Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Amedoro schreef:ja bij kinderen is dat niet zo moeilijk, maar bij ponny's zie je eigenlijk alleen als het al te laat is......ze zijn op dit moment een beetje te dik maar wil ze straks toch best wel bijvoeren....
wobpke schreef:hallo,
ik heb mijn paard en het paard samen ook op een grote weide staan ze staan 's zomers de hele dag buiten.
en ik voer ze dan niet bij.
wanneer het zo onder de 10 graden wordt
doe ik m'n paard een deken op
en dan gaan ze meestal naar binnen en krijgen ze langzamerhand
weer een beetje voer, 1 kilo p dag.
dat is zo rond oktober.
als het nog meer winter wordt krijgt ze 2-3 kilo p dag
en hooi.
hooi kan altijd, als het weiland kaal is kun je hooi neerleggen!
groetjes en hoop dat je er wat aan hebt.
joyce B schreef:Ik denk dat bijvoeren met brok niet nodig is, maar hier eten de paarden al wel weer graag hooi. Hooi geeft meer structuur en meer warmte bij het verteren, en nu het gras natter wordt is dat wel prettig voor de paarden.
Je merkt het ook wel aan de mest. als je mest slap wordt en wateriger kun je beter meer hooi of wat stro bij gaan voeren.
Arabesk schreef:Geef ze hooi, als ze dit oppeuzelen dan moet je gaan bijvoeren met hooi.
Biks is niet nodig. Wij voeren onze paarden alleen maar hooi met een liksteen.
Amedoro schreef:ik koop een liksteen met appelsmaak kan dat ja toch
maar een koeienliksteen is een goed idee
Amedoro schreef:joyce B schreef:Ik denk dat bijvoeren met brok niet nodig is, maar hier eten de paarden al wel weer graag hooi. Hooi geeft meer structuur en meer warmte bij het verteren, en nu het gras natter wordt is dat wel prettig voor de paarden.
Je merkt het ook wel aan de mest. als je mest slap wordt en wateriger kun je beter meer hooi of wat stro bij gaan voeren.
ik zie aan de mest, wat nog goed vol en stevig is dat ze waarschijnlijk nog geen hooi nodig hebben....
ik weet zeker als ik ze nu bijvoer dat ze dat best wel graag willen, maar weet ook dat ponny's zich dood kunnen eten vandaar dat ik het zo moeilijk vind, ze eten nog heel veel gras (volgens mijn man zit daar niet echt veel voeding meer in maar veel water)
elke keer als ik buiten kom staan ze te bedelen om eten....het zijn net honden, alleen als ik buiten kom is best wel lachen