Cowboy Magic, wat te gebruiken??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AndreaB

Cowboy Magic, wat te gebruiken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 09:47

Via de zoekfunctie kon ik wel een hoop over CM vinden, maar wat ik dus eigenlijk wil weten nu net niet Tong uitsteken
Ik wil namelijk graag weten welk product van CM ik het beste kan gebruiken.

Mijn witte pony staat zowel 's zomers als 's winters 24/7 buiten met als resultaat... een 'bruine' pony Clown
Nu was ik zo af en toe de manen en staart, maar het wordt eigenlijk niet echt wit meer.
En het beetje dat ik schoon krijg is in no-time weer vies

Nu wil ik dus eigenlijk (m.b.v. CM) mijn pony weer wit krijgen en er zo goed mogelijk voor zorgen dat dit ook zo blijft Haha!
Maarrrrr.... welk product van CM kan ik dan het beste gebruiken voor mijn pony??

Zelf dacht ik sowieso aan CM Shine-In Yellow-Out om de nu zowat bruine kleur uit staart en manen te verwijderen.
Maar de CM Detangler&Shine lijkt me ook wel handig, omdat daarbij staat dat het ook helpt om het schoon te houden.
Maar een 'Detangler' heb ik dan eigenlijk niet nodig, omdat de staart dan al gewassen is en klitvrij.
Of gebruik je het juist andersom? Of een heel ander product??

*zucht* Wie kan mij helpen/vertellen wat/hoe het beste te gebruiken? Of hoe jullie dat doen?

TNT

Re: Cowboy Magic, wat te gebruiken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:45

shine in yellow out hoor ik hele goeie verhalen over schijnt echt goed te werken, ik zelf heb op het moment alleen de detangler en merkt wel dat het vuil zich minder goed kan hechten aan de haren

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:03

Je kan het beste eerst wassen met de shine in shampoo en vervolgens op handoekdroog haar detangler aanbrengen. Mijn tip is om wel echt goed warm water te gebruiken. De eerste keer moet je misschien twee keer wassen en daarna is het een kwestie van bijhouden (spreekt uit ervaring met een schimmelmerrie die niet haar staart optilt als ze naar het toilet gaat Boos! )Hierna een maal per week detangler zorgt ervoor dat het vuil zich minder goed hecht aan het haar en je het makkelijker uit kan borstelen.

Mvg, Mathilde

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 13:12

Oke tnx!
Maar we hebben hier alleen geen warm water. Werkt de shampoo dan ook??

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:13

AndreaB schreef:
Oke tnx!
Maar we hebben hier alleen geen warm water. Werkt de shampoo dan ook??

Ja, hij werkt wel maar optimaal resultaat met kleurshampoo krijg je altijd met warm water.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 13:56

Nou... ik heb het besteld, dus als het binnen is ga ik het gelijk uitproberen Haha!
Hoop niet dat mn paard me dan niet meer aankijkt, omdat ik dr kunstwerk verpruts Tong uitsteken haha

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:27

Ik heb ook de Detangler and Shine en de shampoo met rozenwater. Tsja wat zal ik zeggen. De shampoo werkt redelijk goed, maar niet beter dan groene zeep. De staart en manen worden wel zachter dan met enkel groene zeep. Maar ik heb een haflinger dus wil ook dat het goed wit wordt.
De detangler and shine werkt goed. Ik vind het wel een plakkerig gedoe en zou dan liever een spray hebben. De detangler and shine zorgt ervoor dat de manen heeeelllll erg zacht zijn. Veel zachter dan bij Equistar wat ik gewoonlijk gebruik. Maar ze zijn veel sneller vies na een lekkere rolbeurt. Het zand blijft er veel makkelijker aan plakken.

Kortom ik maak deze fles op, en gebruik daarna gewoon weer mijn vertrouwde Equistar met groene zeep. Veel goedkoper en werkt ook beter.

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:08

Coby schreef:
Ik heb ook de Detangler and Shine en de shampoo met rozenwater. Tsja wat zal ik zeggen. De shampoo werkt redelijk goed, maar niet beter dan groene zeep. De staart en manen worden wel zachter dan met enkel groene zeep. Maar ik heb een haflinger dus wil ook dat het goed wit wordt.
De detangler and shine werkt goed. Ik vind het wel een plakkerig gedoe en zou dan liever een spray hebben. De detangler and shine zorgt ervoor dat de manen heeeelllll erg zacht zijn. Veel zachter dan bij Equistar wat ik gewoonlijk gebruik. Maar ze zijn veel sneller vies na een lekkere rolbeurt. Het zand blijft er veel makkelijker aan plakken.

Kortom ik maak deze fles op, en gebruik daarna gewoon weer mijn vertrouwde Equistar met groene zeep. Veel goedkoper en werkt ook beter.

ik meng de detangler zelf in een spuitfles werkt super gebruik dit 1 a 2 maal per week als ik opnieuw doe vlechten en 1 x per 2 weken gebruik ik de detangler rechtstreeks uit de fles

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:31

TNT schreef:
Coby schreef:

ik meng de detangler zelf in een spuitfles werkt super gebruik dit 1 a 2 maal per week als ik opnieuw doe vlechten en 1 x per 2 weken gebruik ik de detangler rechtstreeks uit de fles

Wat is de verhouding waarmee je het mengt met water? Dan kan ik dat altijd nog een keer proberen. (sorry offtopic).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:07

Ik zweer bij de detangle, geweldig spul!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:20

Coby schreef:
Ik heb ook de Detangler and Shine en de shampoo met rozenwater. Tsja wat zal ik zeggen. De shampoo werkt redelijk goed, maar niet beter dan groene zeep.

De rozenwater shampoo is een andere dan de yellow-out Knipoog Logisch dus dat hij niet zo goed werkt Vork

Ik gebruik de yellow-out en detangler, en heb sinds kort ook de body shine spray en de handcreme. Allemaal super producten Lachen
De staart doe ik altijd zo wassen: als ie écht vies is (met klodders modder en mest) dan doe ik eerst een emmer met warm water vullen (eventueel kokend water van thuis meenemen), een flinke hand soda erin oplossen, en daar de staart in stoppen en goed roeren en wrijven. Dan uitspoelen. En dan goed inzepen met CM yellow-out (zo lang wrijven totdat de schuim helemaal wit is en je bijna geen blauw meer ziet). Die moet je minstens 10 minuten laten intrekken. Dan uitspoelen. Eventueel nog een keer herhalen. En dan met de handdoek droogwrijven, een beetje detangler erin, even uitborstelen en verder laten drogen. Dan komen er minder snel klitten in en blijft het vuil er ook wat langer vanaf Lachen

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 08:34

Nou... inmiddels heb ik het goedje nu al zo'n 2 weken in gebruik en ik moet zeggen dat het wel bevalt!!

De SI/YO ben ik nog niet over uit of dat nu echt zoveel beter werkt dan bv. Betadineshampoo of Zilvershampoo om goed resultaat te krijgen.
Ik heb haar staart 3x moeten wassen om dit als resultaat te krijgen, maar dit is ook het resultaat als ik met iets anders was. Bloos
Maar goed, op de verpakking stond ook dat sommige staarten een soort van geel van zichzelf zijn geworden.
Dus dat daarbij het gele gedeelte gewoon uit moet groeien en als je het dan goed bijhoudt je uiteindelijk een hele witte staart hebt!
Ik denk dus dat Valenc onder die categorie valt, haar staart is ook echt al jaaaaren geel Bloos

Maarrrr... ik moet zeggen dat ik de Detangler wel erg fijn vindt!!
Wel een beetje domme actie van mij om eerst de staart uit te pluizen en pas dáárna de detangler in te smeren Gestoord hihi
Ik vind het wel een beetje moeilijk om het goed verdeeld in de staart te krijgen, maar misschien is die spuitbus daar inderdaad wel handig voor!

@ TNT: Wat zijn de verhoudingen die je daarvoor gebruikt?? Haha!

Ik smeer het er nu ongeveer om de 2 a 3 dagen in (staart iets vaker dan de manen) en alles blijft zo lekker zacht en ik heb ook het idee: Schoon!
Helemaal super dus!! Haha!

Ennuhhh... hebben er meer mensen het idee dat de detangler wel wat weg heeft van glijmiddel? Bloos

Kijk en vergelijk: Haha! (links = voor, rechts = na)

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 08:37

Ik heb trouwens ook een paar dagen later stukje van de staart afgeknipt Wow!
Dat had ik al zo'n 100 jaar niet meer gedaan Tong uitsteken
Maar op de een of andere manier zorgt het er wel voor dat d'r staart er nog iets frisser uit ziet!
Ook omdat dat natuurlijk een behoorlijk geel stuk weg neemt Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:41

AndreaB schreef:
Ennuhhh... hebben er meer mensen het idee dat de detangler wel wat weg heeft van glijmiddel? Bloos

Ja, die mensen zijn er inderdaad!
Mijn zusje heeft dus een keer om te proberen glijmiddel in Apollo zn staart gedaan, maar dat geeft een heel ander effect kan ik je zeggen! (lees: plakkerig, het blijft er namelijk echt op zitten, alle viezigheid gaat er juist in zitten).

Na toch maar aan haar te hebben gevraagd wat ze gedaan had kwam het "hoge woord" eruit. Ze dacht dat ik het niet zou merken...
Maar glijmiddel was je er een stuk moeilijker uit dan CM Detangler Knipoog
Heb het 3 keer moeten wassen met shampoo

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:46

Die staart ziet toch een heel stuk beter uit!!

Je zei dat je geen warm water had op stal, maar je kunt ook een keer een waterkoker meenemen. Water koken, koud water erbij, en je hebt toch een emmertje warm water!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 08:53

hihi, geen goed idee om eens te proberen dus Clown haha

Staart ziet er inderdaad wel een heel stuk beter uit (hoewel de foto een klein beetje vertekend... in het echt zie je de gelige gloed er nog beter in zitten)
Met koud, lauwig water heeft het ook geholpen, dus al die moeite ga ik er niet voor doen Tong uitsteken
Dan ben ik nog langer bezig met m'n 1-liter-waterkokertje Haha!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 20:46

Ik geloof dat ik iets vroeg gejuichd heb Bloos want Valenc dr staart begint weer geel te worden Frusty
Errug jammer, maar ik geloof niet dat er íets op de wereld bestaat dat een buitenpaard schoon kan houden
Dr manen doen het trouwens wel goed!! Die zijn nog steeds schoon en zacht Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:28

Vlecht erin leggen Knipoog

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 09:40

Als stalpaard legde ik er inderdaad een vlecht in, maar als buitenpaard vind ik dat een beetje sneu Bloos
Ik heb het een paar maanden geleden gedaan, maar ik vond het niks Bloos

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:43

Ik heb zelf ook een buitenpaard. In de wintermaanden leg ik een vlecht erin, helemaal van boven tot beneden. In de zomermaanden vlecht ik de staart van bovenaf, en dan iets hoger dan de sprong doe ik het elastiekje erin. Dan blijft het onderste deel gewoon los, als vliegenmepper, en blijft de staart toch mooi schoon. Ziet er wel wat raar uit, zo'n koeienstaart Tong uitsteken

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 15:00

Maar dan blijft het onderste gedeelte toch alsnog vies?? Blond

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 15:28

Nou, bij mijn paard was het grootste probleem dat hij de staart niet hoog genoeg optilt en er met mesten altijd een beetje in de staart bleef hangen. Dat was daarmee helemaal opgelost Lachen
Die mest en urine is ook de oorzaak van de gele gloed in de staart, modder is lang niet zo erg, en kun je er zo uit borstelen Lachen

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 16:58

hihi, de mijne tilt met mesten dr staart zo hoog mogelijk op en klapt m dan ook nog om naar de zijkant Tong uitsteken
Maar ze staan 's winters dus op een zandbodem en mijn witte paard houdt echt zielsveel van rollen Haha! haha
En ze rolt dus zowat de gehele dag Tong uitsteken zoveel dat dr staart daar dus wel geel van wordt Gestoord
Errug handig dus Rolleyes

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:26

ik zou je ook de Greenspot Remover willen aanraden.. heb het met eigen pgen gezien... de vlekken worden er met gemak afgepoetst... Haha!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 07:40

hihi, maar voor dr lichaam ga ik geen moeite meer doen hoor Bloos!
Ze is best fanatiek met rollen Rolleyes en is dan helemaal geel... uhhh goud-kleurig!!! Haha!

Maar tast de GR dan ook niet de vetlaag niet aan of dat dan weer wel??
Misschien dat ik het tijdens mijn volgende bestelling meeneem deze kant op om toch een poging te wagen.
Wie weet heb ik deze winter dan gewoon een schone pony!! Go jij! Go jij!