wel of geen weefrek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponygekje21

wel of geen weefrek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 23:30

hallo,

raden jullie aan wel of geen weefrek in een voorwand van een paardenbox te maken.
Ik wil het eigenlijk laten maken maar dan geen V-vorm maar gewoon een rechte opening die ook weer dicht kan worden gemaakt.

Graag wat info!

Anoniem

Re: wel of geen weefrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:36

Hoezo wil je een weefrek dan ?
Heb je er een reden voor ?

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 23:38

zodat ze naar buiten kunnen kijken en niet achter tralies staan.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:39

doe dan geen tralies erin Knipoog

Opatouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:39

Hey!
Ik heb dus zoon rek, en het is echt wel fijn hoor en mijn pony vindt het ook nog eens leuk.. iedere keer als er iemand voorbij loopt krijgt ie wel aandacht en komt even zijn koppie te voorschijn!Sinds dat ie dat heeft vindt ie het minder erg op stal het is namelijk een erge wever Bloos .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:40

Oh dus als er geen weefrek komt te staan , moet het perse tralies zijn ?
Mag het niet gewoon een open stal ?
Als het kiezen tussen tralies en weefrek is zal ik zowiezo wel voor het weefrek kiezen .

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:40

Ik begrijp je antwoord niet helemaal. Als je wilt dat ze naar buiten kunnen kijken, dan plaats je helemaal geen rek want dan kunnen ze namelijk helemaal over de onderdeur heen komen met hun hals. Een weefrek plaats je als je paard weeft. Of misschien makkelijk over de boxdeur heen kan klimmen. Maar ik begrijp dat je kunt kiezen tussen tralies of weefrek?

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 23:48

Nee sorry misschien ben ik niet helemaal duidelijk. Ik heb op dit moment gewoon volledig dichte stallen, Maar ik wil er een opening in gaan maken zodat ze lekker naar ''buiten'' kunnen kijken. Ik wil alleen geen Weefopening omdat ik dit persoonlijk niet mooi vind uitzien. Ik vind zo'n rechte opening mooier. Ik wil dus een die je open kunt maken en ook weer dicht. Dit wil ik omdat als er andere paarden langs komen of er komt er een te staan die bijt naar andere als ze langslopen, dat er de mogelijkheid is het rekje dicht te maken. Maar jullie raden dus aan zowiezo een opening te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 23:51

Nou zolang er een opening mogelijk is zal ik dat zeker toepassen .
Natuurlijk wel een veilige opening .
Waarom pas je dan geen gehele opening aan die je ook weer kan sluiten ?
Hoezo perse een rechthoekige opening ?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 00:03

Heb je er trouwens een plaatje van hoe een rechthoekige opening eruit ziet, die je ook weer dicht kan maken?
Ik kan me even geen voorstelling maken hoe dat eruit ziet (in welke richting het overgebleve rek gaat).
Maar ik zou wel zeker een opening doen, ze vinden het hartstikke interessant allemaal Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 00:04

Ik ken wel van die openingen die je naar beneden kan klappen , en als je het dicht doet achter een haakje bevestigt .
Maar dat zijn geen driehoekige openingen , misschien dat je wel hetzelfde idee wilt hebben ?

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 00:21

ja die wil ik juist, geen driehoek..
ik zal kijken of ik een foto ervan kan sturen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 20:08

weefrek... No Cheer

antiweefrek hadden ze het beter kunnen noemen, daarmee lossen mensen een probleem op, denken ze. Door een weefrek te plaatsen kan het paard niet meer weven, tenminste niet over de deur, maar de oorzaak van het probleem is nog niet opgelost.

Voor je paard is het beter als je een uitloop(je) naar buiten maakt voor hem, zodat hij z'n stal in en uit kan en contact kan hebben met vriendjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:58

Maar volgens mij wou ze een weefrek zodat het paard naar buiten kon kijken ? Of is het omdat je paard weeft ?

Anders kan ik alleen maar meegaan met het verhaal van Arabesk .

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:23

Ponygekje ik snap precies wat jij bedoelt. In mijn nieuwe stallen hebben we dit ook laten maken. Het bevalt prima. Had dat jaren eerder moeten doen.
De paarden staan nu een maand op hun nieuwe stek en ze durfen er nog niet allemaal door te kijken, maar dat komt wel. Degenen die het wel durfen, staan er steeds door te koekeloeren (staan alleen 's avonds en 's nachts op stal). Als je wilt, kun je ze dan ook voor de stal voeren. Hierbij de link naar m'n advertentie op marktplaats waar een foto van de stal op staat. http://link.marktplaats.nl/189222135.
Bij de 3e stal rechts is het hek open. Als je een andere foto wil (met een paardenhoofd erdoor), dan wil ik die vanavond wel maken en jou mailen.
Zo'n alternatief weefrek kan ik je aanraden!