Hoe groot tijdelijke paddock op evenement

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Hoe groot tijdelijke paddock op evenement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 20:18

Onze paardjes komen op een komend evenement samen in een paddockje te staan. Hoe groot moet ik deze maken? Is 5x5 m voldoende of moet hij groter/kleiner? De paardjes staan altijd bij elkaar in de wei en zijn elkaar dus wel gewend. De paddock wordt van stroomdraad gemaakt.

joyce B

Re: Hoe groot tijdelijke paddock op evenement

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:36

ik zou per paard 5 bij 5 maken, dus met 2 paarden 2x zo groot.
Samen in de wei is niet hetzelfde als samen in een klein paddockje. In een kleine ruimte heb je meer kans op irritaties omdat ze elkaar niet meer uit de weg kunnen gaan. Misschien handig er rekning mee te houden dat je 2 paddockjes naast elkaar moet kunnen bouwen met alleen een draadje/lintje tussen beide vriendjes? dan kunnen ze wel kriebelen over de draad, maar elkaar niet klem zetten en pijn doen.

Anoniem

Re: Hoe groot tijdelijke paddock op evenement

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:39

Wij maken op wedstrijd altijd een paddockje en dan mag je max 4x4 afzetten. Dat is genoeg per paard voor een dagje. Ook al kennen ze elkaar goed, ik zou ze toch een eigen paddockje geven denk ik. Ruimte is érg beperkt anders, ik weet niet of ik dat risico zou nemen. Ze kunnen echt nergens heen he.