Ze hebben natuurlijk wel hun "paardenmanieren"maar ik vind dat je, wanneer ze op de wei staan met meerdere paarden, hun karakter veel beter naar voren komt
Mijn hoefsmid zegt altijd: met paarden heb je grofweg maar 2 types n.l. leiders en volgers..... :
Toen Pepsi nog op de manege stond merkte ik wel dat hij best dominant was, maar wanneer hij in de zomer 3 maanden op de wei stond, kwam dat nog beter naar voren..de andere paardjes stoorden hem niet bij het eten, hij eet altijd eerst en "pikt"ook alle merries in (met een favoriete die de hele tijd bij hem loopt, en o wee de ruin die dan ook met die merrie wil kroelen..
Maar nu hij dus een eigen weitje met uitloopstal (en daarnaast de grote wei) heeft en wij ook twee shetlandveulens erbij hebben, is het zo leuk om te zien hoe pepsi zich gedraagt!!!!
Ik kan daar uren naar kijken....
Hij duwt ze echt met zijn snuit naar voren dat ze mee moeten, zodra er een ander paard bijkomt (er staan van andere mensen nog 2 paarden op de grote wei) dan vliegt Peps erop af met zijn oren plat in zijn nek, niemand mag aan zijn "kudde"komen, hij beschermt de shetjes echt.
En die Jut en Jul (ze heten Stef en Snowy) sjokken netjes met hem mee....
De shetjes zijn ook de enige die Pepsi toelaat in zijn stal met het hooi eten, zodra er een ander paard over het hek komt kijken jaagt hij die ook weg.........
Het is echt onzettend leuk om je paard nu eens echt te zien handelen naar zijn karakter, dus niet gehoorzaam zijn aan de mensen
, nee lekker zichzelf zijn, dus in het geval van pepsi een leider zijn....... Ik kan daar echt van genieten om dat schouwspel te zien!! ........Kennen jullie dat ook van je paardje?????

!)
!
!! Helania beviel dit natuurlijk niet echt en draaide dan in een blits d´r kont naar hem toe en "dreigde" om hem een mep terug te verkopen!!
... Gekke Dikke
!!