Voerbak schoonmaken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir_

Voerbak schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 13:08

Waarmee maken jullie ijzeren voerbakken mee schoon? Ik kan wel een paar tips gebruiken voor ik aan de schoonmaak ga Haha!.

Pytje

Re: Voerbak schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:11

de aangekoekte stukken met een hoevenkrabber en daarna met een harde borstel. De voerbak maak ik wel nat van te voren. En daaran met een voerschep het water eruit halen, en met de handdoek nadrogen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:17

Ik gebruik een paard. Zorg dat je voer lekker is en de voerbak ronde hoeken heeft.
In de 10 jaar dat ik ze nu op stal heb staan heb ik nog nooit een voerbak hoeven schoonmaken iig.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:19

Ik gebruik mijn stoomreiniger. Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:19

warm water en een spons, even in laten weken en je kunt de rommel er zo uithalen

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:01

Ik plak het gaatje onderin de bak dicht met ducktape en giet een emmertje heet water met wat groene zeep in de bak. De ergste resten kunnen zo mooi losweken en intussen begin ik bovenin vast met een schuurspons. Als ik halverwege ben ongeveer trek ik de tape los en vang ik het water op in een emmer, de rest ook met een schuursponsje schoonmaken. Naderhand even naspoelen met schoon water en een droge doek erover. Ik doe t ongeveer eens in de maand, mijn paard krijgt een bier en een poeder door het voer en bovendien muesli met een soort melasse. Bak wordt dus echt vies Lachen Tip die ik je kan geven: als je toch bezig bent, neem dan gelijk even de drinkbak mee. Wel zo fris!

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:06

snater schreef:
Ik doe t ongeveer eens in de maand, mijn paard krijgt een bier en een poeder door het voer en bovendien muesli met een soort melasse. Bak wordt dus echt vies Lachen Tip die ik je kan geven: als je toch bezig bent, neem dan gelijk even de drinkbak mee. Wel zo fris!

Mijn paard krijgt ook poeder, EM en olie door het voer, dus word ook vies Knipoog. Bovendien vliegen er ook mussen rond en die laten ook weleens wat vallen...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:01

Ik gebruik heet water met allesreiniger, een schuurspons en een plamuurmes voor de hardnekkige, aangekoekte plekken.
Als de boel weer schoon is, spoel ik het na met schoon water en dan droogmaken.
De drinkbak neem ik ook altijd meteen mee.

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:42

DubbelDun schreef:
Ik gebruik een paard. Zorg dat je voer lekker is en de voerbak ronde hoeken heeft.
In de 10 jaar dat ik ze nu op stal heb staan heb ik nog nooit een voerbak hoeven schoonmaken iig.

Hier ook Ja
Ze blijven de bak gewoon uitlikken tot hij proper is Vingers aflikken