Voerton met slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Voerton met slot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 10:37

Hallo,

Wie weet waar ik (het liefst natuurllijk in de buurt van t Gooi) een voerton met slot(en) zou kunnen aanschaffen?
Of zou het simpel zijn een ton te kopen en er zelfs een slotje op te zetten?

(Ik hoop trouwens dat dit topic hier goed staat Lachen )

Keet

Re: Voerton met slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:56

Kan je best simpel zelf oplossen

een goede ton met deksel zoeken en dan met boormachine gaatje door ton en deksel en een hangslot erdoorheen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:24

Ik gebruik oude kliko's als voerton. Misschien ook een idee voor jou? Gewoon gemeente even bellen of ze er nog over hebben. Knap paard die die open krijgt.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:10

Ik had (vroegah, was meer tegen jattende stalgenoten dan tegen hongerige paarden) gewoon een grote ton bij de Welkoop of v/d Wardt gekocht. Daar heb ik gaatjes in gemaakt en van die schroefjes met een oogje. Door dat oogje deed ik dan een hangslotje.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:11

WenK schreef:
Ik had (vroegah, was meer tegen jattende stalgenoten dan tegen hongerige paarden) gewoon een grote ton bij de Welkoop of v/d Wardt gekocht. Daar heb ik gaatjes in gemaakt en van die schroefjes met een oogje. Door dat oogje deed ik dan een hangslotje.

die dus ook... werkt goed tegen..
Hele grote muizen.. of zijn het RATTEN....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:11

Gewoon zo'n rood witte ton heb ik. Dan de gaatjes in de deksel wat verder uitgeboord en met een hondenketting door het handvat

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 15:28

Ik denk dat het inderdaad een zelfbouw pakket gaat worden. Thanks voor de tips! Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:46

Mijn opa heeft een mooie houten kist op wieletjes voor me gemaakt toen ik mijn pony kreeg.
Dat was toen om mijn spullen in te doen maar hij is ook al gebruikt als voerkist omdat deze zo'n mooie sluitsysteem erop had zitten waar een hangslot op kan.
Op de stal waar ik toen stond moest je zelf voeren (pony staat 24/7 op wei) en ook zelf voer kopen.
Maar als je vandaag een zak meegenomen had was die morgen half leeg.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:40

jesito schreef:
Mijn opa heeft een mooie houten kist op wieletjes voor me gemaakt toen ik mijn pony kreeg.
Dat was toen om mijn spullen in te doen maar hij is ook al gebruikt als voerkist omdat deze zo'n mooie sluitsysteem erop had zitten waar een hangslot op kan.
Op de stal waar ik toen stond moest je zelf voeren (pony staat 24/7 op wei) en ook zelf voer kopen.
Maar als je vandaag een zak meegenomen had was die morgen half leeg.

Was bij ons ook zo, dat ik een zak voer had, en dat ik int weekeind terug kwam (ben er alleen op vrijdag, zaterdag, zondag) en dat er dan ineens al 10 kilo uit was ofzo. Terwijl mijn paard max 0,5 kilo per dag krijgt... Dus vandaar het slotje. Tis maar een klein slotje en een dun kettinkje. Maar t werkt wel.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 14:06

Domme vraag he? Maar ik stel hem lekker toch!
Moet je dan niet aan beide handvaten kettinkjes met slotjes doen of is 1 slotje voldoende? En jij hebt dan zo'n ton met een schroefdeksel?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:07

Ik had er ook 1 met een schoefdeksel, dus dan was 1 slotje genoeg. Als je een klepdeksel heb moet je hem wel aan 2 kanten vast maken...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 14:16

Dan schaf ik er ff 1 aan met schroefdeksel, scheelt weer werk Clown

Lachen

tyfoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:01

Mijn paardje wil die constructies wel eens aan een test onderwerpen, ze is een eerste klas sloper ,v an voedertonnen. Is er iets eetbaar erin dan krijgt ze het wel open , soms met hulp van haar tanden of hoeven.

Schroefdeksel gaat eraan bij haar

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:03

denk dat zelf maken nog het beste is. maar waarom wil je een slotje op je voerton?

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:09

LDRD schreef:
Ik gebruik oude kliko's als voerton. Misschien ook een idee voor jou? Gewoon gemeente even bellen of ze er nog over hebben. Knap paard die die open krijgt.

Nou het paard die ik rijd die krijgt een kliko wel open Clown maar hij is ook wel heel slim!
maar even ontoppic: op zo'n kliko kan je wel een slotje doen, maar daar moetje dan wel ruimte voor hebben!
maakt je paard de voerbak open, of is het om een andere reden?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:53

Leuk he, voerdieven Knipoog
En dan maakt het nog niet eens uit of ik het over dierlijke of menselijke heb Tong uitsteken

Veel voertonnen zonder schroefdop gaan zodanig dicht dat deze ook met 1 slotje dicht zitten.
De deksel schuift over het algemeen zover over het randje van de ton dat 1 slotje genoeg is

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 12:54

Morgen gaan we klussen. Even een kettinkje en slotje kopen, ik ben benieuwd!