Paard en ponyveulen samen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Paard en ponyveulen samen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 12:30

Ik zit een beetje met twijfel. Ik was een tijdje op zoek naar een weide voor een pony(hengst)veulentje. Nu had ik er eentje gevonden, heel dicht bij thuis, met eigenlijk alles erop wat ik wilde Lachen. Er zou vanaf oktober nog een paard bij komen te staan. Maar daar zit het probleem een beetje. Super dat het beestje gezelschap krijgt, alleen ik twijfel een beetje. Die mensen willen hun paard het liefste de winter binnen laten staan, en af en toe eens bij mooi weer buiten. ik wil het liever omgekeerd, veulen zoveel mogelijk buiten met schuilhok en in geval van heel slecht weer naar binnen. Maar ik heb er eigelijk een beetje schrik voor. Wat als ze hem in volle wintermood buitenlaten, en hij gaat rennen als wat, de weide is wel afgezet, maar momenteel niet zo super (lees: draad, geen electriciteit). Ik wil in geen geval dat mijn veulen dan de draad ingaat. verder wou ik voor de zekerheid de weide nog afzetten met elektriciteit, maar zij willen er niet echt kosten aan gaan doen (vooral omdat we er beide maar tijdelijk staan). Dus ik denk dat ik dan mag begrijpen dat alle kosten voor mij zullen zijn, draad + batterijen en toestel. (wat ik natuurlijk niet erg vind, maar wat als er dan iets kapot wordt gemaakt? ).
Wat zouden jullie in dit geval gaan doen? of afspreken met die mensen.

friesiszwart

Re: Paard en ponyveulen samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:34

Het is een hele uitgave om deze kosten voor een tijdelijk adres te maken. (enkele honderden euro's) is het dan niet beter je veulen in opfok te doen? Staat hij met andere leeftijdgenoten, heb je een stal en ben je wellicht beter uit.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:44

Als je veulen in de wintermaanden snachts alleen buiten moet blijven terwijl het andere paard naar binnen gaat is vragen om problemen.
Of hij vliegt ondanks alles alsnog door de draden of hij blijft erachter en staat dood ongelukkig te zijn alleen op een landje.
Allebei niet ideaal, als je wat wilt kun je hem beter in de opfok doen. Daar blijft hij gewoon lekker in zijn eigen kudde zonder elke dag onrust.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 21:47

opfok indoen, scheelt in kosten en zo kan hij fijn met soortgenoten buiten staan

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 10:07

Idd maar zowiezo gaat hij in de zomer in de opfok. Eventueel willen ze het andere paard nu ook wel buiten laten staan. Alleen buiten laten staan zou ik zowiezo niet doen, dan gaat het gewoon niet door.