paard straffen als ie schrikt????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 18:10

Nee, niet straffen als ze schrikken van iets. Ik vindt dit nogal oneerlijk, want het zit in de natuur van een paard en met slaan worden ze vaak alleen maar banger. Ik maak mezelf dan ook vaak heel erg boos als mensen paarden op hun flikker geven omdat ze van iets schrikken Boos!. Waar ik zelf trouwens niet echt tegen kan is dat als ik rustig aan het rijden ben en dat je paard 20x langs 1 hoek is gegaan en de 21ste keer gaat hij er als een gek vandoor Verward , dan spreek ik ze vaak wel ff beetje chaggie toe ook omdat er in die bewuste hoek helemaal nix is veranderd. Maar verder als de paardjes van mij schrikken dan probeer ik ze juist weer beetje tot rust te brengen.


Vietjuh
Berichten: 259
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:14

nee je moet haar niet straffen! je schrikt of je schrikt niet en als je schrikt hoef je niet gestraft te worden! bv. Jij schrikt en je moeder gaat je straffen?? dat doe je toch niet?? nou bij een paard kan hij ook schrikken, het kan duss gebeuren ja en dan hoef je een paard niet te straffen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:59

As een paard schrikt straf je niet. En dan maakt het voor mij niet uit of hij nu echt schrok of toneel speelde.
In beide gevallen doe ik er wel alles aan om met behoud van de rust, mijn paard weer zo snel mogelijk bij de les te krijgen. Van dat ongecoordineerde gespring aan de longe krijgt je paard alleen maar blessures en dat kan het doel van het longeren nooit zijn.