Ik zal eerst eens wat over Wodan vertellen:
(de hackamore hebben we extra hoog gehangen en niet alleen op het oog we hebben goed gevoeld waar de inhammen van het neusbot beginnen en daar hangt hij ruim boven, verder rijd ik er erg voorzichtig mee en probeer ik altijd direct los te laten als hij ook los laat, voor degene die het intressant vinden. )
Wodan is sinds afgelopen zomer zadelmak gemaakt, (hij word in mei 4 jaar) op de engelse manier want toen reed ik nog dressuur.
Zelf twijfeld ik al enige tijd om de overstap te maken maar besloot toen dat ik Wodan het beste op mijn 'eigen' manier zadelmak kon maken, met de spullen die ik gewend was
Dat is allemaal goed gegaan, daarna hebben we veel rustpauzes gehad door mok, huidallergie, verstopte talgklieren en wisselproblemen en doorkomende hengstentanden.
Om die reden rijden we nu dus ook met hackamore, maar over een korte tijd wil ik het met bit weer gaan proberen als de rechtertand door is.
Op bit liep hij overigens ook wel goed al vind ik dat hij met hackamore meer het neusje eruit laat komen.
We rijden niet echt een discipline, al hebben we wat lesjes mee gepikt in basis reining maar zoals sommige weten klikte het helaas niet met de lesgever die wel een goede vriend van ons is
Pleasure trekt mij persoonlijk erg maar ook trail, en reining vind ik gewoon leuk.......helaas hebben we hier in Limburg nog geen lesgever gevonden die aan huis wil komen.
Wel krijg ik binnenkort wat hulp van een Bokker!
We hebben vooral veel in het bos gereden voor balans en om hem sterk te maken.
Galop was voorheen ook best lastig maar gaat steeds beter
steeds meer balans en minder rennerig met meer sprong.Sinds 2 weken ben ik ook begonnen met hem na te laten geven op de hackamore, als hij eenmaal los is dan is hij op 2 vingertjes te rijden en lekker lang, ook de 'jog' begint te komen!
Hij heeft nog wat moeite met aanspringen in de goede galop maar ook dat gaat elke keer beter, hij is gewoon een toppertje die alles goed wil doen voor het baasje
Nu even over mezelf, ik heb dus sindskort samen met Wodan de overstap gemaakt en het bevalt he!
Het is wel afentoe lastig, zo heb ik nog geregeld last van lange teugels
en alle andere voorkomende kwaaltjes.Mijn zit is vaak niet meer zo optimaal, dat weet ik maar daar werken we hard aan.
Mijn handen leg ik zo nu en dan verkeerd neer maar dat komt vooral doordat ik mijn weg nog met de teugels moet vinden haha!
Het zweepje heb ik er bij omdat Wodan momenteel aan het puberen is en nog wel eens een volleerde rodeo les wil geven
De foto's staan ook wat door elkaar, maar goed ik hoop dat ik zo een beetje een beeld geef van ons!
Het waaide vandaag erg hard waardoor Wodan wel wat vliegerig was
Als ik zeg dat er kabouters zitten dan zitten die er hoor baas!

http://94.100.115.49/561200001-561250000/561204301-561204400/561204394_5_jF86.jpeg

En zo zien we het ook graag....

Mooie schoenen?

http://94.100.114.188/561200001-561250000/561200401-561200500/561200446_5_a2xw.jpeg
Even belonen, lieffie!

Owja, en bokken doe ik graag en dan lekker gek doen haha
http://94.100.115.236/561200001-561250000/561201201-561201300/561201287_5_i_6E.jpeg

Ik ben boos want ik wil niet op die grote saaie volte!

En zo zien we het graag.....

En klaar, braaf paard!!!

Ik hoop natuurlijk dat jullie het net zo goed vinden als ik
!Enne, zeg nou zelf een berichtje achterlaten is leuk
en dan sluipen die dingen erin.

Daar kan ik me dus ook niets bij voorstellen
Gelukkig maar dat je niet naar ze geluisterd hebt!