[VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:44

:+ Ik oooook

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 11:22

Hier ook een volger :D

Algato
Berichten: 177
Geregistreerd: 07-04-16

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:17

Nog een stille volger

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 15:45

filly schreef:
Ik lees ook nog heel stil mee! Merk het bij mijn topic ook hoor krijg bijna geen reactie, meestal 1 of 2 mensen haha


Daarom dacht ik dus ook; even dubbelchecken hoeveel mensen er nou eigenlijk meelezen. Veel meer dan verwacht dus :+ Het is wel leuk om te weten dat er zoveel volgers zijn. Maar hoe dan ook, ik schrijf dit topic ook voor mijzelf. Over een paar jaar lijkt het me super leuk om Nova haar ontwikkeling terug te kunnen lezen hier. Het is toch een soort van dagboekje eigenlijk :j


Vandaag de Paint Post ontvangen; we staan er weer in! *\o/*
De vorige editie stonden we al op de achterkant met een foto van Marlies Trap;
Afbeelding

Daarna werden we dus gevraagd om voor de december-editie een stukje te schrijven. Best moeilijk om alles in maar twee pagina's te proppen, maar het is gelukt! Wat vinden jullie ervan? :D (weet niet of het leesbaar is, krijg de afbeelding ook niet recht... sorry!)
Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:55

Hier een niet zo stille meelezer :') nou ja die moeten er ook zijn ;)

Wat leuk zag het op db al voorbijkomen.

Toffe filmpjes ook. Ik moet zeggen voor een introvert paardje doet ze dit echt wel heel goed zeg.

Spat

Berichten: 155
Geregistreerd: 24-01-15
Woonplaats: België

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 08:11

Ook een stille meelezer!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:20

Ik lees ook afentoe bij! En ik vind dat jullie het supergoed deden hoor met het plastic en de pad!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 23:28

Fotsy schreef:
Hier een niet zo stille meelezer :') nou ja die moeten er ook zijn ;)

Wat leuk zag het op db al voorbijkomen.

Toffe filmpjes ook. Ik moet zeggen voor een introvert paardje doet ze dit echt wel heel goed zeg.


Ja he? Maar ze heeft nogal wisselende reacties op verschillende dingen :P

Update:
Als eerst; gisteren dacht ik even een rondje over het terrein heen te lopen om te kijken hoe ze het zou doen zonder klittenband Guus. Ik was namelijk alleen, en de zon scheen zo lekker.. Dus goed moment om even het een en ander uit te proberen. Over het terrein heen in het begin ging erg goed. Ik maakte haar even vast om haar te poetsen, en toen ik helemaal klaar was met de rechterkant was het tijd om over te gaan naar de linkerkant. Helaas (of eigenlijk misschien juist wel goed) kwam er op dat moment een vrachtwagen het terrein op, die parkeerde en ging vervolgens met veel kabaal laden en lossen. Dat vond mevrouw niet zo leuk dus toen kwam ze een beetje hoog in haar energie te staan. Ik heb haar los gemaakt en ben rustig over het terrein heen gaan lopen. Toen ze weer relaxed was, dacht ik; nu gaan we even de bak door stappen. Ik zet één voet in de bak, en mevrouw maakt ineens een mega sprong en stond rechtovereind op haar achterbenen. Helaas voor mij had ik haar alleen maar vast aan een kort halstertouwtje dus ik klikte hem snel los zodat ze even uit kon razen. Een kort stukje heb ik hiervan kunnen filmen, raecmonster :+ ;


Toen ze helemaal uitgeraasd was kon ik gelukkig wel weer normaal met haar naar de wei lopen.

Vandaag was het nog steeds droog dus ben ik samen met Guus en de eigenaresse van Guus op pad geweest naar de Soesterduinen. Dit was de tweede keer dat we hier heen gingen. Ze was over het algemeen vrij braaf, maar Nova zou Nova niet zijn zonder idiote uitspattingen :+ Dus toen we een stel kinderen, kinderwagens, een man met een rode jas en een hele enge boom tegen kwamen heb ik wel een paar keer mijn touw goed vast moeten houden _O- Gelukkig zag ik dit aankomen dus had een 5 meter lange leadrope meegenomen, en die ruimte hebben we nodig gehad op bepaalde momenten. Verder was ze wel heel braaf hoor, en op de meeste stukken kon ze ook gewoon normaal naast mij lopen :+
Even een korte video van de duinen;


En twee fotootjes;
Afbeelding

Afbeelding

De overige foto's en een iets uitgebreider verslagje kunnen jullie vinden in dit fototopic;
[ITP] Op ontdekkingsreis in de Soesterduinen met Kerst


En als laatst: Fijne kerst allemaal {:)

Afbeelding

Mochten jullie je afvragen waarom het er in het Spaans op staat; ik heb een Ecuadorse vriend. Thuis spreken we Spaans. Ik heb zelf in Argentinië en Spanje gewoond, en ik ben docent Spaans :+ Dus vandaar :D

Tot zover deze update :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 09:38

Ohhh die filmpjes, wat een raceknol :=
Dat was niks voor mij, durf ik eerlijk te zeggen hahaha.
Bij Dexter zijn 'de gekke 5 minuten' 1 klein bokje met zijn dikke kont half van de grond en dan terug komen voor eten.
Hele knappe foto's wel! Ook in het andere topic

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 09:50

Hele leuke foto's!

Grappig ik herken heel veel in de filmpjes van joey toen die die leeftijd had.
Hij kon ook zo lekker uit zijn plaat gaan en snorken en snuiven. Ik ben toen ook veel met hem naast de fiest weg geweest zo kon hij toch zijn energie wat kwijt en ik merkte dat hem dat goed deed.
Hij kreeg dan wat beweging en dit hielp er goed bij hem.

En hij is er nu 8 en ik heb zo'n fijn en relaxt rijpaardje.
Dus het komt vast en zeker goed met jullie.
En zorg dat je altijd de lange leadrope eraan hebt hangen, zo kun je altijd op veilige afstand blijven bij hun gekke sprongen.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 17:36

Oh op de fiets durf ik nog niet hoor := Want ik heb soms die stick wel nodig als ze ontploft en te dicht bij me in de buurt komt. Met wandelen vind ik het niet zo erg - zo lang ik die 5 meter lange leadrope mee heb :+ maar op de fiets is het toch lastiger te corrigeren. Als ze in de toekomst wat braver is, dan wil ik dat wel gaan doen :=

Langs de weg doet ze gelukkig niet zo, dat zou ik wel heel eng vinden. Granoek, ik zei dat vroeger ook altijd hoor als ik iemand bezig zag met een paard die uit z'n plaat ging, maar ik moet zeggen.. Begin er nu aan te wennen _O- Maar ik kan ook precies aan Nova zien wanneer ze zo'n uitspatting krijgt. Haar oren krijgen dan een bepaalde stand en ze maakt een beweging met haar hoofd, En dan weet ik dus al hoe laat het is :') Maar volgens Elena Bacchini is dit slechts een fase en komt het allemaal wel weer goed. Dus daar vertrouwen we maar op :+

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:43

Dit is zeer zeker weten n fase!
Toch moet ik zeggen dat ik met de mijne vanaf toen hij n maand of 16 oud was al kleine stukjes naast de fiets liet lopen. Wel eerst dat ik naast de fiets liep en hem corrigeerde als hij voorbij liep en daarna steeds effe op de fiets . Dit steeds langer .
Want ik merkte toch dat hij door naast de fiets te draven hij zij ei kwijt kon en daardoor die gekke buien niet meer had.
Maar je moet het alleen doen waar je je goed bij voelt. En op dit moment is het dus geen goed idee voor jou.
Trouwens die beweging met haar hoofd en dan die uitspatting, lijkt precies of je de mijne beschrijft in zijn eerste 2 jaar :=

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 01:14

Op zich maakt het wel makkelijk haar te lezen met die hoofdbeweging :D

Even een korte update tussendoor - afgelopen maandag Nova opnieuw ontwormd met Strongid-P. Tot nu toe 0 wormen gevonden *\o/* Dat betekent hopelijk dat ze nu echt helemaal leeg is.

Wel heeft ze soms nog een wat snotterige neus, niet zo erg als een paar weken terug maar het zit er soms nog wel. We kijken het nog even aan, zou ook best gewoon een verkoudheidje kunnen zijn. Ben er nog niet 100% gerust op, maar ik maak me niet meer zo'n zorgen als een paar weken terug en volgens de dierenarts ziet ze er verder ook goed uit. Mocht het erger worden, dan gaan we toch weer verder kijken.

Nog een paar foto's :D Vanmiddag toen ik de wei aan het uitmesten was wilde ze graag de aandacht en ging ze aan mijn kruiwagen zitten met d'r tanden
Afbeelding

En daarna ging ze even grazen naast reuzenvriend Leo
Afbeelding

Vervolgens ging ik haar even poetsen in de schuilstal, gewoon los. Ze pakte alleen steeds mijn borstel uit m'n tas, ging ermee gooien en erop bijten :+ Dus toen heb ik er maar even een knoopje in gelegd.. Was ze erg teleurgesteld over :') Zie haar onschuldige hoofd en briesje op het eind _O-

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 08:44

Hihi haar gezicht in het filmpje en haar briesje _O- , ze lijkt wel te zeggen van :" wat heb je nou gedaan ?. Ik kan niks meer eruit pakken!".

Ze is echt op plekje daar.
Ik vind haar ook een rustigere uitstraling hebben .

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 09:27

Geniaal die onderzoeks buien haha lieve foto’s :)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 18:31

Ja ze heeft echt d'r plekje gevonden op deze stal! Ben nog nooit zo tevreden geweest :) En in het verleden heb ik echt veeeeel stallen gezien.. Je kunt ook echt merken aan Nova dat ze op d'r plek is. Ze voelt zich goed, ziet er goed uit, maar is daardoor wel brutaler want ze zit lekkerder in d'r vel :P Met buiten wandelen is ze hier wel een stuk nerveuzer maar dat komt denk ik ook omdat er hier veel meer en veel harder verkeer is. Daarnaast ook meer wandelaars en loslopende honden. Dus dat is dan wel weer een goede training :j Nu met het vuurwerk ga ik niet met d'r naar buiten. Daarnaast heb ik eergisteren mijn nekspier ernstig verrekt toen ik van een van de snelste glijbanen in het Tikibad af ging, dus ik kan m'n nek niet bewegen :+ Niet echt handig als je met paarden bezig bent.

Ter aanvulling op het rantsoen krijgen ze hier takken bijgevoerd :D
Afbeelding

En als ik weg ga van stal zwaait ze me altijd uit :evaw: Zodra je de wei uit loopt racet ze naar het hek toe en blijft ze staan met dit onschuldige koppie tot je uit beeld bent :')
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:42

Ze ziet er goed uit hoor! Fijn dat ze het goed doet op deze stal.

Maar ik vond het wel een nadeel dat ik altijd de wei uit moest mesten...er lag altijd best veel in en ik had daarna geen energie mee over...

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 20:24

Dat klopt.. Op zich vind ik dat niet erg; op mijn vorige stallen moest ik dat ook altijd. Ook toen ik Rayo nog had :) Als alle eigenaren van de kudde het gewoon goed bijhouden, dan valt het allemaal wel mee!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101735
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:29

Ja mee eens maar het is voor mij lichamelijk wel een aanslag om die zware kruiwagen het hele land door te rijden. Ik deed dat meestal na het rijden zodat ik nog wel energie had om te rijden maar na het mesten was ik echt kapot en kon ik de rest van de dag/avond niets meer.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:23

Wat ziet ze er goed uit. Blij dat jullie samen het plekje gevonden hebben waar jullie je goed voelen. Top.

Wat heeft ze toch een duidelijke expressie ook :')

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 23:15

Even een niet zo interessante update: we doen nog steeds niks :+ Het is niet mijn seizoen. En sinds vandaag is mijn auto kapot dus ik zal de komende week wat minder vaak naar stal kunnen. Nova blijft wat snotterig nog steeds, dus op aanraden van anderen Foenegriek besteld. Sinds gisteren doe ik dit door haar voer heen, hopelijk krijgt ze hierdoor weer wat meer weerstand.

Qua gedrag is ze de laatste tijd wel een pismerrie trouwens. Overal boos om en naar kijken :7 Ze zit in een fase dat ze niet meer het lieve schattige baby'tje is, maar eerder de irritante kleuter die de boel terroriseert _O-

Ze heeft nog steeds 8 cm verschil in de voor- en achterhand
Afbeelding

En ik dacht, ik maak een foto van bovenaf. Dan weet ik hoe onze toekomstige oortjesfoto's er ongeveer uit zullen zien :Y)
Afbeelding


En laatst nog een keer het pad op haar gelegd. Wat denk je? Mevrouw gaat hinniken naar het pad _O- _O- _O- Dat was tot nu toe de meest grappige reactie die ze ooit ergens op heeft gegeven :D
Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:29

Haha geweldig dat ze hinnikt naar de pad.

Ohjee nog steeds snotterig. Had het verteld dat ze er hier ook maanden last hebben van gehad. Maar gelukkiggaat het wel over zonder dat ze er heel erg ziek van zijn geweest. Komt wel goed. Ik ben kruiden beginnen geven voor de luchtwegen. Ruikt lekker naar tijm enz en eten ze graag en was ook voor de weerstand te verhogen.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:54

Ze zit wel lekker dik in haar vacht +:)+ .
De mijne heeft nog niet eens zo'n dikke wintervacht, ondanks dat hij 24/7 buiten staat ( met schuilstal) zonder deken op.

Grappig hoe ze reageert op haar pad. Ze was er niet zo van onder de indruk.

Je ziet goed dat ze een groeispurt gaat krijgen :) .
Mooi dametje gaat het worden.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 01:01

Thanks allebei! :D
Fotsy welke kruiden heb je precies gegeven?
joey2010 ik vind juist dat ze er absoluut niet uit ziet momenteel :') maar dat hoort bij de leeftijd haha

M'n auto was even kapot dus ben de afgelopen week niet vaak op stal geweest. Maar kreeg wel foto's van stalgenoten doorgestuurd:
Met de storm wordt de schuilstal in ieder geval goed gebruikt :D
Afbeelding

En daarna ziet ze er zo uit :+
Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:49

Jep ik vind ook dat Uinta echt noet mooi staat maar das de leeftijd hoor.

Ik gaf dit

Afbeelding

Afbeelding

Heb zo twee kuren gegeven en dan was het klaar.