Ik ben tot op heden gewend om in de binnenbak te rijden en afgelopen zomer heb ik met mooi weer in de buitenbak gereden. Buiten is hij erg kijkerig, fris en soms zelfs best schrikkerig.
Welke voorbereidingen moet ik treffen om leuke (voor hem en mij) buitenritten te kunnen maken? Hoe bouw je zoiets op? Hoelang kunnen deze ritten zijn? Ga ik samen of alleen? Eerst aan de hand of direct erop? Kies ik voor het bos, duinen of strand? Etc.
Qua trailervervoer is er niets aan de hand, want hij gaat super mak de trailer in en uit.
Graag (veel) tips van jullie kant hierover.
) Daarna ben ik een paar keer met een ander paard een rondje naar buiten geweest, dat was tevens ook het weilandmaatje van Nappie dus een vertrouwensband was er al. De volgende stap was om met dat andere paard mett de trailer op een buitenritje te gaan, niet te ver bij de stal vandaan, gewoon 15 minuten rijden, uitladen, buitenrit en weer terug met de trailer. Toen dat eenmaal goed ging ben ik met Prima naast me op de fiets voor het eerst alleen naar het bos geweest, maar dit was toch weer heel anders dan met dat andere paard. Alles was weer nieuw maar toch ook wel erg intressant.
(dat is eenmaal gebeurt toen Nappie net een paar keer in het bos was geweest en ik mee ging met een buitenritje waar alle meiden die meegingen wilde scheuren,wat ik niet vantevoren wist, was geen leuke rit kan ik je vertellen en de keren daarop was ie echt aan het drammen op dezelfde paden
)
) Aan een deel van de piste ligt een weide waar ong 10 paarden staan. Nu ben ik haar volop aan het leren om daar 'gewoon' voorbij te gaan want telkens als we passeren trippelt ze en zwaait ze met haar staart en zo. Echt een fiere madam