[WN] Eerste 'echte' cutting les

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tjt

Eerste 'echte' cutting les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 08:40

Hi,

Eindelijk is tijd om een fimpje te uploaden van een van mijn vele ervaringen in Australie.
In eerste instantie kwam ik helemaal niet om te rijden maar een vriendin haar baas ging naar een cutting school en ze vroeg of ik mee wou, ja tuurlijk!

De mensen vd stal trokken voor mij speciaal een oud veteraan van stal. Hij is met pensioen en wordt bijna niet meer gereden en ook niet meer geshowed.

Super leuk om te doen, hierna heb ik het ook met echt vee gedaan uiteraard maar daar helaas geen fotos van.

Ik ben me heel erg bewust van mijn fouten. Ik heb na me 12e nooit meer les gehad en mezelf foute dingen aangeleerd. Zo moet ik echt rechtopzitten en me bovenlichaam stilhouden en ook me hand met rust laten.
Voor mij dus de eerste echte keer op deze manier. Voor werk heb ik wel cutting gedaan maar dat ging allemaal een stuk trager.

Afbeelding

http://youtu.be/uqD046vOUDQ

filly

Re: Eerste 'echte' cutting les

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:49

Wat ziet dat er leuk uit zeg! En wat leuk dat ze speciaal voor jou de veteraan weer van stal hebben gehaald. Ik heb er verder geen verstand van maar vind het leuk om eens te zien.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:55

Leuk filmpje! Je doet het goed, helemaal niet zo makkelijk om überhaupt te blijven zitten. :D

Ben je nog in Australië nu? Wil je ermee verder als je terug in NL bent (als je profiel nog up to date is :+ )

Tjt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 11:02

Kirrr schreef:
Ben je nog in Australië nu? Wil je ermee verder als je terug in NL bent (als je profiel nog up to date is :+ )

Ben net 2jaar geweest. Momenteel woon ik in New zealand maar ben van plan in november weer naar nl te gaan.
Ja ik wil er zeker mee verder! Ben alleen bang dat er niet veel mogelijkheden zijn maar desnoods koop ik zelf wat vee☺️

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:03

In NL zijn er redelijk wat mogelijkheden hoor.
In BE is het veel moeilijker. Als ik genoeg grond had had ik al lang vee gehad. :D

Tjt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 11:06

Naja ik hoop het! Zou graag wedstrijden etc doen. Haha ja idd grond is wel een klein probleempje, maar goed hopelijk kan ik een manier vinden.
Ik zou juist denken dat er in belgie meer mogelijkheden zouden zijn?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:09

In Hamont zit er een trainer.
Mijn huidige trainer zat in BE, maar nu Duitsland.
In NL zitten er verschillende trainers.
De lowland cuttingtour heeft wedstrijden in BE - NL en DUI.
Je moet maar eens kijken op de site http://nchacutting.nl/.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:14

Leuk!!!
Maar als leek in cutting...het paard reageert dus op dat witte dingetje aan die koord ? :o Hoe leer je een paard in godsnaam zoiets ? Please explain to me... :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:18

Sommige paarden hebben heel veel cowsense en die zijn er heel snel mee weg. Andere paarden hebben weinig cowsense en die moet je helpen.
Maar het loopt net zoals je andere dingen aan je paard leert, door hem eerste de weg te leiden, te helpen en zo stilaan je hulpen af te bouwen.
Ze begrijpen nogal snel dat ze het ding moeten volgen.
Maar dan begint het moeilijke pas...

Tjt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 11:19

Top dankje! Eerst maar is een geschikt paard aanschaffen.

De paarden leren het heel snel. Je leert ze in principe hetzelfde als dat je zou doen met een koe. Stoppen als de flag stopt, en het meerijden en volgend vd vlag. Just practise

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:30

Oké thanks ! Ik vind het echt geweldig om te zien !

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:35

Wat leuk! Ik vind het echt zo gaaf hé, die paarden echt zien meedenken en reageren, wauw :-)
En voor een eerste kennismaking vind in het best al de moeite, paard heeft er duidelijk lol in :D