[WN] Mijn nieuwe Barefoot Missoula Nut!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josefien

Mijn nieuwe Barefoot Missoula Nut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 18:36

Ik heb dit zadel 2 weken geleden binnengekregen en voordat het eens droog was, om te passen en te rijden :( ging er weer een week overheen. Ik heb er nu voor de 4e keer op gereden en ik moet zeggen: het zit (nu) heerlijk! Ik heb een Arizona gehad (voor die gejat werd :+ ) dus weet dat de beenligging anders is bij Barefoot, dus het was wel weer even wennen...en ook spierpijn ja de eerste keer na t rijden. Ik heb in eerste instantie de fenders een gaatje korter gedaan omdat ik absoluut niet zat, maar nu gaat het zo goed, dat ik ze weer op lengte heb kunnen doen. Ik heb er nog niet mee in de bak gereden, dat moet ik nog even uitproberen..Ik vind het een erg fijn én mooi zadel (en bijpassend hoofdstel)!
Afbeelding
Afbeelding

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:39

Ziet er goed uit! Binnenkort een HAW topic! :D

Berdien

Re: Mijn nieuwe Barefoot Missoula Nut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:41

Hé wat gaaf zeg! Heb van verschillende kanten gehoord/gelezen dat de singel zo raar trok, hoe is dat bij jou? Zou je daar misschien een foto van willen maken? Want ik zit er ook over dit zadel te denken :j

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 18:43

ik heb 2 singels gekregen om uit te proberen (2 maten leren singel) en ik ben erg tevreden, omdat de neopreen singel die ik heb bij mijn lere White Star best wel kale plekjes veroorzaakte bij hem (heeft gevoelig huidje) Ik zie niks raars eraan. Als ik dinsdag weer ga rijden (en er aan denk...) zal ik foto maken!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 18:48

Afbeelding
heb even een stukje uit een originele foto gesneden, of bedoel je meer aan de bovenkant, onder het zadel?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:48

Afbeelding

Ik heb hem ook! Mijn eerste ritje was een zand-hap-ritje. Zadel zat blijkbaar nog niet helemaal goed aangesingeld, zadel schoof en paard ging alleen maar harder. Toen hing ik onder zijn buik.. en even later in het zand... AUW

Hij zit verder super, alleen zit ik voor mijn gevoel heeeel breed op mijn smalle paardje. Net of er twee grote kussens onder mijn boven-binnen-benen zitten. Daardoor heb ik wat moeite om mijn benen netjes te krijgen. Het is wel even wennen, maar hij is echt super mooi. Veel plezier ermee!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 18:51

haha, ja dat is niet zo fijn...dat van die benen had ik ook, maar ik heb vorig jaar een centered riding workshop gehad en de beenligging pas ik nu hierop toe, dus bovenbeen naar beneden en dan de knie weer boven je tenen, dan lijkt het of je been naar achteren ligt maar ze zitten keurig (alleen dat stilhouden..)
Deze verschuift vrijwel niet. En wat ik zo bijzonder vind, is dat Quest met zijn supergevoelige rug, veel lekkerder loopt, en zijn rug blijft écht droog over de hele lengte, dus dat nieuwe systeem werkt prima!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:54

Dit vind ik echt een erg leuk ogend boomloos zadel :j Veel plezier ermee! +:)+
Ik ben erg benieuwd hoe het rijden ermee bevalt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:58

Bedankt voor de foto! Dat is precies het stukje wat ik wilde zien, top!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:49

Ik heb dit zadel ook en géén problemen met de singel gehad! Lag goed op mijn rarebier maar ik kan er niet meer op rijden want zit mij niet stabiel genoeg meer (rarebier kan nogal ,swingen,!!) ik houd dat niet lang vol jammer genoeg.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:05

Past mooi op je paardje!

Ik heb er ook één, maar in Virginia Rose, de eerste keren schuift het inderdaad, maar na een tijdje vormt het zich rond de rug, en nu geen problemen meer mee!

Singel heb ik nooit problemen mee, alleen zadel goed genoeg naar voren leggen, want tijdens het rijden schuift het bij altijd een beetje naar achteren, naar het zwaartepunt zeg maar. Dan zit hij helemaal goed.

Rug blijft bij mij niet droog bij intensief rijden, maar wel mooie gelijke zweetvlekken, en ik heb er alleen Haf-pads onder liggen, geen wollen.

Afbeelding

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 22:11

oooh die is ook erg mooi, maar ik dufde die kleur niet aan vanwege de besmettelijkheid.. maar staat erg goed, en die pad ook trouwens (maar is die dan ook met inlages???)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 22:14

rapido schreef:
Ik heb dit zadel ook en géén problemen met de singel gehad! Lag goed op mijn rarebier maar ik kan er niet meer op rijden want zit mij niet stabiel genoeg meer (rarebier kan nogal ,swingen,!!) ik houd dat niet lang vol jammer genoeg.

kun je het niet op je andere paardje gebruiken??

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:14

Josefien schreef:
haha, ja dat is niet zo fijn...dat van die benen had ik ook, maar ik heb vorig jaar een centered riding workshop gehad en de beenligging pas ik nu hierop toe, dus bovenbeen naar beneden en dan de knie weer boven je tenen, dan lijkt het of je been naar achteren ligt maar ze zitten keurig (alleen dat stilhouden..)
Deze verschuift vrijwel niet. En wat ik zo bijzonder vind, is dat Quest met zijn supergevoelige rug, veel lekkerder loopt, en zijn rug blijft écht droog over de hele lengte, dus dat nieuwe systeem werkt prima!

Dat ga ik proberen! Hoop dat ie met de tijd ook iets gaat vormen, heb een Arabiertje en heb het idee dat boomloze zadels sneller schuiven op dat soort rassen..

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:26

Josefien schreef:
oooh die is ook erg mooi, maar ik dufde die kleur niet aan vanwege de besmettelijkheid.. maar staat erg goed, en die pad ook trouwens (maar is die dan ook met inlages???)

Josefien, wat bedoel je met besmettelijkheid, dat ie vlug vuil zou worden? Daar heb ik geen last van, gewoon met beetje water afspoelen en doekje, en alle vuil is weg. Je ziet natuurlijk wel de gebruikssporen die donkerder worden, maar niet abnormaal veel.
Pad is met inlages inderdaag, is het oude model van de Hafpad. Blijft altijd droog, ademd goed, en voorkomt schuiven, ideaal!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:27

Ik heb een testzadel aangevraagd! :D Of in ieder geval gevraagd of er een testzadel van is :))
Die HAFpads, zijn die nog te krijgen? Anders weet ik nog wel een ander model pad wat er denk ik wel goed onder zou passen :j
Die Grandeur, daar zit wol onder he? Dat is veeeeel te warm voor mijn Tinker, dat werkt echt niet :n

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:30

Ik had een testzadel aangevraagd via een beurs, normaal hadden ze gene van dit model. Maar heb dan toch maar direct één gekocht in promotie.
Die pads zijn zeker nog te verkrijgen, ook bij Justwestern en Lucky Leather, ook in alle leuke kleurtjes, zijn echte hele fijne ademende pads, ik wil geen andere meer.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:39

Josefien schreef:
Afbeelding
heb even een stukje uit een originele foto gesneden, of bedoel je meer aan de bovenkant, onder het zadel?

Je hebt precies hetzelfde als wat wij destijds ook al constateerden: de singelophanging zit te ver naar achteren.

Destijds bij mijn (toen behoorlijk buikige) paard...

Afbeelding

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:31

Ik heb dat ook met mijn Barefoot (is dan een Arizona). Over het algemeen heb ik er geen last van maar soms schuift hij wel naar voren. Ik heb nu een banaansingel gekocht, alleen nog niet geprobeerd :D

Ik vind die nieuwe westernzadels van Barefoot ook echt supermooi!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 11:52

ik heb nog niet gemerkt dat ik (of Quest) er last van heb/ heeft, hij blijft wel goed liggen vind ik.
Niseyra wat is een banaansingel? :o?
AstraGirlie, ja dat bedoelde ik, maar dat valt dus mee...ik heb ook al een regenbui eroverheen gehad, effe weer droog gemaakt en is weer mooi!
Ik ga ook voor die HAF pads kijken, vind dit wel saai zo (maak dan maar kleur met de peesjes :D )
en inderdaad het is al behoorlijk warm een boomlooszadel (in de winter wel lekker maar nu best warme billen ervan) dus een wollen pad is echt veel te warm, ja!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:57

Als je paard er geen last van heeft is het toch prima? Mijn paard vond het duidelijk niks, maar die vindt vast andere dingen fijn die jouw paard weer niks vindt :D

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 11:58

ja mijn eerste paard flipte toen ik een testzadel probeerde bij hem.. er zijn nu wel testzadels van te krijgen overigens, ik heb de mijne via http://www.boomloosrijden.nl
ik heb even gezocht op die HAF pads (mooie kleurtjes!! :D ) maar die hebben Sympanova onderkant en dat is bij paarden met gevoelige huid weer niks, heb dat gehad bij de Arizona en geeft gauw plekken vind ik..
maar je kunt die HAF dus ipv de grandeur gebruiken? blijft de rug dan ook mooi vrij?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:53

Mijn paard was al gewend aan de cheyenne... maar ik (en hij) vonden de missoula nut toch wel weer een heel ander zadel dan mijn cheyenne (die ik overigens ook niet meer heb).

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 16:41

ik heb de Arizona en de Cheyenne gehad, maar deze zit wel veel fijner vind ik! ben nu bezig met een hele mooie HAF pad, oranjerood westernmodel... :D
Afbeelding als die geschikt is voor de Missoula dan wil ik die graag hebben..

alinedj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:44

Mooie modellen van Barefoot deze nieuwe zadels!! Wordt er helemaal hebberig van haha! Heb zelf met alle andere modellen weleens gereden, en zitten heerlijk!!