Jeddah, mijn bijna 13 jarige tante, al 11 jaar in mijn bezit en al die 11 jaren doodsbang voor koeien. En ik bedoel BANGGGGG! Zo bang dat we sommige wegen of paden niet namen als er koeien in de wei stonden.
Maar goed, het moest er maar van komen! Wat was het ergst dat gebeuren kon? Dat ze los kwam? Niks aan het handje dus, gewoon gaan!
Vandaag de grote dag! Voor de zekerheid wel mijn boomzadel mee, je weet maar nooit, wie weet durven we wel een rondje in de bak te stappen met een koe na eerst aan de hand geweest te zijn. Ook mijn andere zadel mee, want dikke kans dat we na 5 minuten weer trillend buiten staan en dan kunnen we nog een ritje gaan maken in het mooie Drenths Friese Wold, toch?
Hier ons foto verslag, want wat liep het allemaal anders....
Okee, de bak in. MissPK bood aan mee te lopen, zij kon dan eventueel de koeien bij ons vandaan houden als ik het te druk met Jeddah kreeg. Dat was heel fijn, want in eerste instantie kwamen we de bak in en helaas renden er gelijk een paar koeien recht op ons AF!!
Al snel was alles dankzij Appie en Jagger weer "gesetteld" (die twee werkten al samen als pro's!) en konden we echt even gaan kijken.
HUH? KOEIEN?? Ze vond ze eerst even heel eng.

Heel, heel even maar...

Want al snel had ze door dat als ze er naar toe liep, ze wegliepen!

En al snel had ze door dat als je erachter aan ging draven ze nog harder wegliepen!

Dus al snel had ze door dat dat wel een leuk spelletje is!

Een HEUL leuk spelletje!

Wat een BRAAF paard! Zomaar in zo'n korte tijd een angst overwinnen die er al zo lang zat!! Ik ben trots!

En eigenlijk toch ook wel een beetje verbaasd...
Wat denk je... zou ik het aandurven, ook even onder het zadel gaan?Wat een enorme hulp was, was dat SusanW en Jagger, samen met _Suzanne_ en Appie ook in de bak waren, en zouden blijven
Dus Jed was niet helemaal "alleen" wanneer ik erop zat. En natuurlijk, op dat moment mijn steun en toeverlaat, Jan, die de rust selve is, onwijs goed aanwijzigingen geeft en je overal mentaal doorheen sleept, die zou weer meelopen.Dus.... boomzadel op, type western, past niet echt op Jed, dus daarover hoef je niks te melden, en knop ontbreekt, maar toch, we voelden ons even Cowgirls!
Daar gaan we dan! 

En wat denk je?? Onder het zadel toch net zo fanetiek joh!

YEAH!!

En Jan maar, "hou d'r rustig, hou d'r rustig!"

Want...euh.. de reden dat ik nogal gespannen zit, ja, normaal lach ik heel de tijd
, is dat ze soms wel ERG fanetiek deed!

HEUL fanatiek!
(let niet op mijn kopf
)
Maar jongens? Zouden we nu een nieuwe carriere tegemoed gaan? Wie weet...

Hoe dan ook was en ben ik APEtrots en ZO blij dat ik toch heb ingeschreven voor deze dag... we will be back!

MissPK, Pannenkoek, _Suzanne_ & Appie, SusanW & Jagger, maar vooral PiggelJay en Jan, BEDANKT dat jullie dit vandaag mogelijk gemaakt hebben voor ons

*edit* Natuurlijk zijn de foto's gemaakt door de enige, echte PANNENKOEK!

Leuk dat het zo goed ging joh!