te hard in mijn hand geweest te zijn...

Roll-back (of hoe je dat ook schrijft)

En aan het einde hebben we ook nog een poging tot spin gedaan, maar voor dit onderdeel had ik eigenlijk wel iets meer tijd en uitleg willen hebben. Dit liep niet heel soepel omdat ik niet echt door had wat ik precies zou kunnen of moest verwachten van het paard en op welke manier.

Al met al was het een erg leuke kennismaking, en wie weet waar dit ooit nog toe leidt...
Nickeltje kennende zat dat wel goed
Shank = afblijven, even oppakken wanneer nodig en gelijk weer helemaal loslaten. Dat is ontzettend wennen en vergt echt enige oefening 
Beloofd.
vorig jaar overgestapt van dressuur naar Western. Eerst begonnen met een trensje en zweepje (geen sporen) toen langzaam opgebouwd naar sporen en shank met medium poort (correctional, vind hij prettiger dan een trensje)op één hand. Nu vandaag toevallig terug naar een Billy Allen Snaffle omdat ik in april voor het eerst met poown ga starten in de L5! Dus weer terug naar de tweehandige teugelvoering. Ik weet niet of ik het mag zeggen, maar misschien wel omdat ik dit in het begin ook teveel deed: ik zie je teveel vasthouden. Dat is logisch, ik weet precies wat je door hebt gemaakt (ow, jeej, loslaten?! echt? Maar hoe rem ik dan???) daarom had ik persoonlijk ook gekozen voor een snaffle. Aan de andere kant: ik heb zelf ook een keer een introductie uurtje gehad, en toen met sporen en shank gereden (zie profiel en avatar) en dat ging prima!