Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Goed water lijkt me geen probleem.. Gewoon een extra bron en dan hebben ze hun eigen privé waterhuishouding...
alja schreef:mm als jullie geen verstand hebben van paarden zal ik me vooral eerst goed gaan inlezen en niet halsoverkop iets aanschaven
Evelli schreef:alja schreef:mm als jullie geen verstand hebben van paarden zal ik me vooral eerst goed gaan inlezen en niet halsoverkop iets aanschaven
en daarom zijn ze hier op bokt terrecht gekomen, ze willen zich gaan inlezen in het houden van paarden
zouden meer mensen moeten doen
Evelli schreef:alja schreef:mm als jullie geen verstand hebben van paarden zal ik me vooral eerst goed gaan inlezen en niet halsoverkop iets aanschaven
en daarom zijn ze hier op bokt terrecht gekomen, ze willen zich gaan inlezen in het houden van paarden
zouden meer mensen moeten doen
of voor de rozentuin van zijn vrouw
of als brandstof voor de kachel
stef schreef:en ipv 2 grote rijpaarden/pony's aan te schaffen, kan je er inderdaad ook een leuk minipaardje (american miniature) bij doen, die zijn in canada zat te krijgen. Want gezeldschap is idd erg belangrijk.
Hoe oud zijn jullie dochters?
mooney schreef:Ook nog een leuk punt, wat doe je met de mest?
Evelli schreef:Mest kan ie mooi gebruiken voor zijn eigen landof voor de rozentuin van zijn vrouw
of als brandstof voor de kachel
was maar een voorstel
Evelli schreef:Tuurlijk is dat een optie, maar als je dochters willen rijden zou ik toch grotere ponys aanschaffen, want rijden kan niet op die mini paardjes.
En alleeen voor de sier kan ook, maar dan kan je net zo goed grotere ponys nemen, gezien de grootte van je lands, want die eten iets meer

KellyZ schreef:Maar als je kinderen en u zelf al helemaal geen verstand van paarden hebben en alles wat er bij komt kijken dan lijkt het mij niet echt verstandig om nu al paarden of pony's aan te schaffen. Er komt namelijk heel wat bij kijken! Ik ben eerst zelf een paar jaar op paardrijden gegaan op een manege en zo rol je er al een beetje in. Toen ik langer reed zocht ik een verzorgpony en zo leerde ik heel wat qua verzorgen en alles. Het scheelde dat mijn ouders ook verstand hebben van paarden en alles daarom heen. Ik heb een tijd een eigen paard gehad en zo heb ik heel veel geleerd en vooral wat alles kost, ook qua tijd. Onze paardje's zijn nu verkocht omdat ik in de 3de zit en gewoon niet zoveel tijd had en dat was sneu voor het paard want die heeft ook zijn beweging, voer en aandacht nodig. Ik vraag me af waarom u paarden wilt aanschaffen terwijl u kinderen niet eens kunnen rijden, lijkt mij niet echt verstandig als je het mij vraagt, al helemaal niet als u uw kinderen niet eens op paardrijden ziet gaan want waarom zouden ze wel tijd hebben voor een eigen paard die elke dag verzorgt moet worden dan een uurtje rijles in de manege? Ik kan mischien heel bot overkomen en dat is niet mijn bedoeling maar heel veel mensen nemen een paard zonder enig nadenken of ze het wel aankunnen, of ze er de tijd voor hebben en het verstand. Ik zou er dus niet aan beginnen als ik u was, ook omdat uw dochters nog helemaal niet lessen of verzorgpaarden hebben. Dat is mijn mening hoor!
Zoiezo zou je spullen moeten aanschaffen zoals een zadel, hoofdstel, halster, dekens etc etc.. en dan nog iedere maand voer. Ook zal het paard iedere dag de zorg en beweging moeten krijgen die het verdient. En dan nog kosten voor de hoefsmid en de dierenarts! Ik vergeet heel veel dingen maar dit zijn er al een paar.
Theorie is namelijk anders dan praktijk. En ook een droom anders dan de realiteit.
stef schreef:als je een leuk stuk land hebt kan het houden van (uitbrengen op shows) en fokken van AMHA's zelfs nog commercieel interesant zijn. Ze kunnen niet gereden worden, maar wel weer voor de wagen bijvoorbeeld
Rijden je dochters al paard of niet, vanwaar die interesse voor paarden van hun?
Juul schreef:Minipaardjes zijn ook paarden hè. Maar misschien een idee om een boek over paardenverzorging te kopen oid? Zijn zat boeken over wat er allemaal komt kijken bij een eigen paard. Op Bokt heeft iedereen altijd andere meningen etc. En in een goed boek staat alles zo'n beetje wel.Rijden je dochters al paard of niet, vanwaar die interesse voor paarden van hun?
). De AMHA's zelf zijn vrij prijzig, afhankelijk van leeftijd, prestaties, afkomst, geslacht en ook de kleur speelt zwaar mee (op kleur fokken is erg populair in de mini's). Je kunt bvb ook voor falabella's of bergmann's gaan, zijn ook wat duurder; ben daar niet zo in thuis maar is denk ik wel vergelijkbaar met de amerikaantjes. Als ik jou was zou ik gewoon eens wat rondsnuffelen bij wat stallen of gewoon een keer op een show gaan kijken. Staat vaak ook wel het e.e.a. te koop en dan kun je meteen eens zien hoe-en-wat en wat je er van vindt.