Weidegang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 19:11

Bij ons op stal staan alle paarden altijd alleen overdag op het land. Alleen mogen ze nu ook 24/7 het land op. Natuurlijk wil ik me paardje daar op hebben, alleen er is geen omheining ofzo. Nou ben ik bang dat ze snachts in de sloot komt bijv. en niemand het ziet. wat zou het beste zijn voor 24/7 op het land?

Willeke12

Re: Weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:20

bij ons staan ze ook altijd 24/7 op het land ook zonder omheining, alleen sloten. dat gaat altijd goed zolang je je paardje er maar niet alleen neer zet dus met weidegenoten Haha!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:05

Ik heb ook nooit een afzetting bij de sloot gehad echter nu ik geen sloot meer om het land heb merk ik dat de paarden eerder een sloot in zouden lopen. Nu zou ik uit voorzorg wel een draad spannen maar in het verleden nooit over nagedacht en is mijn paard ook nooit in het water beland. Mijn huidige paarden zijn geen sloot gewent en dan is het risico dat zij in de sloot komen natuurlijk veel groter.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:33

Bedankt voor de reacties. Ze staat vaak genoeg half in de sloot om te drinken dus neem aan dat het wel goed zal gaan dan.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:41

Achter het land bij mijn paardjes is een beekje waar ze uit drinken, (nee, niet van 20 cm lager). Alleen daar zit geen omheining, omdat de buren schotse hooglanders zijn Vork

Elisaburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:19

Nou het gaat neit altidj goed hoor! zonder omheining!
daar zou ik wel mee oppassen als ik jou was.
want laatst bij mij in de buurt dachten mensen dat het ook wel kon, nou naar een paar weken lag er dus een pony in de sloot!:O
maar, een omheining erom zetten is toch neit zo ingewikkeld? het hoeft maar een draadje te zijn, en voila!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:34

Ik span bij de sloot van onze achterweides vanaf nu altijd een draadje.
Het is jaren goed gegaan zonder maar vorig jaar bedacht mijn ene paard ineens dat hij de eendjes eens van heel dicht bij wilde bekijken en stapt zo de sloot in Gestoord .
Met veel moeite hebben we hem er weer uit gekregen met als gevolg een flinke pees blessure.
Dus voor mij geen sloten meer.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:03

bij ons staan er ook een stuk of 30 paarden 24/7 buiten en gaat prima.
We hebben alleen 1 slootloper er tussen zitten die dus gewoon van weiland naar weiland door de sloten gaat. Die mocht dit jaar van de eigenaar het land niet meer in omdat het elke keer weer gezeur was met em, aangezien er veel andere paarden zijn "fantastische" voorbeeld volgden. zeker nu mijn merrie met veulen erbij staat was ik er ook bang voor, maar gelukkig is het dit jaar nog helemaal niet gebeurd. dus als je een rusitge koppel hebt die overdag ook samen staat kan het prima. Zou alleen oppassen met veranderingen binnen de koppel (paarden erbij).
succes

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 18:05

Ze staat sinds maandag avond op het dag en nacht land en het gaat harstikke goed. Tot nu toe nog niemand in de sloot gelegen;) aan allebij de kanten zijn sloten. Me merrie staat nu gezellig tussen vier ruinen te genieten;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:36

Die van mijn sprong ook altijd naar de buren omdat hij zijn shetlanderbuddie saai vond. Dus ook maar omheinig neer gezet... (overigens ook om de hoeveelheid gras zegmaar)
Paarden kijken wel uit waar ze lopen! Ik zou hem lekker buiten laten lopen. Aandacht van 4 mannen wie wil dat nou niet Clown Huilen van het lachen

Rayatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:05

ik zou t ook niet aandurven zonder draden ze rennen namelijk nog welis hard en stoppen op t laatste moment dat ze half tegen de draden stil komen te staan