[WN] westernezels van de bartelsluis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurtoren

westernezels van de bartelsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 21:33

iedereen kent ze hier de ezels bij de bartelsluis (van jasper hier op bokt) een favoriete stop voor ieder ouder met kind op de fiets, even kijken bij Christoffel en Lodewijk twee kanjers die western ingereden worden en het super doen kijk en geniet.

meet Andrea en Christoffel.

Afbeelding

en Jet met Lodewijk.

Afbeelding

het zonnetje scheen en de mannen hadden er zin in.

Afbeelding

Afbeelding

volte gaat nu zo makkelijk.

Afbeelding

Afbeelding

lol met je ...ezel.

Afbeelding

veel afbuigen en lijnen rijden gaat super

Afbeelding

Afbeelding

en natuurlijk achteruit.
en als je op de achtergrond kijkt staat er een opa met fiets en kleinkind (gewoon een voorbijganger) te kijken en genieten.

Afbeelding

wijken oefenen

Afbeelding

galop gaat ook super

Afbeelding

en als toetje ieder een zak wortels

Afbeelding

Afbeelding

ik had ze al een aantal maanden niet in aktie gezien en stond stomverbaasd hoe super ze gingen alles wat de meiden vroegen deden ze en dat is bij ezels niet altijd het geval.
meiden ik ben supertrots op jullie ga zo door.

spatter

Re: westernezels van de bartelsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 21:53

ik ben verliefd Lovers
wat een prachtige ezels en wat zijn ze groot!
ik vind het er super uit zien

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 22:34

ohhhhhh wat worden ze stoer!!!!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 23:02

Wat is hier 'western' aan?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 23:17

Leuk om eens Ezels onder het zadel te zien, echt top dat ze het zo goed doen

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 00:45

deze rijdieren komen er tenminste voor uit dat ze ezels zijn,in tegenstelling tot veel 'toppers' (volgens sommige eigenaren) die stiekum toch gewoon ezels zijn Clown Clown (no offence)ga zo door,volgens mij rijden jullie de vouwen uit menige spijkerbroek!!
en waarom zou dit geen western zijn?als je ze dressuur leer,heet het toch ook dressuur wat ze doen?of heet het dan opeens anders,omdat het ezels zijn(zie eerste regel)het zou helemaal geinig zijn als ze kunnen spinnen-sliden,vooral doorgaan!! Haha!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 01:00

Ah wat een schatjes!! Die prachtige wollige lange oren! Lovers

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 08:57

Ik vind het een hardstikke leuk stel! Vooral die mooie grote oren en die lichte snoetjes, echt zó lief!
Vooral lekker doorgaan met ze hoor en plaats nog maar weer eens foto's! OK dan!

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 09:10

AAH wat gaaaf!
K wist niet dat je die ezels ook nog zó ver kon krijgen!
Heel veel suc6 verder!!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 09:17

Gaaf hoor.
Ik heb ook weleens op een ezel gereden en die draf zit ongelooflijk! Bloos
Verder moet je er op letten dat je je been voor het wijken niet te ver naar achteren doet. Een handbreedte moet voldoende zijn. Lachen

Veel plezier nog Haha!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 09:59

Aaaah! Geweldig! Haha!
Wat een heerlijke grote oren... daar zou ik niet vanaf kunnen blijven Vork

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 10:14

dit is geen westernrijden hoor, let op wijken op je benen, die liggen nu wel heel erg naar achteren
bij geen reactie kun je beter klein tikje geven ipv je voet uit beugel te doen en zo te drijven

wel leuk hoor, ezels, en wat een oren!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 10:18

waarom is dit geen western lynn_nikita?
Ik heb toen ik nog western reed ook weleens naar mijn hoofd gehad dat het geen western was omdat ik contact met het bit had Verward
Ach, niet wakker van liggen, ze zijn super leuk, ongeacht welke stijl je rijdt!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 10:28

Erg apart om die twee onder het zadel te zien. Ik vraag me eigenlijk af of er voor deze ezels westernzadels te vinden zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 10:34

Zadel vinden lijkt me idd ook vrij lastig.

Maar super leuk dat jullie zo bezig zijn met de ezels. Keertje wat anders.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 12:28

stef schreef:
Ik heb toen ik nog western reed ook weleens naar mijn hoofd gehad dat het geen western was omdat ik contact met het bit had Verward
Ach, niet wakker van liggen, ze zijn super leuk, ongeacht welke stijl je rijdt!!!

lijkt meer op engels rijdne, met westernhoofdstel en zadel ( is t westernzadel??)

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 14:40

Haha! Wat een leuke discussie Haha! Wat de meeste mensen vergeten, is dat een ezel geen paard met lange oren is. Om even kort door de bocht te gaan: een paard is een vluchtdier maar een ezel is een echt aanvalsdier. Met andere woorden: een ezel wijkt van nature nooit voor druk. Het interesseert hem namelijk van nature totaal niet wat jij doet met je benen. Maar als je teveel doorprikt, en het dus vervelend voor hem wordt, dan gaat hij in verzet. Hij stopt dan gewoon met meewerken. Niet meer voor of achteruit te krijgen. Is hij eenmaal in zo'n bui, dan blijft er maar één ding over: afstappen en morgen terugkomen.

Je moet een ezel dus echt leren dat als jij je been tegen hem aanlegt, dat hij dan een stap opzij moet doen. En dus zal je in het begin (erg) overdreven moeten zijn in het aangeven wat je van hem wilt. Als het de bedoeling is dat de achterhand wijkt, zal je hem dus met je been de achterhand moeten "aanwijzen". Doet hij vervolgens (per ongeluk) een pasje opzij, dan wordt hij uitbundig beloont en krijgt hij een snoepje. Daar doet hij het voor (en niet om de druk te ontlopen). Hij leert lanzamerhand dat een aanwijzing met het been, voor hem betekent dat hij opzij moet gaan.
Heeft hij dat door, dan leg je je been wat meer naar voren, om zo -uiteindelijk- te bereiken dat een ezel net zo wijkt als een paard.
Of het western is of niet, zal de ezel en ons een zorg zijn; hij leert gewoon op zijn ezels Clown

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:01

AAAHH, ik vind ze GEWELDIG!! Die oren zijn gewoon té schattig. En ik heb dus echt bewondering voor die meiden want wat Jasper verteld had ik idd ook al es gelezen... een ezel wat leren is toch even héél andere koffie en ik denk dat veel van de meelezers hier 't never nooit voor elkaar zouden krijgen.
Dát is pas 'horsemanship' meiden. Petje af en ga zo door. Ik hoop echt nog vaak dit soort mega gave fotosessies te mogen zien en als't aan mij ligt krijgen jullie dispensatie voor wedstrijdjes.

Wat die westernzadels voor ezels betreft.. ik geloof dat er in Amerika wel meer ezels onder een westernzadel lopen, dus misschien is't daar toch wel te krijgen. Maar als dit lekker zit en past, waarom dan een westernzadel. Westernrijden is niet afhankelijk van optoming.
Laatst bijgewerkt door Francis op 17-02-08 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Jet17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:03

De foto's zijn weer leuk geworden, wat een kanjers zijn het toch! Haha!
Ik wilde net ook op de discussie over mijn been met het wijken reageren, maar Jasper was me net voor!
en idd t maakt niet uit wie het western vindt en wie niet, voor zowel de ezels als voor ons werkt het zo.
bedankt voor de leuke reacties Haha!
(en oja, de zadels zijn trouwens barefoots)

Ansiej004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:47

Leuk om te zien zeg Knipoog Ezels onder het zadel. ziet er grappig uit.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:59

Geweldig! Zijn het Poitou ezels?? Wij hebben er ook een, een jaarling, maar da's echt een gammel ding, durf ik later niet op te gaan zitten Knipoog Wij hebben een keer geinformeerd of we met een ezel voor de koets mochten starten op een 'wilde wedstrijd' (de Apeldoornse ruiter en menkampioenschappen) mocht niet... Want mennen kon volgens hun boekje alleen met een paard en niet met een ezel... Lekker narrowminded!
Ezels zijn inderdaad echt niet te vergelijken met paarden, ze zijn zoveel slimmer!
Francis schreef:
Dát is pas 'horsemanship' meiden.
*LOL* Donkeymanship Vork

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:44

Lynn_Nikita schreef:
stef schreef:

lijkt meer op engels rijdne, met westernhoofdstel en zadel ( is t westernzadel??)

waarom zou het meer op engels rijden lijken? western is meer dan spins en stops...

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 16:49

whhaaa waanzinnig wat een uitdaging ook zeg! Knap hoor!

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:24

Grobegni schreef:
Geweldig! Zijn het Poitou ezels?? Wij hebben er ook een, een jaarling, maar da's echt een gammel ding, durf ik later niet op te gaan zitten Knipoog Wij hebben een keer geinformeerd of we met een ezel voor de koets mochten starten op een 'wilde wedstrijd' (de Apeldoornse ruiter en menkampioenschappen) mocht niet... Want mennen kon volgens hun boekje alleen met een paard en niet met een ezel... Lekker narrowminded!
Ezels zijn inderdaad echt niet te vergelijken met paarden, ze zijn zoveel slimmer!
Francis schreef:
Dát is pas 'horsemanship' meiden.
*LOL* Donkeymanship Vork

Het zijn Pyreneese ezels. Maar als jaarling zagen ze er ook zo gammel uit. Daarom hebben we gewacht tot 5 jaar oud met inrijden. Zoveel tijd hebben ze echt nodig om uit te groeien.
Tja,....het niet mee mogen doen met wedstrijden.........het is me meer dan bekend Boos! Huilen Maar, als jij nou ook met de ezel aan de slag gaat, later, en er komen er nog meer....wie weet gaat iedereen dan toch overstag Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 18:55

Lovers Ik vind dit zúlke gave dieren Lovers
Ziet er keurig uit ladies!