hek???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flantje

hek???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 22:00

Ik ben helemaal into-paard momenteel en nu zat ik onderweg om me heen te kijken en....

Hebben paarden niet een knap hek nodig?? Ik zie overal enkel een dun draadje of een paar bielzen op elkaar gestapeld en de paardjes blijven daar gewoon achter!!!

Kan dat zomaar?? Lopen ze dan niet weg?? Springen ze er niet overheen??

Fem_daf

Re: hek???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 12:11

Op het draadje staat waarschijnlijk stroom, daar blijven ze wel vanaf. En de bielzen? heb ik nog nooit gezien. Maar een paard zou niet zomaar uit zijn weiland springen, uitzonderingen daargelaten.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 12:15

Meestal ligt er ook nog een sloot tussen een stroomdraadje en prikkeldraad. Als het direct aan de weg ligt staat er meestal wel een hek omheen.

Ik heb zelf in ieder geval nog nooit gezien dat een wei aan een weg omringt werd door enkel een stroom of prikkeldraadje.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 12:17

Kaygee schreef:
Meestal ligt er ook nog een sloot tussen een stroomdraadje en prikkeldraad. Als het direct aan de weg ligt staat er meestal wel een hek omheen.

Ik heb zelf in ieder geval nog nooit gezien dat een wei aan een weg omringt werd door enkel een stroom of prikkeldraadje.

Hier zijn er zat op die manier onheind. Hoogte meestal ook max. 80cm ofzo. En liefst nog stroom op het prikkeldraad.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 12:23

Hmm apart, dat zou ik zelf niet aandurven. Ik woon dan in een boerendorp en heb het zelf nog nooit zo gezien. Dat zou ik inderdaad best risicovol vinden. heb zelf ook wel eens meegemaakt dat paarden door de stroomdraad heen renden omdat ze hem niet zagen..

flantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 14:17

Ja, in Nederland heb je natuurlijk vaak nog een sloot... Hier kennen ze dat fenomeen niet echt, hooguit een greppel..

Maar ik ben er echt op gaan letten.. Veel mensen hebben flinke stukken land hier maar niet echt weiland, gewoon wilde natuur zeg maar... Nu zag ik ook vlak langs de doorgaande weg zo'n stuk grond, her en der een boom, onkruid en wild grasachtige begroeiing, en daar stond enkel zo'n heel laag stroomdraadhekje omheen. De palen waren niet meer dan dikke stokken en dan twee draadjes daartussen... En daar stonden vrolijk een stuk of zes paarden te grazen...

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:20

en waar is dat???

wij hebben de wei ook alleen omheind met palen en 2 draden schrikdraad.. gaat prima en ze blijven er echt wel vanaf...

flantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 16:11

Dit specifieke geval was in Maine...

Maar je ziet het overal... Bij jullie dus ook..

Ik was er gewoon verbaasd over.. Blijkbaar is het schrikeffect van zo'n stroomdraadje voldoende om paarden binnen het hek te houden...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:16

bij ons hebben de paarden echt ontzag voor dat kleine draadje....
Als ik mijn paard uit het land wil halen en de andere staan te dringen hoef ik alleen maar even met het draadje te "dreigen" (hun richting op bewegen).
En weg zijn ze hoor! 1 keer een goede klap van het schrikdraad gehad, en ze komen echt niet meer in de buurt.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:57

Gelukkig zijn paarden dom genoeg om zich tegen te laten houden door een dun lint van ijzerdraad en plastic dat pijn doet als je er tegenaan loopt Knipoog Er zijn wel slimmere paarden die als de tik net voorbij is, snel onder het lint doorkomen (sommige shetten...) Bij ons staan ze aan een landweg, weinig verkeer en geen sloten, maar alleen met lint hoor, verder niets!