Voor mij was dit extra bijzonder omdat ik twee jaar geleden Future daar voor het eerst zag en toen als een blok voor hem gevallen ben.
We begonnen donderdag met de hunter under saddle en de hunt seat equitation.

Het ging best lekker, met als resultaat een 5e plaats in de hunter en een 4e plaats in de hunt seat equitation.
Vrijdagochtend vroeg op, de halter stond op het programma.

De jury's waren nogal tevreden over Future, wat resulteerde in 1x 3e, 1x 2e en 2x 1e.
Overal was ik 1e en had dus goud.
Heel bijzonder als je dan mag opstellen en ze het volkslied voor je spelen.

Daarna buiten nog wat foto's gemaakt van mijn kampioen

Vrijdagmiddag stond de western riding op het programma. Die ging niet goed; Future vond al die juryleden op stoeltjes in de bak heel eng en wilde z'n proef niet goed lopen. Helaas geen plaatsing dus.
Wel hebben we daarna buiten nog wat mooie foto's gemaakt.

Zaterdagochtend was de hunter in hand. Een onderdeel wat ik nog niet zo vaak gedaan heb, omdat het pas sinds kort hier in Nederland wordt uitgeschreven. Hiervan geen foto's, wel werd ik als 4e geplaatst in deze klasse.
Zaterdagmiddag hadden we de western pleasure en de western equitation.
Met losrijden voelde Future lekker aan, maar ik had geen idee hoe ze de pleasure zouden beoordelen. Ik heb hem toch altijd iets vlotter lopen dan zo'n heel langzaam pleasure galopje.
De jury was toch heel tevreden over ons, wat resulteerde in 3x een 2e en 1x een 3e plaats.
Overal was ik dus 2e en mocht ik voor de tweede keer een medaille in ontvangst nemen.

De western equitation begon goed, maar toen zag Future tijdens z'n proef een heel eng bandenspoor
in de bak en nam een flinke sprong opzij. Helaas dus geen plaatsing.Tot mijn grote verassing werd ik nog teruggeroepen voor de allround uitreiking.
Ik was bij twee jury's reserve allround geworden.
Helaas bij één jury gelijk met een Engelse mevrouw, die bij de andere twee jury's ook reserve was.
Door de tie judge had zij drie keer de reserve titel en mocht zij de overall prijs in ontvangst nemen.
Maar met mijn ene titel was ik ook al hardstikke blij.

Ik heb voor zondag nog bijgeschreven voor de most colorfull en was heel benieuwd hoe Future het daarin zou doen.
Mijn kanjer tussen al dat kleurengeweld.

Ook hier viel ik net buiten de medailles, maar had toch nog een hele mooie 4e plaats.
En Future; die vond het allemaal maar slaapverwekkend.

Ik krijg terug op een hele mooie ervaring en een heel goed verlopen EK.
Het was een goed georganiseerde show en bovendien was het nog heel gezellig ook.
Met dank aan Ursula voor de mooie foto's.