[WN] Draver Vanou@Westerntraining voor de 1e keer op bokt.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Draver Vanou@Westerntraining voor de 1e keer op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 17:45

Gister heeft Fleur (Fleur de Lis Fotografie) foto's gemaakt van mij en mijn paardje.
In dit topic staan de rijfoto's, voor 'maffe Vanou gaat los in de buitenbak' foto's kijk hier: [JITP] Draver Vanou

Vanou is een draver merrie van 3-6-2003 die ik inmiddels zo goed als 2 jaar in mijn bezit heb. Ze is tot haar 4e getraind als draver en heeft een aantal koersen gelopen waar bleek dat ze niet snel genoeg was, reden om haar in te rijden en te verkopen (aan mij :+ )
Het eerste jaar hebben we aangemodderd in het engels rijden, zowel dressuur als springen. Springen deed ze al aardig goed, dressuur was erg veel spanning en protest ;(

http://i97.photobucket.com/albums/l239/Delaja_1988/Vanou/jump.jpg
http://i97.photobucket.com/albums/l239/Delaja_1988/Vanou/P8300033.jpg
http://i97.photobucket.com/albums/l239/Delaja_1988/Vanou/P8300046.jpg

Na zo'n 8 maanden met veel protest (zadel was al nagekeken, was niks mis mee en ik als kersverse paardeneigenaar dacht er niet aan om haar verder na te laten kijken, iedereen op de dressuur/spring stal waar ik stond zei telkens tegen mij dat ze toch wel zo liep omdat het een draver is...) ben ik op een paardenevenement in contact gekomen met een osteopaat uit de buurt. Zij heeft Vanou toen twee keer behandeld aan een vastzittend bekken en direct daarna merkte ik al verschil, ze ontspande beter en makkelijker. Die osteopaat is vlak voor we in western training gingen nog een keer geweest en sindsdien gaat het alleen maar bergopwaarts *\o/*
Vanaf vorig jaar zomer heb ik een aantal lessen op een western manege gevolgd (op manegepaarden) en vanaf september is Vanou daar naartoe verhuisd en zijn we echt begonnen met het omscholen.
Ik heb elke week groepsles en daarnaast nog een keer in de twee weken privé les, genoeg begeleiding dus.
Ons niveau is laag, we zijn puur met de basis bezig en ik heb eerlijk gezegd ook totaal geen wedstrijdambities. Meestal rij ik lekker buiten!

Nu ik zo foto's van mezelf zie schrik ik wel van mijn eigen houding, weer iets gevonden om zelf goed aan te werken!
Verder moet ik er op letten dat ze niet te diep duikt en dan op de voorhand kukelt maar daar zijn we ook in de lessen mee bezig.

Hier dan de foto's:
1
Eerst binnen aan het werk
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding

Daarna buiten op een veldje aan het werk, we zijn hier pas een keer eerder geweest dus dat was toch nog wel spannend. Daarbij heeft ze hier de neiging om naar buiten te vallen, voor mijn stuurmanskunsten dus ook goede oefeningen!
Deze foto's staan door elkaar.
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Afbeelding
En vervolgens nog even lekker uit laten razen op een mooi recht stuk
13
Afbeelding
14
Afbeelding
15
Afbeelding

Uiteraard is opbouwend commentaar welkom, hou er echter wel rekening mee dat ik nog niet zo lang op deze manier rij!
Laatst bijgewerkt door Delaja op 23-03-10 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Re: Draver Vanou@Westerntraining voor de 1e keer op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:48

Na je intro gelezen te hebben dacht ik: 'nu gaan we het krijgen, zullen wel flut foto's van een beroerde combinatie zijn' . Nou echt niet dus! Zit natuurlijk nog wel werk in (maar ja, waar is dat niet zo?) maar vindt het er zo doorgaans erg netjes uitzien! Ben natuurlijk geen expert maar je mag er van mij best een flink stuk trotser op zijn!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:49

wauw!!.. dat paardje heeft er veeel meer plezier in zo kun je meteen zien lekker ontspannen...
je hebt een goeie keus gemaakt..
vind je paardje ook een beauty.... echt hoor... en heb verder geen verstand van western rijden maar vind dit helemaal geweldig zo te zien!!..

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:51

Ik heb met plezier naar jouw foto's gekeken. Het ziet er lekker ontspannen uit.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:51

Mooie foto's :j
Vooral op de laatste paar foto's zie je heel goed dat je er duidelijk van geniet :D

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:52

Vanou is echt heel leuk Ismonde! Ik vind het rijden er echt super uit zien, ze ontspant goed en ze heeft haar achterhand er vaak goed bij!

Bij deze even excuses voor de mindere foto's :o binnenbak en telelens werkt niet zo goed samen :P . Ben wel blij dat je toch de foto's leuk vindt!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 18:02

Ik ben echt heel erg blij met de foto's! Ook de binnenbak foto's vind ik mooi gelukt hoor!
Winddancer: Ik heb toch wel (bijna) altijd plezier in het rijden, een enkele keer kliert ze enorm als ze haar dag niet heeft maar het is toch een heerlijk paardje om mee te werken!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:05

Je ziet duidelijk dat het paard meer plezier heeft de western manier van rijden, dan de dressuur manier :-) !

Wat me wel opvalt is dat je handen bijna altijd achter het zadel zijn. :-) Zouden toch meer naar voor moeten :p

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:14

ziet er fijn uit!

ik zou met buitenrijden de teugels iets korter pakken, dan kun je wat makkelijker contact met de mond houden
verder zouden de beugels echt een paar gaten langer kunnen, komt je bovenbeen meer naar beneden te liggen, hak in verlengde van de zitbeenknobbels en ga je gelijk iets rechterop zitten

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:16

troi schreef:
Na je intro gelezen te hebben dacht ik: 'nu gaan we het krijgen, zullen wel flut foto's van een beroerde combinatie zijn' . Nou echt niet dus! Zit natuurlijk nog wel werk in (maar ja, waar is dat niet zo?) maar vindt het er zo doorgaans erg netjes uitzien! Ben natuurlijk geen expert maar je mag er van mij best een flink stuk trotser op zijn!

Dat had ik dus ook!
Maar jeetje vind dat je idd wel een stuk trotser op julliezelf mogen zijn hoor :j

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 18:28

spatter schreef:
verder zouden de beugels echt een paar gaten langer kunnen, komt je bovenbeen meer naar beneden te liggen, hak in verlengde van de zitbeenknobbels en ga je gelijk iets rechterop zitten

Vind ik ook!
Was het niet zo dat ik twee keer op mijn kop heb gekregen dat mijn beugels te lang waren, volgens beide instructrices kan ik beter contact houden als ik zo kort zit...

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:36

Ben ik het eigenlijk niet mee eens.. je benen liggen ook iets te ver naar voren omdat je zo kort zit :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 18:39

Zal wel overleggen met beide instructrices dan en ze gewoon toch weer langer doen, vind het zelf ook lekkerder zitten hoor!

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:54

Jeetje, wat een verschil!

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:00

Wat een leuk dravertje, met appels (A).. Ik rijd zelf ook een draver ook op de western manier, en ik weet hoe moeilijk het kan zijn om een draver in een rustig tempo te laten lopen..

Ik vind dat het er al goed uitziet voor het begin!! Hij vind het volgens mij hardstikke leuk, en jullie zijn een leuke combinatie!!
Wel raad ik je aan je beugels wat langer te maken..Je heb aardig lange benen zo te zien. Probeer ook recht op te blijven zitten want anders kan je de druk niet goed verplaatsen (als je op je zit gaat rijden)..

Probeer hem ook consequent naar beneden te vragen.. Ik zelf ben hier ook al een half jaartje mee bezig, ik pak de teugels op vraag naar beneden en laat ze geheel los (eerst in stap oefenen).. Als ik nu mijn teugels op maat pak en op maat houd, dan wordt hij vervelend en gaat elke keer lopen stofzuigen (zodat ik voorover val).. Zo zie je dat je hem makkelijk kan leren dat er geen druk op de teugels hoeft te staan!..(zoals de 4e foto)..
En dan zou ik je toch ook aanraden om je handen wat dichter bij elkaar te brengen en voor de knop te houden, erg lastig als je net begint met het western rijden.. maar als je het niet doet,wen je er ook nooit aan:)

Verder vind ik het er echt heel gaaf uitzien!! Vooral die appels (of mag je ze zo niet noemen die vlekken?:))

(ook over het ''uitrazen''.. ik weet niet hoe hij is tijdens het draven etc.. maar als jij hem hard laat gaan, komt hij niet snel meer terug op zijn rustige tempo (de mijne althans, kan absoluut niet hard op een buitenrit, want dan rijden we elke buitenrit in 10 minuten:))

*edit: sorry voor zo een lange opmerking:P:P

Als je nog wat wilt weten over mijn ervaring of zo, dan hoor ik het wel:)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:01

En hier ben ik nog een keer (had net al in andere topic gereageerd). Ziet echt lekker uit, vooral in binnenbak. Veel onspannener dan haar beginperiode op MP. Buiten zie je idd dat ze meer gespannen is, alhoewel de laatste foto´s op veldje al ander beeld geven. Mooie draf.
Ik zit me suf te piekeren de laatste foto´s zijn genomen. Bij de bereden politie, het galopeerpad?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 19:06

Okhannes: Dat is het pad als je al voorbij de politie bent, daar vlak om de bocht achter mij liggen die drie boomstammen en om de bocht achter de fotograaf staan die nieuwbouw villa's.

ch_ntii: Ik laat haar niet hard draven buiten, als ze hard gaat mag dat alleen in galop (kan ze ook erg goed!) en dit heeft verder ook geen invloed op hoe ze de rest van de rit loopt.
Het naar beneden vragen doe ik op dezelfde manier maar vind het toch nog moeilijk om consequent te blijven, al gaat dit met al die lessen al veel beter dan eerst!

Appeltjes vind ik zelf ook erg mooi, in de zomer word ze nog lichter en zijn ze duidelijker :o

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:07

Ok, toch..twijfelde even...hihi.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:11

Delaja schreef:
Okhannes: Dat is het pad als je al voorbij de politie bent, daar vlak om de bocht achter mij liggen die drie boomstammen en om de bocht achter de fotograaf staan die nieuwbouw villa's.

ch_ntii: Ik laat haar niet hard draven buiten, als ze hard gaat mag dat alleen in galop (kan ze ook erg goed!) en dit heeft verder ook geen invloed op hoe ze de rest van de rit loopt.
Het naar beneden vragen doe ik op dezelfde manier maar vind het toch nog moeilijk om consequent te blijven, al gaat dit met al die lessen al veel beter dan eerst!

Appeltjes vind ik zelf ook erg mooi, in de zomer word ze nog lichter en zijn ze duidelijker :o

Dan heb jij echt een super paardje, mijne wil nog steeds hard en hard... Probeer bij jezelf steeds weer na te denken om haar naar beneden te vragen..Ik heb er ook enorm moeite mee gehad, omdat het lijkt of je dan geen minuut, niet hoeft vragen.. Maar wanneer je er een tijdje mee bezig bent, moet het lukken.. Jullie zijn een leuk stel:)

Net een schimmel(?die hebben appels toch) maar dan in het bruin(A)

*Edit: hoe heb jij de gallop geoefend, gewoon doen??

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:55

Ben trots op je meid!
Ondanks dat ik er met de slappe lach tussendoor scheurde bleef je gewoon cool en relaxed 8-)
Blijf gewoon je ding doen en het komt helemaal goed met jullie ;)

Ps. beugels moesten korter omdat ze haar hakken op ging trekken en je paard je idd beter voelt als je je gewicht verplaatst.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 20:08

Dankjewel!
Ik had niet eens door dat je de slappe lach had, was zo geconcentreerd :o
Ik ga toch even kijken met mijn beugels, vind het zelf wat langer toch lekkerder zitten maar het is inderdaad opletten met mijn hakken :Y)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:14

Misschien heb je dat net gemist, rolde er zowat vanaf.. :')
Moet je het even over hebben met jeweetwelwie ;)

janetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:22

Mooi draver hoor!!!!!Mooi een verhouding

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:49

Leuk hoor! En je geeft zelf al aan waar je nog aan gaat werken ... ;)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:14

Heel leuk, je zit echt te genieten! :D
Maar waarom heb je je handen zo wijd uit elkaar?