[WN] Baileys Whisper Olena aka Babybelle

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ToLkiNAdo

Baileys Whisper Olena aka Babybelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 15:41

Enkele foto's van mijn Babybelle.
Commentaar, graag maar wel opbouwend, baby zal in maart 4 worden dus nog veel werkjes aan de winkel om bij te schaven
maar we nemen alle tijd hiervoor! Starten we dit jaar niet dan doen we het volgend jaar wel.
Afbeelding
La vie en roze!!!! *\o/*
Afbeelding
Losrijden
Afbeelding
Hup Hup Hup met de beentjes
Afbeelding
een stoppie
Afbeelding
en nog een stoppie
Afbeelding
en nog een dikke knuffel voor vriendje paint!

Zo dit was het dan!!

Cassidy

Re: Baileys Whisper Olena aka Babybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:46

Als je paard nog 4 moet worden, vraag ik me af waarom je nu al op een shank rijdt? Ik ga er van uit dat je reining wilt gaan doen, wil je NRHA starten?

ToLkiNAdo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 15:49

jep NRHA en VLP
en ik rij ze enkel op een shank voor de stops te trainen en onder begeleiding, de rest loopt ze met een snaffle rond. en lukt ook beter om ze op 1 hand te laten lopen... heb dat tikkeltje meer te zeggen dan.
Of ben ik hierin verkeerd, wil altijd bijleren...

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:14

Ha, een bekende!
Mooi paardje.... die kleur blijft toch altijd iets speciaals hebben.
Ik weet zeker dat haar trainer een goede reden heeft om het paardje voor de stops met shanks te rijden.

Ga je meedoen met de oefenwedstrijd over enkele weken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:16

Wat zijn jullie een leuke combi zeg, zowel qua aankleding (dekjes, hoofdstel, eigen kleding) als qua grootte. Mooi paardje !!!

ToLkiNAdo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 16:26

@ dana82: we gaan er vanuit dat we daar gaan aan meedoen! hehe als we het lef dan hebben op eigen bodem!

@joenohoe: bedankt voor het complimentje!!!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:35

Ik ga het toch ook maar eens wagen. Juist omdat het op eigen bodem is, zou het toch min of meer moeten lukken, moet ik maar gewoon denken dat ik een lesje aan het volgen ben (haha makkelijker gezegd dan gedaan hé :D ).

ToLkiNAdo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 16:36

hebben die benefiet ooit meegedaan maar dan enkel de dresuur, ze was dan juist beslaan en dan is ze heel voorzichtig in haar stops, daarmee wou ik risico niet nemen.
hebben een 9de plaats gehaald van de 42 dressuurknollen! hehe

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:24

ToLkiNAdo schreef:
jep NRHA en VLP
en ik rij ze enkel op een shank voor de stops te trainen en onder begeleiding, de rest loopt ze met een snaffle rond. en lukt ook beter om ze op 1 hand te laten lopen... heb dat tikkeltje meer te zeggen dan.
Of ben ik hierin verkeerd, wil altijd bijleren...

Maar stoppen doe je niet met het bit maar op je zit ( dat rijmt :o ). Dus dan zou je er aan moeten werken dat je paard beter op de zithulp en evt. stemhulp reageert! Ook op een snaffle zou een paard zonder probleem moeten stoppen, maar dan dus in principe ook zonder gebruik van dat bit. Ik vind een shank nogal wat voor een paard wat nog 4 moet worden, maar ieder zijn keus, maar ik heb dan wel mijn twijfels of de basis wel juist gelegd is. De bedoeling van het gebruik van een shank is nl. niet dat je dan meer te zeggen hebt, maar dat je paard zover opgeleid is dat hij met minimale hulp de oefeningen kan en dat kan een jong paard dus nog niet.
Juist met de snaffle moet je jouw paard leren om na te geven en op jouw gewicht ( zithulp) te reageren, als je daarin te snel gaat krijg je dat in een later stadium keihard op je boterham. Doe je oefeningen als inbuigen ( laterale en horizontale flexie) kan je met beendruk/ zithulp de achter en voorhand laten bewegen en/ of de achterbenen laten ondertreden, kan je met alleen zit/ gewichtshulp je paard laten wenden, stoppen, back ups laten doen? Dan is je paard pas klaar voor shanks, ook voor het maken van de stop.
Het ziet er overigens helemaal niet slecht uit, maar uit je verhaal maak ik toch op dat je voor de stop die shank nodig hebt en dan gaat er dus iets fout. Juist een jong paard mag met wat aanleuning gereden worden ( op snaffle) als ondersteuning en omdat je op die manier het ruggebruik veel beter kan activeren en je paard rond kan laten worden, wat nodig is voor allerlei oefeningen.
Leuk paardje, dat wel, dat je er lang van mag genieten. Kritiek is puur opbouwend bedoeld ;) .

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:40

ach, mijn merrie word al een tijd gereden met shank en die kan je ook gewoon weer op een snaffel pakken zonder dat je daar harden mee moet vragen dus dat keihard op je boterham krijgen hoeft niet overal te gelden hoor ;)

ToLkiNAdo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 20:50

heb vandaag gewoon met snaffle gereden aangezien trainer er niet was en ging heel vlotjes.
heb totaal geen probleem met je kritiek, is idd opbouwend!
rollbacks, back, wijken voor beide kuiten, spins is geen probleem... probeer van zo min mogelijk met de shank te rijden en als ik het doe is het met trainer in de buurt en dan ook om te gaan oefenen op 1 hand. mijn uitleg van de stops is beetje verkeerd uitgelegd bij nader inzien...

pleasurehors

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:30

Leuk paard!

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:04

Hey...kijk nou eens...een kleurtje die me bekend voorkomt...bij Moon heet het Buckskin Roan...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:23

Een ontzettend leuk paardje om te zien, mooi koppie ook!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:05

radicalM schreef:
Hey...kijk nou eens...een kleurtje die me bekend voorkomt...bij Moon heet het Buckskin Roan...

Als ik het paardje zo zie denk ik niet aan roan, maar eerder dat het smutty/sooty gen hier aan het werk is geweest.

Cowhorse7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:08

heel mooi paard!! jullie zijn een mooi combi! veel plezier samen! :-)

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:17

...kijk maar eens in mijn profiel...Cassidy...dan begrijp je wat ik bedoel... *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:24

wat een heerlijk dier!! Veel plezier met haar!

Puck1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:33

Leuk paardje, ziet er goed uit! :D

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:55

prachtig paard! <3
En erg mooie kleur inderdaad!

ToLkiNAdo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 21:40

de donkere vlekken die ze nu heeft zijn door het verlies van winterhaar, na deze periode is ze volledig zoals het bleekste in haar vacht nu. meeste zeggen een buckskin dun...
bedankt voor de complimentjes!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:42

Mijn vorige paardje was ook buckskin en al die verhaarde kreeg je echt een toverbal. Ze begon altijd aan haar hoofd te verharen, dat werd dan donkerbruin. Vervolgens volgde de rest van haar vacht maar tegen dat ze ongeveer halverwege donderbruin zag, begon haar hoofd weer te verharen en kwam er een soort goud-achtige zomervacht te voorschijn. Dan was ze op haar "prachtigst", vooraan goud, midden donkerbruin en achteraan haar ietswat grijsachtige wintervacht :D .

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:46

Wauw!!
Wat een knapperd!

Over de rest is al genoeg gezegd ;)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:38

Hee daar heb je Baileys ! Ziet er goed uit, hoor. Ik ben het, die samen met jou met de stops aan het sukkelen was een paar weken geleden met mijn miniquartertje. :D Het paardje van mijn dochter, die ook altijd meekomt de vrijdag, wordt ook op shank gereden. Sedertdien is ze fel verbeterd. Af en toe rijden we nog eens met snaffle of bosal, en dat gaat nu ook beter. Soms is het wat zoeken. Het paardje wat ook de vrijdag komt trainen (de buckskin, je weet wel ;) ) die komt van bij Rieky Young, is ook 4 en wordt ook met shanks gereden. Ik veronderstel dat Rieky wel weet wat ze doet ? Beter dan bokt, denk ik toch. 8-)

ToLkiNAdo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 17:23

hey sevke!!! wist niet dat je hier ook opzat
ondertussen zijn we door ons stopprobleem door, was gewoon even merriekuren! hehe
heeft deze week met eugene stop gedaan van 6m wwwaaaaaaa mijn bellebeest kan wel ze moet alleen willen en de juist piloot op haar rug hebben.
ik rij ze nu met gewoon snaffle en eugene ook, we wisselen zo een beetje af, ze precies vlug een bit beu...