Prijs voor weidegang voor veulen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Guppie_

Prijs voor weidegang voor veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 10:36

Hoi allemaal,

Wat vinden jullie een goede prijs voor weidegang voor een merrieveulen in een kudde van 3 andere paarden en een ander merrieveulen op 2,5 hectare weiland met schuilstal en veel schaduwplekken (bomensingel) in Drenthe? Inclusief gras en hooi, exclusief ontwormen en bekappen.

Vlak bij ons biedt iemand dit namelijk aan (een buurtgenoot van ons). Ze hebben zelf een merrieveulen en willen graag een merrieveulen erbij als maatje voor hun eigen veulen. De hengstenhouder had hun gezegd dat 90 euro per maand een realistische prijs is. Ik vind dit wat veel. Ze willen ook wel wat zakken in prijs, we zijn immers buurtgenoten en kunnen elkaar helpen, etc. Maar wat zou dan een goede prijs zijn?

Groetjes, Inge

CaylinnMae

Re: Prijs voor weidegang voor veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:54

Ik heb mijn Fjord bij kennissen in Balloo in de opfok gehad agelopen winter.
Daar betaalde ik voor een jaarling 60 euro per maand Ja Dan stond ze dag en nacht op het land.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:06

Ik vraag voor het inscharen van een maatje € 55,00, hier zit wel ontwormen en hooi bij in en staan ze 24/7 buiten. Ik vindt niet dat je er een veel hogere prijs voor kunt vragen als particulier. Je kosten moeten gedekt zijn en neem dan nog iets extra's voor jezelf aangezien je toch toezicht enz. erop moet houden. Ook voor de "opfokker" zelf heeft het natuurlijk voordelen als je er 1 bij in kunt zetten.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:18

Ik betaal voor mijn 2 jarige (vanaf veulen) 50 euro in de maand inclusief brokken

Vind eigenlijk niet dat je meer dan 75 euro kunt vragen kaal.. Hier in de buurt zijn er desondanks toch aardig wat die zo 100 euro vragen ervoor kaal..

_Guppie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 13:24

We zijn eruit. We gaan 50 euro per maand betalen en die prijs gaat gedurende drie jaar niet omhoog. Lachen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 08:09

Is dat inclusief ruwvoer?
Dan mag je in je handen knijpen!

Weidegang hier in de buurt het hele jaar door is schaars. Ken maar 2 of 3 stallen die dat aanbieden. En 50 euro is eigenlijk de minimale prijs.
Ik vraag zelf meer voor kale weidegang, dan wel volwassen paarden hier, dus misschien eten die meer, maar aan hooi heb ik in de slechtste maanden gehad dat we zo'n 40 euro per paard kwijt waren! (2,60 inkoopprijs per pakje hooi, 15 pakken per paard, als ze niet op de wei konden vanwege enorme wateroverlast)

Weideonderhoud moet ook betaald worden...
Op stevige zandgrond in Drenthe heb je misschien minder hooi nodig omdat het gras beter blijft, maar ik vind wel dat mensen reeel moeten blijven met hun prijsverwachtingen. Het land is ook niet gratis, anders had je zelf wel land gekocht toch?

Als je allebei paarden aan huis bent zou je de kosten van bijvoeren kunnen delen en gewoon wisselen waar de paarden staan. Een deel van de winter (of zomer) bij de een, en dan een deel bij de ander.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 08:54

Waar is dat, hoe is de omheining? ...en is er nog plek?

_Guppie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 10:02

joyce B schreef:
Is dat inclusief ruwvoer?
Dan mag je in je handen knijpen!

Weidegang hier in de buurt het hele jaar door is schaars. Ken maar 2 of 3 stallen die dat aanbieden. En 50 euro is eigenlijk de minimale prijs.
Ik vraag zelf meer voor kale weidegang, dan wel volwassen paarden hier, dus misschien eten die meer, maar aan hooi heb ik in de slechtste maanden gehad dat we zo'n 40 euro per paard kwijt waren! (2,60 inkoopprijs per pakje hooi, 15 pakken per paard, als ze niet op de wei konden vanwege enorme wateroverlast)

Weideonderhoud moet ook betaald worden...
Op stevige zandgrond in Drenthe heb je misschien minder hooi nodig omdat het gras beter blijft, maar ik vind wel dat mensen reeel moeten blijven met hun prijsverwachtingen. Het land is ook niet gratis, anders had je zelf wel land gekocht toch?

Als je allebei paarden aan huis bent zou je de kosten van bijvoeren kunnen delen en gewoon wisselen waar de paarden staan. Een deel van de winter (of zomer) bij de een, en dan een deel bij de ander.

Ik weet hoe duur weiland is, want we hebben zelf een weiland aan huis. De mensen waar ons veulen komt te staan wonen bij ons in de buurt en waren op zoek naar een merrieveulen als maatje voor hun eigen veulen. Dan help je dus elkaar en vind ik het niet raar dat ze daar dan weinig aan overhouden. Ze hebben twee en halve hectare weiland en hooien ook van eigen land, dus hebben in de winter ook weinig kosten aan ruwvoer. Ook is het inderdaad zo dat de weilanden hier op de zandgrond vrij goed blijven (tenzij het echt heel lang heel nat is). Voor ons is die 50 euro per maand iets meer dan we zouden moeten uitgeven wanneer het veulen bij ons zelf op het land zou komen (dan zouden we hooi moeten bijkopen, omdat we dan teveel eters zouden hebben), maar daar staat tegenover dat ze opgroeit met een leeftijdsgnootje, dus heb ik het er zeker voor over. Veel meer dan 50 euro zouden we echter niet willen betalen, omdat we ook zelf weiland hebben.