Hoe maak je je cremello/schimmel helemaal schoon?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Hoe maak je je cremello/schimmel helemaal schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 16:04

Zoals het in de titel al zegt: Hoe maak je je cremello of je schimmel helemaal schoon?
Ik heb namelijk een cremello en hij heeft heel snel vieze vlekken. De poepvlekken gaan er wel makkelijk uit en de staart is ook niet zo'n probleem. Maar de pisvlekken krijg ik er echt niet uit!
Ik heb al care shampoo voor paarden gebruikt en vandaag gewoon haarshampoo. Het is wel schoon maar je ziet nog steeds duidelijk verschil tussen het lichte en het vieze donkere. Ik had wel ergens iets gelezen over zilvershampoo, maar daar zit parfum in. En hij heeft wel een hele gevoelige huid (snel bulten van bijv. vliegenspray) Weten jullie misschien wat?

Edit: ik weet trouwens niet of het goed staat hier! Anders, sorry!

gabyfedde

Re: Hoe maak je je cremello/schimmel helemaal schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:05

Betadineshampoo wil ook nog wel eens goed werken.

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:07

Nou ik rij op een cremello, ik was hem niet zo vaak. Alleen toevallig laatst keuring gehad, waar we dus wel ff flink voor gepoetst hebben.
Het enige wat ik kan zeggen, gewoon een paar dagen goed boenen, deze cremello was ook niet binnen 1 dag schoon te krijge Knipoog
En bestaat er trouwens geen parfum vrije zilvershampo of speciale shampoo voor schimmels? (weet trouwens zo niet wat ik voor shampoo heb staan)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 16:10

Dankjewel voor de reacties! Ik zal even goed kijken voor de betadine shampoo!
@ Moonlight: Moeilijk he zo'n cremello Tong uitsteken Maar ze zijn dan ook wel heel mooi, als ze helemaal schoon zijn. Maar als ik hem vandaag was.. is ie morgen weer vies Tong uitsteken dus ik kan wel blijven boenen. Koe

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:13

volgens mij was hier al een topic ergens over, heb namelijk zelf een few spot ap. betadine shampoo werkt inderdaad erg goed.
doe dit zelf alleen als we een wedstrijd oid hebben, verder mag ze vies zijn Nagelbijten / Gniffelen (wel met mate, zwart paard willen we ook niet Tong uitsteken )

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:19

Betadineshampoo, werkt wel goed maar niet te vaak gebruiken.
Het is een shampoo ter ontsmetting en de bacterieën moeten niet resistent worden (zegt mijn DA).
Speciale shampoo's voor lichtgekleurde paarden OF shampoo voor mensen met wit-grijzeharen (goedkoper).
Het middel "greenspot" verkrijgbaar bij grotere ruitersportzaken
en zeker bij "arthur's Westernshop" in Vorstenbosch.
Verder helpt superschoon zijn op stal.

Succes.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 16:21

@ MieLo: Haha, daarom vroeg ik het ook, net startkaart aangevraagd, wil geen 2 voor verzorging Tong uitsteken Hij mag ook wel vies zijn hoor Tong uitsteken

Martina67: dankjewel voor de tip! Daar zal ik zeker naar kijken!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:24

Ik heb jaren een schimmel gehad. Ten eerste moet je een schimmel zo weinig mogelijk wassen, op een of andere manier trekt te schone vacht veel meer vuil aan. Maar soms ontkom je er niet aan (wedstrijden e.d.) ik gebruikte dan altijd een zilvershampoo. Je weet wel voor oude vrouwtjes Lachen.
Dat werkt heel goed.

Vrolijke groetjes,

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 16:27

yarrah schreef:
Ik heb jaren een schimmel gehad. Ten eerste moet je een schimmel zo weinig mogelijk wassen, op een of andere manier trekt te schone vacht veel meer vuil aan. Maar soms ontkom je er niet aan (wedstrijden e.d.) ik gebruikte dan altijd een zilvershampoo. Je weet wel voor oude vrouwtjes Lachen.
Dat werkt heel goed.

Vrolijke groetjes,

Oke dankje voor de tip! Ik was hem ongeveer 1 keer in de week. Maar dan zou ik het wel ietsje minder doen, sinds het nog niet echt nodig is Ja Maar zit er parfum in zilvershampoo?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:39

had laatst trouwens een shampoo van mijn nicht gekregen voor witte paarden, werkt ook super.
weet alleen de naam niet meer, het is in ieder geval een blauwe shampoo Knipoog

Joliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:42

Ik was mijn schimmel alleen voor de wedstrijden, heb dan wel 3x per maand wedstrijd maargoed. Voor de rest maakt het weinig uit. Heb ze aan huis staan, en mest elke dag soms na het rijden met veel zweten even snel onder de spuit. Maar als ik der gewoon was met gewone paardenshampoo word ze wel helemaal schoon, Haha!.

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:14

Ik had zelf een schimmel en ik gebruikt gewoon betadine shampoo en voor de wedstrijden gebruikte ik talkpoeder van zwitsal om z'n doffe plekjes toch nog wat op te witten, kan geen kwaad!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:21

Zilvershampoo 10 minuten laten intrekken trekt al het geel eruit. Kun je het niet eerst op een klein stukje van de huid proberen om te kijken of er allergische reactie ontstaat. Zo niet, kan je het altijd nog gerust nog een x gebruiken. Stoepkrijt of talkpoeder is inderdaad ook een goeie!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:52

Als je paard niet tegen zilvershampoo kan dan moet je cowboy magic yellow out proberen. Dat is ongeveer hetzelfde, in plaats van paars is het blauw, en het lost de gele vlekken mooi op. Dat middel is speciaal voor paarden. Sowieso een geweldig merk. Ze hebben ook 'greenspot remover' (droogshampoo) en detangler (goede anti-klit gel).
Te koop bij elke westernwinkel, en bij de betere ruitersportzaken, en ook op internet bij verzorgingswinkels.