Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 21:32

Vandaag gereden en geoefend voor morgen. Ze was braaf en rustig dus hopelijk morgen ook want ze staat hengstig echt ze stinkt :') dus hopelijk blijft ze wel cool deze keer en laat ze haar hoofd niet gek maken.

Sfeerbeeld, wel onduidelijk tja was met de gsm getrokken

Afbeelding

De rechtse kant draaide ze ineens een volledige spin, is zowel haar als mijn makkelijke kant dus dat gaat al goed en ik zat ook goed, viel helemaal niet naar voren. Andere kant wordt nog oefenen om die schouder te geven want het liefst gaat ze hangen.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 20:01

Net weer super lesje gehad. Amai zeg wat was ze weer goed. Ondanks haar hengstigheid deze keer geen kick gegeven.

Hebben de snelle cirkels en trage geoefend en ging heel heel goed. Ben zeer tevreden.

Spin begint ook te komen Allez toch al meer vooruitgang dus we komen der wel.


Afbeelding

joey2010

Berichten: 4349
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:44

Ze doet het super goed . En jij natuurlijk ook.
Fijn dat ze ondanks gaar hengstigheid toch goed te rijden is.

Jullie gaan toppers samen worden. +:)+

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 21:44

Dank je Joey

En ook belangrijk om te vermelden maar bit aan en uitnemen ging zowel gisteren als vandaag heel goed. Ben tevreden.

Ook trailer laden begint eindelijk terug goed te gaan pfff waarom ze ineens zo moeilijk deed, ik weet het niet. Allez eigenlijk deed ze niet moeilijk ze deed gewoon niks dat was het probleem :D . Komt voor de trailer zette zich met voorvoeten op laadklep en stond dan stil. Echt geen beweging meer in te krijgen :') moest ik ze er letterlijk optrekken en voetje per voetje verder laten stappen. Nu ging ze er net wel goed op. Merrie’s soms zou je ze gewoon willen op..... :D

Cowgirl83
Berichten: 387
Geregistreerd: 16-05-11

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 09:23

Super dat jullie het zo goed doen samen! Je spreekt met veel liefde en vertrouwen over haar, vind het fijn om jullie vorderingen te volgen!

Ook goed om te lezen dat het bit niet meer voor problemen zorgt, fijn teken van haar vertrouwen in jou hé!

Haha, die merriekuren, gotta love em :-D

Heb je thuis een echte piste om te rijden? Of is het eerder een paddock die bij mooi weer ook rijdbaar is? Wij zouden thuis ook een stukje weide willen opofferen om een piste aan te leggen waar we toch wat reininggericht in kunnen rijden. Maar ben er nog niet uit hoe we dat best doen.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 13:28

Hahaha dank je cowgirl, ze is ook men eerste zelfgefokt veulen en ik was zeer zeer verliefd. Toen heeft ze eens gepuberd en dat groen paard rijden pfff begon ik even aan haar en mij te twijfelen maar nu word ik alleen maar verliefder en zij nog braver.

Ik heb een piste gemaakt ja. Ligt altijd redelijk droog maar bij veel regen, ligt ze een beetje als een geopad bodem, veert goed mee maar paarden lopen er dan bovenop op. Dus eens het droger wordt dan moet ik ze eerst eens diep slepen en dan ligt ze weer heel goed.
We hebben 20 cm grond afgegraven en dan opgevuld met metserszand ofzoiets. Mijn man zit in de bouw en hij vond dit ideaal zand en is ook wel goed zand, nu niet direct voor sliding stop maar daarvoor is ze toch te klein.

Afbeelding

Ik sleep ze wel regelmatig en scheelt wel dat er nooit geen paard op staat dus dient enkel om te rijden en de merrie met veulen heeft er eens paar dagen alleen opgestaan meer niet.

joey2010

Berichten: 4349
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:41

Fotsy ze begint terug vertrouwen te krijgen in haar bit.
Dit gaat rustig aan ook goed komen.

Tja soms willen de merrie's alleen maar even dwarsliggen in dit geval van trailerladen. En laat ze daar nu goed in zijn in het dwarsliggen := .


Mooie rijbak heb je liggen.
Daar kun je genoeg in oefenen.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 21:46

Vandaag weer les gehad. Amai twas warm :')

Ze was weer geweldig goed. Galop gaat steeds beter en beter en ze kan al mooi verzamelen. Voelt dan ook echt als ne salon waar je inzit. Heel smooth. Ik ben nu aan het proberen vanuit stap naar galop en dat gaat vier op de vijf keer goed maar die vijfde keer maakte ze zich druk en ging dan in draf ineens versnellen. Das niet de bedoeling dus even moeite gehad om ze terug te nemen. Ze moet de druk van men been accepteren en niet van weg willen lopen.
Versnellen en vertragen gaat ook opvallend goed. Ik kan ze nog steeds mooi rond rijden ook al gaat ze echt snel met momenten. Vindt ze zelf ook leuk denk ik.

Spin was ook al stukken beter dan in begin. Gisteren ook al een volledige toer gedaan dus dat zijn toch al mooi vier passen. Want het moeilijkste is die buitenteugel pfff en ze moet haar binnenbeen eerst naar binnen en achter plaatsen anders kan dat buitenbeen er nooit over kruisen. Dus dat begint echt netjes te gaan. Soms _/-\o_ . Buiten dat ze soms wel eens gaat leunen nog dus daar werken we verder op. Ik heb ook vaak nog men balans niet en zij ook niet dus dan vallen we er samen zo wat uit. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Weinig foto’s de dochter was nogal gehaast om te gaan spelen en men man was nog gaan werken.
Heb gezegd dat hij echt eens mee moet om te filmen want wil weleens zien wat ik voel ook.


Afbeelding
Rug omhoog duwen en dus spanning opbouwen.

Afbeelding
Ik denk dat hij net een mop vertelde bij deze foto :D

Afbeelding
Knappe meid toch wel.

Had dan gevraagd aan elena en haar vriendinnetje om Lily aan touw te nemen voor de trailer dan kon ik achteraan met touw haar erop duwen en die ging er nu toch wel niet vanzelf op zeker. _O- Het is me der toch eentje zelle. Eigenwijze merrie.

Bit ging ook redelijk. Al blijft ze dit toch zeer moeizaam en met veel twijfel in en uitnemen. Alsof het scherpe kanten heeft overal.

Ik geniet echt wel iedere week meer en meer van haar. Voel me ook zo op men gemak van de eerste min dat ik erop zit (lees verga wel van de stress voor ik erop zit) en heb zelfs het gevoel dat ik met haar veel verder kan geraken dan dat ik met haar moeder ooit heb gekund. Ze voelt gewoon stukken beter nog.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 21-05-19 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:50

Wat een leuk paard heb je en wat ben je enorm enthousiast over jullie samenwerking en vooruitgang. Gaaf! Ik ga je volgen.

joey2010

Berichten: 4349
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 06:59

Mooi hoor. Knap van jullie beide!
Het is fijn dat je zo vertrouwd opstapt bij haar.
Daardoor geeft je haar ook meer vertrouwen en neemt ze het zo snel op.
Ze heeft een goed karakter!

Het bit uit/in doen zal ook langzaam steeds beter gaan maar het zit gewoon nog te vers in haar koppie van toen.
Dat kan nog best even duren maar het zal steeds meer naar de achtergrond bij haar gaan.


Jaaaaa probeer je man zover te krijgen dat hij eens mee komt zodat jullie gefilmd worden.

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:22

Wat heerlijk om na zo lang wachten eindelijk zelf erop te kunnen zitten! Ze heeft echt een hele mooie bouw! Heel veel rijplezier toegewenst!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 21:18

Leuk nog meer volgers. Bedankt voor al jullie toffe reacties.

Vandaag geoefend en ging redelijk goed. Ze liep heel netjes. Ook wat inside and outside arc geoefend. Ze is nog wat stijf maar wordt met het rijden soepeler en soepeler.

Helaas net berichtje gekregen dat les morgen niet doorgaat wegens te weinig volk dat aanwezig kan zijn. Jammer want volgende week is het ook geen les wegens wedstrijd grathem daaropvolgend weekend.
Wel afgesproken donderdag te gaan rijden, er ging nog volk komen. Woensdag rijden we dan thuis nog eens en misschien vrijdag ook. Korte werkweek dus kunnen we meer paardrijden en line dancen :P kwestie van men spieren soepel te houden.

joey2010

Berichten: 4349
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 06:37

Ja je moet niet alleen Lily soepel houden maar ook je eigen spieren ;) .
En heerlijk een korte werkweek dus meer tijd voor je hobby's +:)+

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 21:37

Tis toch anders zonder trainer :') maar kom we doen ons best om regelmatig te rijden en te werken. Al betrap ik me er vaak op fouten te maken. Pfff ik weet wel dat ik fout was en gelukkig is Lily echt een paard die je dat direct vergeeft en nooit in verzet gaat ofzo of begint te springen. Oef
Heb ik daar even geluk mee. Ze stond ook weer beginnend hengstig maar bleef cool ook bij binnenkomen en buitengaan van andere paarden. Brave meid.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dikke poep euh we passen wel bij elkaar.

Aanspringen in galop vanuit stap gaat echt al netjes.

Wat ze wel nog heeft, is van zodra de wand wegvalt en ze in de open cirkel moet galopperen, ik ze toch echt wel moet bijsturen met de buitenteugel en soms men buitenbeen. Dus dat gaat nog wat worden later als we gaan wisselen. Benen bijhouden Evelyne. :P Ik ben soms ook iets te nonchalant of verlies men concentratie en van zodra ik contact verminder BONK staat ze stil _O-

Heb een heel kort filmpje, dochter vond het al ok terwijl het erna eigenlijk maar begon. Ach ja volgende keer beter dan zeker. Je ziet toch al iets. ;) dat ze zalige galop heeft :D
https://youtu.be/P4IZ_1bvwns
Zien jullie hem want ik krijg dat hij privé is terwijl hij openbaar staat.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:54

Lekker bezig toch? Ziet er goed uit op het filmpje.

Het is helemaal prima als je zonder trainer rijdt en je bewust bent van de "fouten" die je maakt. Dan kan je ze zelf verbeteren.

joey2010

Berichten: 4349
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 06:44

+:)+ goed bezig hoor!
Fijn dat je zo bewust bent van wat je fout doet, en jullie zijn er om te leren !

Ze is zo fijn om mee te werken he.

Jullie hebben er samen plezier in.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 13:15

Net slidings erop laten zetten. Ben benieuwd dit weekend thuis eens rijden en dinsdag ga ik ondanks dat het geen les is, op db stables eens rijden. Leuke bende daar en goeie bodem. Ga nog niet proberen stoppen want werk eigenlijk liever onder begeleiding met haar. Kwestie dat ik niet altijd zeker ben of ik het wel goed doe.

Dus spannend voor volgende les.

En weerom grote complimenten wat een braaf paard ze is. Doet me altijd blozen. Heb ik toch men best gedaan ze netjes op te voeden ook. :o

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 15:08

Heb nog een filmpje voor jullie van dinsdag maar pfff ging toch niet zo super als anders. Zal blij zijn als ik terug les heb zelle.
:')
https://youtu.be/1iA2PKfrXVA

Ik ben echt veel te traag in men reactie als ik iets voel.

Heb ook filmpje van spin en ik had al gevoeld dat ik ze teveel op haar achterhand trok terwijl een spin een voorwaartse beweging is. Dus nu op filmpje gezien ook dat het niet ok is wat ik doe. Kristof had het me al gezegd maar ik wist even niet hoe het op te lossen. Dus dinsdag even raad vragen en hij zal me wel corrigeren. Pfff tis toch allemaal moeilijke zelle als ze nog niks kennen en ik zelf niet genoeg de kennis heb.

https://youtu.be/z2uLn7dXEa4

Arme meid, ik maakte me even boos op haar en de coole meid dat ze is stond me zo aan te kijken van kom baas ik vergeef het je, we proberen het gewoon nog een keer. Heerlijk paard toch.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:16

Wat goed dat je ook filmpjes post waarvan je vindt dat het minder goed gaat.

Je paard en jij zijn nog in opleiding, dus dat niet alles altijd even goed gaat is heel normaal. Als dat niet zo was, had je geen les meer nodig. Het is toch super dat je zelf merkt wat er niet goed gaat als je zelf aan het rijden bent. Ik ken ook mensen die alleen maar rijden als ze les hebben. Ik kan je vertellen, die leren minder (snel) dan jij want jij vindt zelf dingen uit, waardoor je de volgende les gerichter les krijgt in de onderdelen die nog minder goed gaan. Win-win.

joey2010

Berichten: 4349
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 07:29

Door samen te oefenen worden jullie alleen maar beter en door wat je nu fout doet daar kun je in je les dan aan werken.
Fouten maken zijn er zodat je ervan leert!

Top dat je ziet dat de fout bij jezelf ligt, dat kunnen velen niet zeggen van zichzelf.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 20:58

Das waar, fouten maken is ook helemaal normaal. En we zijn nog volop aan het groeien samen. En we zijn nog steeds enthousiaste om te leren. Komt wel goed ooit.

Dus daarom vandaag ook eens een extreme cowboy race parcourke gedaan. Was echt lachen zeg. Ik ben zo lomp. :') en Lily zo cool.
Maar amai lasso gooien is toch best moeilijk ook.

https://youtu.be/O2mmYV37Nvo

https://youtu.be/BcxghUwDMl4

Twas vooral lachen en fun. Mag ook al nekeer zeker. En dan onrechtstreeks toch ook gewerkt in vierkant de spin geoefend en achteruit tussen de balkjes, side pas enz.

Morgen terug les. We hebben er zin in.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:26

Mislukte vlag pick up. Droge reactie van je paard: "OK". Heerlijk toch.

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 21:31

Hey, Fotsy, wat een mooi paard ! Zo te lezen is het ook nog eens een super paard om te rijden !
Ik kom ook mee je vorderingen volgen !

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 21:18

:') hahaha ja mislukte vlag pick up
Maar idd braaf paard. Is echt niet snel onder de indruk dus das wel leuk.
Die schrikkige paarden laat ik netjes aan me voorbij gaan. Das voor de durvers onder ons.

En ne werker. Zei Wim ook vandaag, die wilt echt wel he. Das ook al veel.

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet dat die begeleiding toch echt nodig is zelle. Amai wat een verschil. Ze voelde weer zalig <3 en mijn spieren stijf :P maar batterijen weer opgeladen. _/-\o_

En bovenal weet ik nu weer wat ik verkeerd deed in de spin en wat ik wel moet doen. Dus ging ook best goed. Allez dat riep hij toch. Hare goeie kant bleef ze precies ineens maar draaien hahaha

Stop ook gedaan en das nog moeilijker dan gedacht :') zitten zitten zitten

Afbeelding

Allebei heel moe nu

Afbeelding

Leuk marilu en dank je

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 22:31

Ohja heb nog een filmpje voor jullie van hoe ze aanspringt in hare moeilijke kant. Vind echt dat ze dat al zeer netjes doet.

https://youtu.be/xxO2gcS5aJo

Heb nog wat filmpjes maar is niet zoveel op te zien eigenlijk. Dochter heeft zich duidelijk wat geamuseerd :') mooi zand leuke hemel _/-\o_