[WN] Working Cowhorse clinic met Jean Claude Dysli

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Working Cowhorse clinic met Jean Claude Dysli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 17:02

Afgelopen weekend ( 8,9 en 10 mei) zijn mijn man Ben en ik naar de WC clinic geweest van JC Dysli in Marum. Het is nu de 3e keer dat ik een clinic/ traning bij deze man rijdt en het is weer heel goed bevallen.
Ik reed zelf mijn jonge paint hengst Sweet Spot of Cash, mijn man reed zijn Lusitano hengst Ultramar. Beide paarden hadden nog nooit eerder met koeien gewerkt maar bleken allebei meer dan genoeg cowsense te hebben om bijna uit zichzelf een koe te volgen na de juiste uitleg.
Omdat we allebei o.a. Working equitation willen gaan doen, waar ook koeienwerk bij komt kijken was dit een mooie uitdaging. Mijn man rijdt overigens geen western, was ook de enige niet- western ruiter, het zadel wat hij gebruikt is een Sella Portugesa ( een stierenvechterszadel).
Jean Claude is iemand die weliswaar veel western rijdt en gereden heeft, o.a. cutting, reining en working cowhorse maar die zich ook bezig houdt met working equitation en Doma Vaquera en Doma Classica.

De 1e keer richting koeien ( hier uiterst links zie je een koeienkop) vond Spot maar raar:
Afbeelding
Afbeelding

Uitleg van Jean Claude:
Afbeelding
Overleg:
Afbeelding

Leuk zo'n koe, denkt Spot:
Afbeelding

Ben en Ultramar als herd holder:
Afbeelding

Stukje cutting, Spot en ik tussen de koeien kudde, hij liep er de 1e keer zo in :D ;
Afbeelding

Sfeerplaatje; Ben en ik op de achtergrond.
Afbeelding

Jean Claude met zijn hond Jim en koe:
Afbeelding

Ben met Ultramar en koe:
Afbeelding

We hebben ons prima geamuseerd, zijn trots op onze paardjes en hopen volgend jaar bij Jean Claude in Andalusie te gaan trainen 8-) ;) .

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:04

Ziet er leuk uit, maar goed, ik ben een complete leek hoor :o

Wat ik dus eigenlijk wou zeggen:
wat is dat zwarte paard mooi! :~

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 17:14

TE5 schreef:
Wat ik dus eigenlijk wou zeggen:
wat is dat zwarte paard mooi! :~

Dank je :o .

Plunkie

Re: Working Cowhorse clinic met Jean Claude Dysli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:46

hey, heb je ook foto's van J.J die achter koeien aan gaat?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:48

Pff als ik die foto's zo zie baal ik er ontzettend van dat ik moest werken, anders was ik graag even op mijn oude vertrouwde stekkie wezen kijken. Leuke sfeerplaatjes, fijn dat jullie paarden het zo in zich hadden!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 18:13

Plunkie schreef:
hey, heb je ook foto's van J.J die achter koeien aan gaat?

Meer dan dit heb ik niet:

Afbeelding
Afbeelding

JC had zijn eigen paard ( Okie) niet bij zich en zat op een leenpaard, daarmee kon hij niet echt veel laten zien, jammer genoeg!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:14

Gaaf zeg! Spot en Ultramar zijn prachtig :):)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 18:16

Overigens moet ik Paintless nog bedanken voor het maken van de ( meeste) foto's. *D

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:23

ElCid, je hebt een prachtig paard!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:15

ik sta er in.. woehoe...
ja hoor, graag gedaan meid. leuk toestelletje heb je, alleen af en toe wat te traag. of spot stijgert te snel.. :P

fijn dat je het naar je zin hebt gehad. ikke ook. je hebt nog een mega mooie run gemist van Jeffrey, maar die staat wel op utube.
zoek maar op jeffrey working cowhorse... zoiets. gaaaaaaaaaaaaaf.

c u , bye bye

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:53

Ik ben Zaterdagmiddag wezen kijken. Het is voor mij aan de andere kant van het land en ik moest toevallig die dag in Friesland zijn. Ik heb ervan genoten. Die man kan het zo goed uitleggen dat je vanaf de kant al kon aanvoelen wat de koe ging doen en waar je je paard zou moeten plaatsen. Is natuurlijk anders als je op het paard zit, doe het dan maar eventjes! Ik vond vooral de Lusitano van ElCid heel indrukwekkend en een Paintmerrie in een andere groep. Ik heb lekker bijgekletst met Diana en vond het jammer dat ik voor het einde weg moest. Ik had een bus bij me die weer op tijd terug moest zijn. De sfeer was er heel goed en dat zijn toch dingen die je mist als je weer in Zuid-Holland bent. ;)

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:59

Erg leuk om te zien.....hoop dit ook ooit 's te doen in de toekomst

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:57

sfeer was echt heel goed. ik heb ook genoten. van die run die
Jeffrey maakte kreeg ik gewoon kippenvel. zo mooi kan het zijn.

loes (lus) en ben deden het best leuk met hun paardjes. de lusitano nam op een gegeven moment het maar gewoon over van ben.. jahaa, dan doe ik het zelf wel!! hahaha leuk om te zien :D

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 12:00

Ja, mijn naam blijft een probleem voor JC ;) .
Ach, ik ben heel trots op mijn paardje; volgende keer gaan wij ook spetteren. Hopelijk doet mijn knie dan ook weer wat ik wil :( .
Maar eh, Ben had Ultramar wel even een beetje extra gekieteld met zijn sporen, dat hielp goed, want toen werd die zwarte opeens een stuk feller :D .

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:04

Wat super dat het weer zo leuk is geweest!! Ik ben helaas niet geweest (merrie was bevallen van veulen)........ Maar top dat je foto's hebt gemaakt! Volgend jaar weer? ;-)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 13:41

Zeker weten, maar als het even kan gaan we dan met paarden naar Jean Claude toe in Andalusie. *D

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:01

Oo Loes looking good!! Spot en Ultramar zijn echte beauty's , ik heb ze pas in het echt bewonderd.
Wat leuk dat het goed ging met de koetjes, is toch echt het leukst om te doen koetjes pesten te paard.......whahaha

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:35

FindingJack schreef:
Ik ben Zaterdagmiddag wezen kijken. Het is voor mij aan de andere kant van het land en ik moest toevallig die dag in Friesland zijn. Ik heb ervan genoten. Die man kan het zo goed uitleggen dat je vanaf de kant al kon aanvoelen wat de koe ging doen en waar je je paard zou moeten plaatsen. Is natuurlijk anders als je op het paard zit, doe het dan maar eventjes! Ik vond vooral de Lusitano van ElCid heel indrukwekkend en een Paintmerrie in een andere groep. Ik heb lekker bijgekletst met Diana en vond het jammer dat ik voor het einde weg moest. Ik had een bus bij me die weer op tijd terug moest zijn. De sfeer was er heel goed en dat zijn toch dingen die je mist als je weer in Zuid-Holland bent. ;)

Wat leuk dat jullie zijn wezen kijken! Natas had me nog gesms't, maar moest werken helaas.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:37

ElCid schreef:
Zeker weten, maar als het even kan gaan we dan met paarden naar Jean Claude toe in Andalusie. *D

Doe het dan in februari........maken we het gezelig ;-)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:27

doen jullie hem dan de groetjes van mij?

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:25

Leuke foto's! Ziet er inderdaad erg leuk uit! En zeker 2 prachtige paarden!

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:24

Nou dan maar ook wat foto's van ons! Mijn zoon Jeffrey heeft voor het eerst meegedaan aan een clinic, nog niet eerder met onze hengst Little Peppy Easter en nog nooit eerder aan Working Cowhorse!!!
We zijn best een beetje trots op dit nieuwe team!
Jean Claude heeft Jeffrey uitgenodigd om bij hem thuis in Spanje te komen om verder te leren en nieuwe ervaringen op te doen, Jeffrey is dan ook zeer vereerd en gaat er in het najaar naar toe.

Afbeelding

EErst goed luisteren naar de uitleg...
Afbeelding

Dan gaan!
Afbeelding

Cutting gedeelte, oftewel: Boxing

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een mooi team: Jeffrey Pieters en Little Peppy Easter!

Afbeelding
Willem deed ook even mee met Diva, zij was het "leen-paard" waar Jean Claude de Working Cowhorse clinic op gaf.

Afbeelding
Jean Claude met Little Peppy Easter tijdens de Reining clinic, toen was Peppy zijn "leenpaard". Alleen jammer dat we wegens het slechte weer binnen moesten blijven, daar worden de foto's niet beter op.

Het was een zeer geslaagde 10 dagen met Jean Claude Dysli!!

Oh, ja....Loes en Ben ik kan jullie foto's wel op een cd-tje branden en toesturen met de post!

Diana

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 16:22

Heel graag, Diana! En Jeffrey vast veel succes bij JC, ik wou dat ik op zijn leeftijd de kans had gehad om bij zo'n levende legende te trainen. Laat hem die kans met handen en voeten aangrijpen. }:0 +:)+

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:53

Had JCD zijn eigen mooie paard :~ niet mee?

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:58

Nog een leuk filmpje.....deze keer eens kijken wat de rsico's zijn voor de ruiter tijdens werken met vee. Jeffrey is druk bezig met Peppy en een koe, wanneer Peppy uitglijdt tijdens het draaien en Jeffrey daarbij zijn neus stoot tegen de hals van het paard en daardoor te val komt!!! Gelukkig had hij alleen een bloedneus en verder niets....

Wel leuk om te zien:

http://www.youtube.com/watch?v=34HmmcfB ... re=related

Ik hoop dat ik het zo goed doe??