Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

maykie schreef:Containerstallen zie je wel vaker. Ik heb mijn kwpn'er er 1 nacht ingehad, vond hem voor hem vrij klein maar vooral laag. Maar denk dat het voor een pony (hangt of hoe groot en hoe groot de containerstal) prima te doen is. En wat je erin moet leggen, wat je zelf wilt, zou ook rekening mee houden waar de pony bij de vorige eigenaar op staat/stond. Kan dus: stro, zaagsel, vlas, houtkrullen... ikzelf zou niet voor zaagsel of vlas kiezen, ben toch voor het stro, maar dat ieder voor zich.
Daarnaast, wanneer de pony's elkaar kunnen zien/horen is het naar mijn mening geen probleem. Het zijn geen kinderen die jaloers zijn als er 1 alleen is en de anderen met zijn tweeen. Ik zie hier geen problemen in.
Marieke_K schreef:Kan je pony in de zomer het land op? Anders zou ik zelf niet kiezen voor een containerstal. Een beetje zomerzon er op en het wordt er bloed en bloedheet van binnen en het koelt s nachts er slecht af.
Verder zou ik de vloer afwerken met rubber of hout, er zitten namelijk ribbels in een containervloer, daar kan je pony niet goed op staan. Check de originele bodem/wanden van te voren wel goed, een container kan behoorlijk gaan roesten waardoor er gaten kunnen ontstaan in de container, dit kan gevaarlijk zijn voor je pony!
Edit: toevoeging.
mirgino schreef:mijn pony staat ook in een containerbox deze is 250cm bij 320cm
in de andere stal deze is 250cm bij 700cm hebben afgelopen winter een fries van 1.65 en een pony van 1.52 samen in gestaan met uitloop.
en dat past allemaal prima,en de hoogte binnen valt erg mee
ik vind het niet hinderlijk laag
de bodem is van hout en de wanden ook, bij de mijne zit er rubber tegenaan.
Dus jah een container kan je prima als stal gebruiken. ElinevsElsja schreef:Mag ik trouwens vragen wat je daar maandelijks voor betaald? of staat je pony aan huis?
dus heb alle luxe