houtsnippers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

houtsnippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:38

Hallo bokkers!

Voor onze stallen zijn we bezig een uitloop te maken voor vd winter. gedeeltelijk hebben we mooie betonnen platen en op de andere helft willen we graag houtsnippers. maar waar haal je die houtsnippers? en het lijkt me dat je dan ook op moet letten van welke bomen de snippers gemaakt zijn ivm giftige bomen?

Wie kan ons wat tips geven?

(ps zand willen we niet Knipoog )

Tellie

Re: houtsnippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:06

LZP > VSW

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:34

Hebben wij ook eens gedaan. Niet handig. Snippers zaten soms muurvast in de hoeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:40

mijn ervaring is, dat dat alleen is met ijzers. en die hebben onze paarden niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-09-08 09:43, in het totaal 2 keer bewerkt

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:41

Je bedoelt van die zakken, uhmm bij tuincentra hebben ze die wel volgens mij!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:53

Ik vind het rotzooi binnen een jaar gaat het rotten en dan wordt het vaak even goed nog modder of er moet weer een laag bovenop.
Met als gevolg dat je ook een keer af moet gaan graven anders hoog je te veel op.
In het begin is het mooi en goed maar zo gauw de snippers beginnen te rotten begint de ellende.
Ik ken hier een hoop mensen die of de bak of paddock ermee gemaakt hebben en de meeste hebben het ook alweer snel weg gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:50

Mensen, ik vraag niet om meningen.. die heb ik al zat gehoord en t is maar voor een paar maanden omdat we hoogst waarschijnlijk die wei met stallen niet meer kunnen huren dan.

ik wil gewoon weten waar je het kan kopen en waar ik op moet letten kwa giftgheid van de versnaperde takken/bomen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:03

Ook paarden zonder ijzers hebben problemen met vast zittende stukken. Heb er een hoop ellende van ondervonden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:35

Ik zou er ook niet aan gaan beginnen. Gooi er een flinke laag zand over en het blijft ook goed.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:49

Vraag eens bij de gemeente in jouw regio zij strooien dit ook vaak in hun perkjes.
En anders kunnen zij je vast verder helpen.

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:55

Wij vragen altijd de gemeente-luitjes als ze aan het snoeien zijn in de buurt... Bij ons zijn ze vaak blij dat ze zo'n vrachtje kwijt kunnen ipv helemaal naar de gemeentewerf te moeten vervoeren.. Krijgen het altijd voor niets (en soms brengen we ze na afloop een appeltaart ofzoiets..) Clown

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:39

wij hebben ook houtsnippers gehad in de uitloop van de paarden.
op zich wel mooi want het bevriest niet,dus heb je een hele verende bodem

maar......als het wat gaat composteren word het wel heel nattig, als je van schone paarden houd is het echt geen aanrader Knipoog

wij hadden gewoon snipafval van de gemeente.
hier zat wel veel hout tussen wat de paarden gingen eten.
nadeel vond ik zelf wel dat soms grote stukken hout tussen de hoefijzers bleven hangen en zelfs 1x een pony een wond opgelopen had door een houtsplinter in zijn hoef.

ook een keer 1 merrie die zooooo sloom was.
bleek er dus veel afval van berken in te zitten en die bevat een aspirine achtige stof waardoor de merrie dus wat versufd leek, na een week niet meer op het hout gestaan te hebben trok ze weer bij.

persoonlijk kies ik dus nu voor een uitloop met gedeeltelijk steen, en gedeeltelijk zand

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:42

En dan heb je nog geluk gehad dat het 'asperine' was en geen giftig snoei-afval.

Smiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:42

Share schreef:
Hallo bokkers!

Voor onze stallen zijn we bezig een uitloop te maken voor vd winter. gedeeltelijk hebben we mooie betonnen platen en op de andere helft willen we graag houtsnippers. maar waar haal je die houtsnippers? en het lijkt me dat je dan ook op moet letten van welke bomen de snippers gemaakt zijn ivm giftige bomen?

Wie kan ons wat tips geven?

(ps zand willen we niet Knipoog )

Bij ons! Maarre...woon in Gld (bij zutphen-apeldoorn)

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:47

bij de gemeente vragen

onze paarden komen van winter ook op houtsnippers
zodat ze gras niet vertrappen

het pad na de stallen
is ook van houtsnippers als ik terug kom met pony die hoefijzers heeft nooit last van

en zonder ook niet

en wij hebben soort 3, 4 keer nieuw houtsnipper op gedaan en nu is het helemaal neit meer modderig

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:46

bij de gemeente moet je wel uitkijken wat je krijgt, zijn ook vaak struiken versnipperd en verder zit er vaak veel troep in (althans, bij mijn gemeente dan...)