wat doen in vakantie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

happypaardje

wat doen in vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 19:25

Wat doen jullie met jullie paard in de vakantie en als je ziek bent?
Ik wil namelijk eerst weten wat ik zou kunnen doen als ik niet kan komen, voordat ik een paard koop.
Duss, wie zorgt er voor bij jullie?

Pebblesther

Re: wat doen in vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:42

Als ik straks op vakantie ga rijdt/verzorgt m'n zusje m'n paard.
En als we beide op vakantie gaan dan zorg ik gewoon dat iemand (een vriendin ofzo) m'n paard rijd/verzorgt in de vakantie. Diegene hoeft heus niet elke dag te komen, als ie 4 keer (in 2 week) ongeveer wordt gereden ben ik al tevreden. Heeft m'n paard ook even lekker vakantie.
Meestal ben ik als ik ziek ben maar 1 dag ziek ongeveer dus dan hoef je een keer niet heen. Maar als je een week ziek bent kan je iemand vragen die even op je paard wil letten.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:48

Mijn paard staat op een pensionstal en er word goed voor haar gezorgd als ik er niet ben. Ze staat in volpension, dus alles wordt gedaan, voeren ,mesten en binnen en buitenzetten. Geen probleem dus. Ik heb de paarden eerder thuis gehad en met ziekte deed ik het toch zelf (of mijn vriend) en we gingen eigenlijk nooit op vakantie toen. Voor noodgevallen had ik een vriendin die op kon passen en verzorgen.
Ligt er allemaal een beetje aan waar je je paard neer wilt zetten en hoe alles daar geregeld is. Anders is het wel fijn om iemand achter de hand te hebben die het van je over kan nemen.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:30

Mijn pony's staan aan huis, dus als ik ziek ben sleep ik mezelf gewoon naar buiten. Of mijn vader doet mijn pony's dan (maar dan ben ik echt goed ziek Knipoog ) In vakantie's zorgen mijn opa&oma vaak voor mijn pony's en als ik niet rij hebben ze gewoon vrij Lachen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:43

Wij hebben zelf een stal dus hebben geen tijd om ziek te zijn Haha! .
Als ik echt ziek ben( komt bijna nooit voor) doet mijn moeder de stallen alleen.
Mijn paarden hebben dan vrij, of als het echt nodig is longeert mijn moeder ze.
Overdag staan ze buiten dus beweging krijgen ze toch wel.
Ben nooit langer ziek geweest als 1 dag.
De volgende dag sleep ik me toch weer naar stal, kan de verzorging eigenlijk heel slecht aan een ander overlaten.
Ja ik weet het, is ook een afwijking Haha! Bloos
Op vakantie ga ik niet.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:09

Als ik ziek ben, dan gaat mam altijd naar stal om mijn paardje te verzorgen. Vaak gooit ze hem dan ook even los in de bak.
Als ik door ziekte een dag niet kan en mam ook niet, dan hoef ik me nergens druk om te maken.
Silence staat op een vol-pension stalling dus ik weet dat er super voor hem gezorgd word als ik er niet ben.
Hij komt lekker op de wei overdag, heeft een schoon stalletje en en krijgt zijn eten netjes op tijd.
Ook krijgt hij aandacht genoeg, want hij staat voorin de stal dus een aai over zijn neus is snel gegeven.

Als we op vakantie gaan....dan gaat paardje lief gezellig met ons mee.
Komend jaar gaan we voor de derde keer met hem op vakantie (ook het 3e jaar dat ik hem dan heb) en dat bevalt gewoon perfect.
Voor overige vakantie´s of weekendjes weg geld dus eigenlijk hetzelfde als bij ziek zijn.
Ik hoef me geen zorgen te maken.
Mocht het zo zijn, dat we echt een week of iets weggaan, dan zorg ik wel dat er iemand een aantal keer naar stal gaat om Silence te verzorgen en eventueel wat beweging te geven.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:13

Haflo staat in volpension. Als ik ziek ben wordt hij gewoon buiten gezet en gemest etc.
In de vakantie doen vriendinnen hem. Of de ouder die thuis blijft. (Gescheiden ouders).

SpeedyValena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:52

Als ik ziek of op vakantie ben doen mijn vriendinnen mijn paarden.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:14

Ik heb mijn paard tesamen met die van mijn schoonzus gestald. We doen de verzorging om en om. Lekker makkelijk; hoeven we niet elke dag erheen om te voeren. Dus een stalgenoot erbij nemen als je het paard aan huis hebt staan (of ergens in een weitje) is altijd handig Pling .

Als dan een van ons op vakantie gaat of ziek is of iets anders heeft, dan wordt er even gebeld en dan verzorgt de ander de paardjes. Ik heb trouwens ook nog een heel lieve man/schoonbroer en schoonvader die ook voeren als wij dames toevallig allebei geen tijd hebben.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:15

Mijn pony liet ik altijd door een vriendin verzorgen als ik met vakantie ging, als ze het druk hadden ivm werk/school maakte ik een schema wie wanneer kon en sprak ik dat nog even goed af.

Ging eigenlijk altijd goed.

Moderatoropmerking:
Ongevraagde commerciële uitlating verwijderd. Voor commerciële advertenties kun je een ad op EA-CO plaatsen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:18

Ik ben n maand op vakantie geweest en m'n paard heeft n maand vakantie op t land gehad. Op de stalling waar ik sowiezo al met haar sta. Er is wel iemand geweest die een paar keer per week ff knuffelde, nakeek op wondjes enz...

Overgens ben ik nu 'ziek' (een gescheurde spier in mijn schouder voorkomt dat ik ook maar iets met m'n paard kan), en nu rijd mijn bijrijdster haar ook in het weekeind.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 19-09-08 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:21

ik ben bijrijder. dus dan doet de eigenaresse m. is zij ziek of op vakantie dan doe ik m natuurlijk. Lachen

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:39

mijn pony's hebben dat 4 weien en er is iemand die elke dag vers water brengt en ze in de andere wei zet als de ene kaal is. ze staan dan 2 weken stil want ik ga meestal 2 weken op vakantie. dat is dan ook 1 keer per jaar. maar ze staan met zn 2e en 2 weken rust is ook even lekker. verder als ik ziek ben ga ik er altijd heen (ze staan aan huis) of ik moet bijna dood liggen te gaan. (gelukkig nog nooit gebeurd Lachen )

Boboti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:20

Als ik jou was zou ik zoeken naar een stal of manege waar ze je paardje voor je voeren en in de wei zetten.

Of zorgen dat je iemand kent die het leuk vindt en die je vertrouwt die je paardje in geval van nood kan verzorgen.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 07:19

Ik heb mijn pony altijd op een pensionstal gehad waar alleen werd gedaan. Dus als ik een keer niet kon, of ziek was, dan kwam ze gewoon op de wei, werd gevoerd, schone stal etc. Ook letten zijn heel goed op je paard. Wanneer ik op vakantie ging vroeg ik meestal een vriendin om haar in de gaten te houden en als ze wilde mocht ze haar dan ook rijden. Lachen

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:51

Ik sta op een pensionstal waar de paarden elke dag buiten en binnen worden gezet. En ze worden gevoerd. En ze wordt in de gaten gehouden. Zelf moet ik dus voor de stal, aandacht en beweging zorgen. In eerste instantie heb ik vriendinnen die voor mijn paard gezorgd hebben toen ik 3 weken op vakantie was. En bij mij op stal helpt iedereen elkaar. Als ik een keer niet kan dan sms/bel ik iemand van stal om de stal te doen en/of mijn paard beweging te geven. En in een uiterste geval kan ik de staleigenaar ook altijd bellen.
Zo is er eigenlijk altijd wel wat te regelen voor je paard.

falke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:45

Als we op vakantie gaan, doet mijn zwager de paarden. Nog wel, hij heeft al aangegeven het wel een opgave te vinden..... Ik woon hier nog niet zo heel lang en heb eigenlijk geen alternatieven. Als ik ziek ben moet ik dus ook gewoon zelf, in ieder geval 's morgens, 's avonds kan mijn man het dan.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 21:25

Iemand van stal mest dan en doet het voer. En verzorgt mijn paard.