Luxe probleem: pad kleur veranderen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Luxe probleem: pad kleur veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 14:18

Ik heb een geweldige en onverwoestbare pad (smx airride ). Maar de kleur vind ik onderhand stom. Nogal een luxe probleem natuurlijk maar toch.

Heeft iemand hier wel eens geprobeerd de kleur te veranderen door een stofje erop vast te zetten?

Wil dat? Is dat stevig? Hoe? Welke stof?

Showblankets vallen helaas niet mooi. De pad is erg groot en ook nog eens anatomisch gevormd waardoor ze scheef trekken.

Alvast bedankt!

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Luxe probleem: pad kleur veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:31

Je zou kunnen proberen om een hoes te maken, wel uit 2 delen die ook gevormd zijn.
Neem anders eens kontakt op met JV-dekjes, die maakt hele pads/hoezen en heeft voor mij een super mooie nep-Skito gemaakt.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 09:51

DubbelDun schreef:
Je zou kunnen proberen om een hoes te maken, wel uit 2 delen die ook gevormd zijn.
Neem anders eens kontakt op met JV-dekjes, die maakt hele pads/hoezen en heeft voor mij een super mooie nep-Skito gemaakt.


Hmm een hoes das een slim idee!

Hoe bedoel je 2 delen?

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Luxe probleem: pad kleur veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:52

Als in niet één grote platte lap die beide delen van de pad bedekt, maar een naad in het midden zodat de gecontourde rugvorm er in terug komt.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Luxe probleem: pad kleur veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 12:04

Slim!

Wat voor materiaal zou je daarvoor aanraden? Geen idee wat mooi stevig is, ademend en niet glad

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Luxe probleem: pad kleur veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:42

Stevig zijn vooral goede meubelstoffen. Ga je voor 'makkelijk wasbaar' dan heb je veel keus. Ga gewoon eens kijken bij een stoffenzaak. Overigens hoeft het niet een hele 'kussensloop' dichte hoes te zijn. Je kunt ook aan de beide zijkanten een strook omslaan zoals de instopstrook die een kussensloop heeft. Dike trekt zichzelf strak als de pad gebogen op de rug ligt.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 19:42

Zou een losse hoes eroverheen niet gaan schuiven en/of plooien? Omdat het 'in het midden' nergens vast zit?

Je zou ook nog textielverf kunnen proberen (Dylon schijnt een goed merk te zijn, en dan de handwas variant, tenzij je zo'n grote wasmachine hebt dat hij daarin past :P ). Wordt alleen wel een uitdaging om alleen de bovenkant te verven denk ik.. As je je wol aan de onderkant niet wilt meekleuren..