Spot was nog nooit meegeweest met de trailer, dus dubbel spannend. Maar hij heeft zich geweldig gedragen, de heenweg op de trailer was toch wel even spannend, en het eerste half uurtje in Woudenberg ook. Gelukkig ontspande hij daarna en had ik de heerlijk relaxde Spot naast me zoals hij altijd is.
De clinic was ontzettend leuk en leerzaam. Robert en Madeleine zijn allebei geweldige mensen, eerlijk, verstand van paarden en vooral eerlijk naar de paarden toe. Ook Spot reageerde ontzettend goed op de manier van Robert, en dat was erg leuk om te zien. De clinic bestond uit ;
L-achteruit, balkes lopen, over een bruggetje, draven om de pionnetjes heen. Vervolgens in een kleine vierkant je paard 360 graden draaien zonder dat hij uit de square kwam, vervolgens door over een zeiltje, paard stilzetten en 4 voeten oppakken wat erg moeilijk was met een hooinet vlak bij. Toen hooinet oppakken en een stuk naast je meeslepen, vervolgens door een hek en afsluiten met je paard vierkant te zetten. Echt ontzettend leuk en afwisselend.
Hier een kleine compilatie van de clicic;
1.

Net binnen, en Spot vraagt zich af wie die witte knappe man in de spiegel is.
2.

Stukje draven zodat Madeleine en Robert konden zien wat voor paarden er meededen aan de clinic.
3.

L-Achteruit wat de eerste keer ontzettend moeilijk was.
4.

5.

Spot is heerlijk relaxed.
6.

Robert Carlson en Spot.
7.

Robert leert Spot om zijn voorhand en schouders te gebruiken tijdens het draaien.
8.

Onze grootste uitdaging die dag, de brug! Maar met hulp van Robert is het toch gelukt.. en hoe

9.

Zo jammer dat deze onscherp is, maar Spot staat op de brug zonder dat de kabouters hem opeten.
10.

Need i say more? Deze foto geeft precies weer hoe onze band is!11.

360 graden draaien in het vierkant.
12.

Hooinet slepen.
13.

Onze geweldige groep van stal. Tessa & Demian, Spot & Samantha, Sandy & Erica.
14.

15.

Mijn lieve, brave Knappie

Het was een dag om nooit te vergeten, we hebben zo gigantisch veel geleerd!
Robert & Madeleine, thanks so much!

Elly, my PT en mijn geweldige steun en toeverlaat...
Thanks!