[WN] Barrel aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KimPower

Barrel aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 18:54

Hoihoi.
Barreltje is nu 4 maanden onder het zadel, en het gaat erg lekker!
Zwabberen wordt steeds minder, en de reacties sneller. Ook gaat ze al wat langzamer lopen, dus geen
gerace meer.. :D
Info:
Barrel, Fjord (Scarlett X Topas) , 4.5 jaar, sinds augustus in mijn bezit en ingereden.
ik, mens, 15 jaar, 3 jaar western, gek. :+
Genoeg gekkigheid, hier de fotos:
Afbeelding
Kontjes, ik rechts.
Afbeelding
Hoofdje
Afbeelding
Back-up
Afbeelding
Drafje
Afbeelding
Let niet op mijn hoofd :Y) Ging net iets zeggen denk ik..

Mijn minpunten:
* Tenen
* handen (rechts is altijd een pianohandje, links niet }:0

barrels minpuntjes
* Hoofd mag lager
* Niet te boos kijken

Ik hoop op veel tips waar ik iets aan heb.

Groetjes Kim en Barreltje

* foto deed het niet.

Zack

Re: Barrel aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:44

Heb je geen speciale pad onder je zadel liggen?

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 19:56

Zack schreef:
Heb je geen speciale pad onder je zadel liggen?

Jawel, die ligt onder het dekje. Het dekje zit ertussen, omdat ik later op de dag een fotoshoot had. 1 keer kan geen kwaad.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:26

Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen verhoging zie onder het dekje.
Maar het zal aan mij liggen.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:37

Mja ze zal wel weten of het eronder zit of niet lijkt me:) Ziet er uit of jullie lekker aan het werk zijn samen!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:48

Hmm, ik vind het er ook niet goed uitzien.
Ik zie een paard wat kort loopt, haar rug wegdrukt, en behoorlijk chago kijkt.
Vandaar mijn vraag of die pad er wel echt onder zit.

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 21:03

Zack schreef:
Hmm, ik vind het er ook niet goed uitzien.
Ik zie een paard wat kort loopt, haar rug wegdrukt, en behoorlijk chago kijkt.
Vandaar mijn vraag of die pad er wel echt onder zit.

Pad zit er echt onder hoor;)
Barrel is altijd chagrijnig, in de stal en met rijden, het is echt zelden dat ze vrolijk kijkt. ;(
Mag ik vragen wat je bedoelt met kort lopen? Misschien kan ik dat verhelpen als we weer kunnen rijden. Ze moet nu 3 weken stilstaan ivm een wond op der hoefbal, gek gedaan in de paddock, en precies 1 keer geen bescherming.

rug wegdrukken doet ze inderdaad wel vaker, zeker als ik een kleine ophouding maak.
Ik heb les, dus het is niet zo dat ik alles op eigen houtje doe hoor! :D

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:24

Heeft je lesgever daar nooit opmerkingen over gemaakt dan?
De stappen van de achterbenen zijn te kort, daardoor drukt ze haar rug weg en loopt ze met haar hoofd omhoog.
Ik zou eens proberen om een ander zadel op te leggen.
Jonge paarden hebben moeite om hun rug te gebruiken en boomloos maakt dat begin alleen nog maar moeilijker.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:40

over het zadel is nu wel duidelijk.

Je eigen punten geef je al aan ;)
Ik zou zelf meer contact houden met de mond bij zo'n jong dier.

janetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:13

jeetje zack heb je er welles over nagedacht dat het een pony is die net onder het zadel is...natuurlijk gaat het dan nog niet perfect!!!!! en dan hoeft het niet aan haar zadel te liggen.
Meid ga gewoon lekker verder,je pony ze hoofdje komt vanzelf wel,ze moet eerst maar de basis leren.

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:17

emma525 schreef:

ik zou het juist zo houden met de lengte van de teugels als hij braaf is en goed te rijden zo leert die lekker op eigen benen lopen ;)
rijdt een hengst op dit moment die ook met kortere teugel is ingereden hij is nu een jaar of 6 en kan nog niet op zijn eigen benen lopen en zoekt heel erg naar die houvast in de teugel ;)

janetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:23

Helemaal mee eens!!!zijn hoofdje komt vanzelf..

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:27

Zack schreef:
Heeft je lesgever daar nooit opmerkingen over gemaakt dan?
De stappen van de achterbenen zijn te kort, daardoor drukt ze haar rug weg en loopt ze met haar hoofd omhoog.
Ik zou eens proberen om een ander zadel op te leggen.
Jonge paarden hebben moeite om hun rug te gebruiken en boomloos maakt dat begin alleen nog maar moeilijker.

er zijn naar mijn idee maar weinig goede lesgevers... laat staan dat één het ziet en er wat over zegt...

verder vind ik het er ook niet zo fijn uit zien, zelfde als wat Zack zegt

Wel een leuke fjord trouwens :D

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 22:34

IndianVegas schreef:
emma525 schreef:

ik zou het juist zo houden met de lengte van de teugels als hij braaf is en goed te rijden zo leert die lekker op eigen benen lopen ;)
rijdt een hengst op dit moment die ook met kortere teugel is ingereden hij is nu een jaar of 6 en kan nog niet op zijn eigen benen lopen en zoekt heel erg naar die houvast in de teugel ;)

Dat probleem heb ik dus ook met mijn vorige paard gehad. Vandaar dat ik haar lekker lang houd. Nek-reining is ze toch best gewend.
en het is een ze ;)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 14:15

emma525 schreef:

rijdt een hengst op dit moment die ook met kortere teugel is ingereden hij is nu een jaar of 6 en kan nog niet op zijn eigen benen lopen en zoekt heel erg naar die houvast in de teugel ;)[/quote]
Dat probleem heb ik dus ook met mijn vorige paard gehad. Vandaar dat ik haar lekker lang houd. Nek-reining is ze toch best gewend.
en het is een ze ;)[/quote]

ik bedoel ook niet perse aan de teugel rijden enzo, maar gewoon lichtjes contact maar wel zo dat hij op zijn eigen benen leert lopen. Maar als ze het best zo reageert moet je het zo laten. ;)

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:50

Haaa die Kim
hahah kom ik jou ook weer is tegen!
jaja ziet er goed uit hur. aleen moet ik natuurlijk weer wat zeggen want het is HAW;
tenen meer naar binnen d raaien maar dat zij je zelf ook al ;p
en kim dat hoofdstel kan echt niet hoor in de western! hahaha :P

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:58

ik vindt het paardje best leuk uitzien,
maar even een vraagje.... hoe groot is i??
hoofdstel en zweep past niet echt in de western maar dat moet je zelf weten,ik zou persoonlijk nooit een zweep in de hand nemen.
en het zadel.... ik denk dat het beter is voor jou en je paardje om eentje te nemen die iets ruimer is (langer)
over de teugels zou ik me niet teveel zorgen maken,je kunt makkelijk contact opnemen als het nodig is en nu loopt hij op zijn eigen voeten en leert niet om op het bit te hangen en kan ook niet hard in de mond worden. maar ik zou wel langzaam beginnen met als je stilstaat eens te oefenen op bumpen en nageeflijk maken op het bit
gewoon even druk nemen (niet trekken) en als hij/zij knikt direct teugel geven normaal hebben ze dan snel door
maar als je les hebt zullen ze daar wel aan werken ;)

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 18:03

zweepje rijd ik nooit mee, aangezien ze daar ontzettelijk aan het klieren was, heeft ze af en toe gewoon een tik nodig. En ja, dat kan ook met je teugels, maar, niet als ik ze tegen me hoofd aansla. :s
Ik heb een ander hoofdstel hoor:P deze teugels vindt ik alleen veel fijner..

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:22

Ziet er leuk uit, alleen ik zie dat je bij de back-up de zadelknop vast houd, dat is niet echt de bedoeling. Je moet je eigengewicht verplaatsen. Ook lijkt het net alsof je zadel een beetje klein is, :o ;)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:27

Nou ik ben het eens met Zack.. ik zie vaak foto's van paardjes net onder het zadel maar dit oogt gewoon niet prettig..
paard kijkt benauwd en gespannen en loopt niet lekker.. Erg strak in zijn lijf..
Ik denk dat je beter voor het rijden even lekker los kan werken aan de longe of gewoon even freestylen zodat jullie contact al van te voren is vastgesteld.. Dan weet hij wat hij op zijn rug heeft :)
Verder vooral doorgaan met oefenen :)
Maar ik vind het niet je pony's 'fout' dat hij zijn oortjes naar achter heeft..

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:06

Mag ik vragen, hoe groot is je fjord? Hoeveel weeg je? Hoeveel weegt je zadel? Ik vind het zadel ook te klein maar ik denk dat er geen groter westernzadel past op je paardje omdat ze nogal een korte weke rug heeft.
Ik zou opteren om haar idd meer aan de longe te trainen en haar rug sterker te maken. Je zit ook scheef zoals goed te zien is op de eerste foto.

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 22:56

volgende week komt er een nieuw zadel. Ik heb met zack gepbt. Ben indd druk bezig aan de longeerlijn, dit gaat al aardig goed, zal binnenkort eens fotos maken.
Barrel is 1,43, 450 kilo. (is ze geschat door de dierenarts voor de wormenkuur) Ik ben 1,78 en weeg 87 :o kilo. Hard aan het afvallen voor mijn streefgewicht. (70 kilo, ben er al 7 kwijt. In de tijd dat ik boven de 90 woog, heb ik geen paard gereden! ) ;)

Scheef zit ik inderdaad. Dat komt omdat het zadel inderdaad te krap is voor mij, waardoor ik naar rechts kantel. Maar zoals ik al zei, volgende week komt er een nieuw zadel dat gepast wordt op barrie. :D

Edit, ik heb inderdaad me knop vast met de back-up, omdat barrel, onwijs aan het klieren was, en daarvoor met de bu al een flinke bok had gegeven, en ik die volgens mij weer verwachte ofzo. :+

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:08

Probeer tot het nieuwe zadel dan even niet te rijden, vaaak is longeren ook beter dan rijden hoor! en het is een goede basis.

Succes verder met Barrel:)

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 23:13

ch_ntii123 schreef:
Probeer tot het nieuwe zadel dan even niet te rijden, vaaak is longeren ook beter dan rijden hoor! en het is een goede basis.

Succes verder met Barrel:)

Alleen morgen met de les rijd ik nog.. Want die kan ik zowiezo niet meer afzeggen nu, beetje banketstaaf voor haar.
Longeer zowiezo elke dag voor het rijden. Heb ze zandkorrels nou wel genoeg getelt emt der geintjes :+
Echt een merrie he.. Maar, heb afgesproken met haar, :+ dat we er kosten wat het kost voor gaan.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:50

Super meis!!
Ben benieuwd welke er komt!! :D