Manen knippen of trekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Knip op trek jij de manen van je paard/pony?

knippen
12 (21%)
trekken
43 (76%)
maakt niks uit
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 56


Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:22

Ik heb op trekken gestemt. Hoewel als springpaarden echte mooie manen hebben waarbij het mooi staat vind ik knippen ook wel wat. Ik heb een paard waar je de manen niet bij kan trekken.....dusse dan zit dr niks anders op. Maar bij mn pony trek ik ze gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:37

Koortje schreef:
Is dit het mesje wat jullie bedoelen? Ik wil graag ook een alternatief voor het knippen zodat het er wat natuurlijker uit gaat zien...

Afbeelding

of kan het ook gewoon met een scheermesje?

Ik doe het met een simpel aardappel schilmesje van een paar gulden Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:39

o jaaaaaaaa???????? Kan dat?? Maar dan moet je de plukken dus wel strak vasttrekken neem ik aan... risico dat het ongelijk wordt is dus groot, of valt dat mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:43

Het zal vast geen officile manier zijn, maar ik doe het als volgt.

Ik "schraap" de manen naar boven net als wat je anders met trekken met het kammetje doet.
Je houd dus dan de langste haren over.
En die snij ik er af.
Maar omdat dat dan ook maar om kleine plukjes tegelijk gaat, ziet het er gewoon uit.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 01:05

mmm, zal t morgen eens proberen! Ff aardappelschilmesje zoeken in keuken! Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 10:48

Ik snijd ook en ik doe dat gewoon met een zakmes. Wel een scherpe, anders gaat het niet zo makkelijk.
Als ik ze van lang naar kort maak snijd ik ze " gewoon" door op de lengte die ik wil hebben en als de manen in de zomer al kort zijn en ik wil ze bij werken doe ik het net zo als Kawa, omhoogkammen en langste haren afsnijden.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 11:18

Knippen, na meerdere tevergeefse pogingen tot trekken. De manen zijn dusdanig dik dat dat veel mooier zou zijn, maar trekken gaat echt niet. Ik mag alles met d'r manen, kammen, vlechten, knippen, maar zorda ik eraan ga trekken is het mis. Vandaar dat ik het niet vervelender maak voor m'n paard dan dat nodig is Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 12:06

Het liefst zie ik de manen "puur natuur". Maar als ik er iets aan zou moeten doen zou ik gaan voor trekken. Knippen vind ik lelijk en snijden heb ik nog nooit gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 12:27

Idd Linda250. Dat vind ik ook het mooiste ... dan zie je al die lokken enzo en dat vind ik gewoon prachtig. En als ik wat aan de manen zou dan dan zou ik ze trekken!