Ik heb nog nooit in een westernzadel gezeten, en ken niemand in mijn buurt die deze tak van de sport beoefend maar western heeft
mij wel altijd heel erg aangetrokken. Omdat ik vorig jaar november van Karlijn ben afgevallen en daarbij mijn nek op 2 plaatsen heb
gebroken, ben ik opzoek gegaan naar een andere uitdaging in de sport waardoor het voor mij weer leuk gaat worden. Ik ben al mijn
zelfvertrouwen op haar kwijt, en dit weet Karlijn ook dondersgoed en ze is goed daar (mis)gebruik van te maken. Ik ben pas weer net
aan de gang met haar (duurt een tijd, revalideren van een gebroken nek) en dit is de 4e keer dat ik haar rijdt sinds het ongeval.
Vandaag is Alice (Alice01 op bokt) langs gekomen om mij een western lesje te geven, uiteindelijk ook een psychologische peptalk erbij
(sorry Alice hihi) omdat Karlijn er een stuk of 5x vandoor is gesprongen. Ze doet dan net niets, rent van de ene naar de andere kant
van de bak, maar met het weinige vertrouwen dat ik heb is dat niet zo grappig. Het leuke vond ik vandaag dat ik de woorden
'Niet boos worden, een cirkel rijden en gewoon door rijden' te horen kreeg terwijl ik met dressuur vaak 'Wordt nu eens boos op haar,
geef haar nu eens op haar donder' te horen kreeg (waar Karlijn overigens alleen maar narrig, en pissig van wordt).
Nou goed, hier de foto's. Geen westerntack want dat ga ik uiteraard niet kopen zolang ik niet weet hoe wij het oppikken. Die gaat er
waarschijnlijk wel komen omdat ik de manier van rijden erg fijn vind en het ook bij de gevoeligheid van Karlijn vind passen.
Als ze er dan vandoor schiet kan ik de knop beet grijpen in plaats van Karlijn direct terugsleuren
Wie weet wordt ik wat relaxter hihi.Nou goed, de motor achter die moet nog wat meer aan en ze is nogal stijf in het buigen. Daar zijn we vandaag vooral mee bezig geweest.
Overigens zijn enkel de eerste ongeveer 15minuten gefotografeerd, daarna moest mijn fotograaf op kraamvisite xD.
Heb overigens helaas geen geld in de bak gevonden, en ik was nog wel zo aan het zoeken.. Kan wel wat gebruiken voor dat westerntuig xD
Tuf..tuf hihi.

Uitleg, goed opletten.

Er gebeurd achter nu al wat meer.

Totaal niet met mij bezig, uit deze momenten komt het wegspringen voort.

Weer met de eenden in de sloot of wat dan ook bezig in plaats van met mij.

Hand van de schouder afbrengen is ook een nieuwigheidje die ik mijzelf moet aanleren

Zet ze zichzelf wat vast.

Wel goed met mij bezig, moet achter nog wat meer erbij.

Nou goed, we zijn nog geen Rieky Young haha. Maar ik zou het al fijn vinden als ik weer lekker vol vertrouwen
mijn rondje op Karlijn kan tuffen met een lach op mijn gezicht i.p.v tranen xD En ik denk dat dit d.m.v wat hulp van Alice,
en de ontspanning waarmee we haar nu rijden zeker moet gaan lukken. Ik vind het in ieder geval heerlijk dat we weer lekker
terug naar de basis kunnen met iemand die niet de 'stoere' ik kent waar ze telkens op terug grijpt want die is nu gewoon
even foetsie.

Geniet er maar van!1