Kan de dierenbescherming wat doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Kan de dierenbescherming wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 19:01

Omdat ik even niet weet waar het anders moet en omdat het toch om het welzijn van een pony gaat;

[VN] Open wonden met maden bij ernstig verwaarloosde pony

Naar aanleiding van dit topic. Ik weet wie deze man is, en hoe hij met zijn dieren omgaat. Nou zei hij in het artikel dat hij gewoon doorgaat, en dat blijkt waarheid; ik heb vandaag de eerste pony alweer van een trailer af zien komen, die staat nu alweer in het weiland. Ik durf er vanalles op te wedden dat er nog meer pony's komen.

Nou vraag ik me af, kun je hiervoor ook de dierenbescherming bellen, uit voorzorg? Of kan de dierenbescherming deze man geen verbod geven, of een boete?
Want eigenlijk kun je er weer op wachten dat het met deze pony (binnenkort pony's) ook niet goed zal gaan. Dit is geloof ik al de derde keer in zeven jaar.
Is hier niets aan te doen?

jesito

Re: Kan de dierenbescherming wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:42

Ik zou ze gewoon inlichten als je dat wil, dan kunnen ze dit adres misschien wel een beetje in de gaten houden.
Als jij er toe in staat bent een oogje in het zeil te houden zou ik dat ook doen.
Of maak foto's van hoe de pony's er nu uitzien en als ze verslechteren heb je bewijs in handen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:09

Als de rechter uitspraak heeft gedaan dat hij geen dieren mag houden, mag je de politie inschakelen en de AID.
In dit geval beter gisteren als vandaag.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:14

Ik zou ook de politie inschakelen ipv de dierenbescherming. Zij kunnen dan eventueel surveilleren en een keer een waarschuwing oid geven.

MiltonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:18

Ik zou ook de politie bellen.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:23

Hier moet de dierenbescherming tog juist op letten?