Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

kissielover schreef:Inderdaad ik ga mee met C_arola. Het is gewoon vragen om aandacht en negatieve aandacht is ook aandacht! Dus het helpt niet om te gillen dat t niet mag, want dan heeft ze nog dr zin, al is dat wel heel moeilijk hoor het negeren
amazone77 schreef:ik denk(zo te lezen) dat het echt voernijt is.
en ben bang dat je daar weinig aan kan doen.
a
mocht ze zo hard tegen de muur gaan trappen dat ze er iets aan over zou houden,dan zou ik haar bv alleen buiten voeren,waar ze alleen kan staan en daarna terug zetten op stal.
ik hoop dat je een tip krijgt die je zal helpen.
maar als het er een maal in zit,krijg je het er denk ik niet meer uit.
succes.
C_arola schreef:heeft dan denk ik echt met eten en de associatie met stal te maken. Je kan het alleen maar negeren hoe lastig het ook kan zijn. Afleiding op stal kan ook helpen. Een jollybal, veel ruwvoer..
femmie1996 schreef:Hoi allemaal, bij ons staat een pony op stal met een 'ticje". Ze is superjaloers als je een andere pony dan zij aait, ze trapt tegen de wand aan....niet normaal. Ook met voeren...oortjes in de nek en de andere pony, die naast haar staat, proberen te bijten. Dit lukt natuurlijk niet omdat er een schot tussen staat..maar ook hier...trappen tegen de wand. Ze hebben al grote rubberen tegels tegen de wand zitten, maar toch. Herkent iemand van jullie dit probleem en zo ja..wat hebben jullie er aan gedaan?
Sansje schreef:Op mijn vorige stal stond ook een paard met ernstig voernijd... die sloeg echt zo knalhard tegen de achterwand dat hij zelfs een keer met een flinke kogelblessure kwam te staan... dus ik vind daarom ook zeker wel dat je er wat aan moet doen in zo'n geval. Ze hebben bij dat paard nu de kant waar de voerbak zit de zijkant dichtgemaakt met een mat zodat hij zn buurman niet meer ziet tijdens het eten... en dan alleen de voorste meter zeg maar, zodat de achterste 2 meter nog wel open zijn voor sociaal contact.
Prisca schreef:Sansje schreef:Op mijn vorige stal stond ook een paard met ernstig voernijd... die sloeg echt zo knalhard tegen de achterwand dat hij zelfs een keer met een flinke kogelblessure kwam te staan... dus ik vind daarom ook zeker wel dat je er wat aan moet doen in zo'n geval. Ze hebben bij dat paard nu de kant waar de voerbak zit de zijkant dichtgemaakt met een mat zodat hij zn buurman niet meer ziet tijdens het eten... en dan alleen de voorste meter zeg maar, zodat de achterste 2 meter nog wel open zijn voor sociaal contact.
Tuurlijk moet je er wat aan doen alleen bedoel ik de mensen die denken dat je met aaien enz....gewoon lekker staan voerbak idd aanpassen enz.. maar niet denken dat je met therapie het op kan lossen. Zal minder worden alleen weggaan zal bijna niet zo maar gaan.
begreep ik je even verkeerd. Er aandacht aan geven is idd niet goed... dan wordt het alleen maar erger. 
. Naderhand elke x kleine hapjes uit de voerbak of uit de hand, zo werdt ze alert op wat er kwam ipv alert op de buurman. Nu kan ze overal eten, zonder problemen en zonder voernijd. Ik kan mijn hand op haar voer leggen zonder dat ik vingers mis etc. willeke_nijs schreef:Voedernijd komt vaak voor bij paarden die op stal staan en je kan het ze niet eens kwalijk nemen... ze worden voor hun gedrag ook elke keer beloond (dmv het voer dat ze krijgen) en op die manier houd je dat gedrag in stand... Ik vrees dat dit een paard is wat niet aard op een stal, wat zich véél beter moest voelen als het op weiland kan staan met vriendjes.