Grote bal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammetje_

Grote bal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 20:14

Hoi!

Laatst zag ik weer bij wat foto's hier op bokt zo'n leuke grote bal langskomen! Zo een waar je paard lekker mee kan spelen, waarmee je paardenvoetbal kan doen etc. Waar zijn deze te krijgen? En wat is dan goede kwaliteit? En welke prijs kan ik ongeveer verwachten? Zou een normale 'kinder'bal ook geschikt zijn? (Die zijn natuurlijk niet zo heel groot, maar toch)

Alvast bedankt Lachen
Ik weet niet of dit hier goed staat...

Sammetje_

Re: Grote bal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 21:57

Ik heb inmiddels de zogenaamde Jolly Ball gevonden maar ook dit is niet helemaal wat ik bedoel. Heeft iemand toevallig ervaring met de Jolly Ball?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:02

Bedoel jij niet een gewone pilates bal? Een skippybal zonder handvaten zeg maar. Wordt vaak gebruikt in sportscholen.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 22:06

Worden die daar voor gebruikt ja? Ik heb echt geen idee Bloos zie ze zo vaak voorbijkomen. Dan ga ik eens in die hoek zoeken Lachen bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:08

Ik zou geen kinderbal gebruiken omdat die toch minder sterk zijn, en qua formaat ook minder geschikt. Wij hebben ontzettend veel schik van de originele horseball.

Jollyball hebben wij voor in de stallen en paddocks om mee te spelen.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 22:14

Ik heb inmiddels een pilates Gym ball gevonden met een doorsnee van 65 cm. Hij is getest tot 350 kg... Is dit ook mogelijk?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:18

Ik heb gewoon zo'n fitnes bal bij een sport winkel gekocht..

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 22:20

Oke dan denk ik dat die pilates bal er ook wel mee door kan! Weet je toevallig hoe groot die van jou is Feliciaa?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:21

Die titel ROFL
Ik gebruikte altijd een skippybal, met hengsel dus Lachen. Daar kon je hem aan ophangen of het paard kon er zijn tanden in zetten en dan met de bal zwaaien Haha!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:22

ik geloof ongeveer 70 cm of misschien ook 65.. In ieder geval zijn dat de meest voorkomende maten van die ballen..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:22

Fitnessbal en Pilates bal zullen ongetwijfeld allebei kunnen. Let even op de dikte, zodat ze niet zo snel lek gaan (bij rollen of door tanden). Als je geduld hebt kun je ook wachten, soms hebben ze hem in de aanbieding tijdelijk bij winkels als Kruidvat ed.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:24

Princesje, het is zeer belangrijk dat je bal niet te klein is, want je wil niet dat je paard er bijvoorbeeld een hoef op kan zetten (met alle gevolgen van dien)
de fabrikant waar ik ze van inkoop raadt een diameter van 95 cm aan voor pony en 120 cm voor paarden
en dan ook nog modellen die speciaal daarvoor ontwikkeld en getest zijn
je wil nl niet dat je paard zich doodschrikt omdat de bal waar hij mee speelt met een knal lekgaat , of erger.
als het enkel is om in te bijten, dan kan een jollybal ermee door
als het is om te voetballen en tegen te schoppen, dan raad ik je bovenstaande richtlijnen aan

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 22:27

@ Sheran; Haha had geen idee hoe zoiets heet, horseball dus Tong uitsteken
@ Turdusmerula; Ja inderdaad, al denk ik wel dat deze vrij dik is
@ Foxy80; Bedankt voor de richtlijnen!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 07:56

Ik heb een gewone skippy bal voor mijn veulen. Vindt hij geweldig. Dit is de tweede al. De eerste is lek gegaan. Nee, niet door het veulen maar door de hond Clown . Wel het handvat afbinden zodat ze niet met de hoeven in het handvat kunnen komen te zitten.

Moet er wel bij zeggen dat het veulen het helemaal geweldig vindt maar de volwassen paarden (mams en ruin) vinden er niets aan. Het zou dus jammer zijn als je veel geld besteed aan een (jolly) bal en ze vinden er niets aan.

Daarnaast heb ik trouwens altijd wilgentakken in de bak liggen. Kauwt hij ook veel op en gaat ermee aan de haal.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:13

Ik heb een skippi bal zonder hengsel, maar met 2 "stokjes" omje aan vast te houden...
Paard vind er geen drol aan. Het eerste wat hij doet is die bal uit de paddock werken en dan rustig staan eten

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 09:46

Hahaha leuk is dat ma_rie_tje Tong uitsteken! Ik heb ook geen idee wat mijn pony ervan vindt maar het is een jonge Fjord (ongv. 3,5) en vindt het helemaal geweldig om met mijn zweep rond te slepen of iets anders wat hij kan vinden. Hij is zo speels dat het mij wel leuk leek, maar anders probeer ik inderdaad eerst wel zo'n simpele skippybal Haha!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 09:49

@ Odessa1; waar haal je die wilgentakken vandaan? Gewoon zelf van een wilgenboom geplukt/sneden/... ? Want Benjo moet ook overal op kauwen wat hij maar kan vinden dus zou nog wel eens een goede oplossing zijn Bloos

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:18

princesje, wij hebben een wilg op ons erf staan, een hele grote. Dus daar halen we af en toe takken van af. Met blad en al, vinden ze allemaal heerlijk om te eten. Daarna wordt ook nog op de kale takken gekauwd.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:32

Wilgentakken krijgen ze bij ons sinds kort ook in de paddock.
Het is echt een hit! Ze zijn er flink mee bezig.

sofie_dekiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:43

Ik heb hem een gewone voetbal gegeven. De bal was al lek, maar blaast zichzelf wel terug wat op. Zo kan hij die vasthouden. Het nadeel is datwe die bal al veel bij de buren zijn moeten gaan halen.. Lachen

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 19:51

Ik ga eens op zoek naar wilgentakken Haha! vandaag verdween er bijna een washandje in Benjo Scheve mond dus iets anders om aan te knabbelen zou super zijn. Ik heb inmiddels een kleine bal gekocht en die vond hij wel erg leuk Lachen

Priscilllla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:36

Iemand die wilgentakken in de aanbieding heeft Haha!
Hier in deze omgeving is geen wilg te bekennen. Wil ook graag een aantal takken in de paddock leggen, wil er best een stukje voor rijden dus als iemand iets over heeft?? Graag....!