Jessie_J schreef:Ik ben zelf nog niet heel ervaren met westernrijden, maar ik wil toch nog even inhaken op de bit-reacties die gegeven zijn. Je vindt het misschien doorzeuren over het bit

, maar toen ik de foto's zag kwam bij mij de vraag ook op waarom je (nu al kiest) voor dit type bit. Dit hoeft niks met jou ervaring qua rijden te maken te hebben, maar misschien eerder met het leerstadium van je paard. Het ziet er namelijk niet erg ontspannen en nageeflijk uit. Pas als ik dit (ontspanning/nageeflijkheid) met een snaffle bij mijn paard bereikt zou hebben, zou ik voorzichtig overgaan op een shank (en het rijden op 1 hand!?).
Tevens is er een opmerking gemaakt over je "harde"hand--> Het kan natuurlijk toeval zijn, maar als je de foto's bekijkt zie je dat op alle afbeeldingen de shanks vrij ver naar achter steken, hieraan kan je zelf aflezen hoeveel spanning je op de teugels neemt (want misschien ben je je er zelf niet van bewust dat je het doet?).
Wat je met de reactie doet is natuurlijk aan jou, maar ik zou proberen om ze te zien als opbouwende kritiek. Iedereen leert er iedere dag weer iets bij, mits je ervoor openstaat

.
Even een citaatje van een paar reacties erboven
Citaat:
foto's staan echt totaal niet op volgorde :p
De steigerfoto was de eerste foto die we gemaakt hadden, daarvoor had ik mijn teugels langer en zat ikzelf ook ontspannen.
Totdat ze begon te steigeren.
Ik heb ze denk ik daarna onbewust korter gepakt uit paniek en schrik.
Ik deed het werkelijk waar bijna in mijn broek.