Van container tot paardenstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElinevsElsja

Van container tot paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 15:55

Hallo.

Ik verzorg en rijd mijn verzorgpony, helaas is ze best klein, 1,21 en ik ben 1.58.
In juni ga ik op zoek naar een eigen pony! En die stal ik dan ook bij mijn verzorgpony.
De stallen staan aan huis, het is eigenlijk een koeienstal, en dan zegmaar verdeeld. Nu zijn er 2 stallen, 1 voor mijn verzorgwelshje en de ander voor de Fries, daarnaast is ook nog een stuk koeienstal, maar daar staat allemaal ouwe zooi in enzo (veel hout en vanalles), we wouden eerst daarvan een stal bijmaken, maar de eigenaar van mijn verzorgpony kwam met een ander idee, achter de stallen en naast de weide staat een grote container waar (eerst) stro opgeslagen word, wie heeft toevallig nog meer van een container een stal gemaakt? En bevalt dat goed? Wat voor bodem heb je er in liggen?
En owja vergeten, zal een paard het niet erg vinden dat 2 van zijn 'vriendjes' zeg maar samen in een stal staan, en hij in een aparte stal? Ze gaan overdag wel altijd naar buiten, dus eigenlijk staan ze alleen in de stal om te eten en overnachten.
(op dit moment even niet omdat de eczeem heerst dus gaan ze na 10 uur naar buiten en voor 5 uur weer binnen).

Groetjes!

Nano05

Re: Van container tot paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:57

Containerstallen zie je wel vaker. Ik heb mijn kwpn'er er 1 nacht ingehad, vond hem voor hem vrij klein maar vooral laag. Maar denk dat het voor een pony (hangt of hoe groot en hoe groot de containerstal) prima te doen is. En wat je erin moet leggen, wat je zelf wilt, zou ook rekening mee houden waar de pony bij de vorige eigenaar op staat/stond. Kan dus: stro, zaagsel, vlas, houtkrullen... ikzelf zou niet voor zaagsel of vlas kiezen, ben toch voor het stro, maar dat ieder voor zich.

Daarnaast, wanneer de pony's elkaar kunnen zien/horen is het naar mijn mening geen probleem. Het zijn geen kinderen die jaloers zijn als er 1 alleen is en de anderen met zijn tweeen. Ik zie hier geen problemen in.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:00

Kan je pony in de zomer het land op? Anders zou ik zelf niet kiezen voor een containerstal. Een beetje zomerzon er op en het wordt er bloed en bloedheet van binnen en het koelt s nachts er slecht af.

Verder zou ik de vloer afwerken met rubber of hout, er zitten namelijk ribbels in een containervloer, daar kan je pony niet goed op staan. Check de originele bodem/wanden van te voren wel goed, een container kan behoorlijk gaan roesten waardoor er gaten kunnen ontstaan in de container, dit kan gevaarlijk zijn voor je pony!

Edit: toevoeging.
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 24-08-08 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:03

ik heb al enkele jaren een container die omgebouwd is naar 2 boxen. de stallen zijn niet echt groot maar gelukkig heb ik pony's dus voor hun redelijk ruim, maar voor een groot paard zijn ze wel te klein. De originele bodem is versterkt met hardhouten planken en als strooisel gebruik ik in de ene box stro en de andere krullen. Wel een dikke laag omdat de houten bodem anders te veel herrie maakt wat voor een paard natuurlijk niet zo fijn is.(vergelijkheid met de bodem van een trailer)
Ik ben er erg blij mij als oplossing en het is relatief goedkoop

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:04

mijn pony staat ook in een containerbox deze is 250cm bij 320cm
Afbeelding
Afbeelding

in de andere stal deze is 250cm bij 700cm hebben afgelopen winter een fries van 1.65 en een pony van 1.52 samen in gestaan met uitloop.
en dat past allemaal prima,en de hoogte binnen valt erg mee
ik vind het niet hinderlijk laag
de bodem is van hout en de wanden ook, bij de mijne zit er rubber tegenaan.

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:18

maykie schreef:
Containerstallen zie je wel vaker. Ik heb mijn kwpn'er er 1 nacht ingehad, vond hem voor hem vrij klein maar vooral laag. Maar denk dat het voor een pony (hangt of hoe groot en hoe groot de containerstal) prima te doen is. En wat je erin moet leggen, wat je zelf wilt, zou ook rekening mee houden waar de pony bij de vorige eigenaar op staat/stond. Kan dus: stro, zaagsel, vlas, houtkrullen... ikzelf zou niet voor zaagsel of vlas kiezen, ben toch voor het stro, maar dat ieder voor zich.

Daarnaast, wanneer de pony's elkaar kunnen zien/horen is het naar mijn mening geen probleem. Het zijn geen kinderen die jaloers zijn als er 1 alleen is en de anderen met zijn tweeen. Ik zie hier geen problemen in.

Die daar staat is best groot, ik zal als ik er weer ben wel es ongeveer opmeten. ik schat tog wel zo'n 3 meter hoog, en hij is erg lang.
kbedoelde eigenlijk meer over de bodem, wat het fijnste is.

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:21

Marieke_K schreef:
Kan je pony in de zomer het land op? Anders zou ik zelf niet kiezen voor een containerstal. Een beetje zomerzon er op en het wordt er bloed en bloedheet van binnen en het koelt s nachts er slecht af.

Verder zou ik de vloer afwerken met rubber of hout, er zitten namelijk ribbels in een containervloer, daar kan je pony niet goed op staan. Check de originele bodem/wanden van te voren wel goed, een container kan behoorlijk gaan roesten waardoor er gaten kunnen ontstaan in de container, dit kan gevaarlijk zijn voor je pony!

Edit: toevoeging.

Ja ze gaan gewoon overdag altijd de wei op, behalve als het beloofd echt slecht weer te worden, in de wei staat wel altijd een afdak waar ze kunnen schuilen dus dat scheelt ook.
Op de vloer licht nu van die oude houten platen, omdat er vroeger stro oplag.
Rubber lijkt me wel wat beter toch? Dat gaat langer mee (denk ik??)

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:25

mirgino schreef:
mijn pony staat ook in een containerbox deze is 250cm bij 320cm
Afbeelding
Afbeelding

in de andere stal deze is 250cm bij 700cm hebben afgelopen winter een fries van 1.65 en een pony van 1.52 samen in gestaan met uitloop.
en dat past allemaal prima,en de hoogte binnen valt erg mee
ik vind het niet hinderlijk laag
de bodem is van hout en de wanden ook, bij de mijne zit er rubber tegenaan.

Bedankt voor de foto's!

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:26

Mag ik trouwens vragen wat je daar maandelijks voor betaald? of staat je pony aan huis?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:27

Mijn paard heeft ook een containerstal, en hij heeft dan ook tot halverwege de wanden rubber ertegenaan. Verder vind ik het een prima stal, hij staat droog en met zijn hoofdje lekker naar buiten.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:37

Omdat we aan het bouwen waren en bij de twee oude stallen de tussen muur op omvallen stond heb ik vorig jaar ook een container als stal gebruikt voor nood. Ze had toen de hele container tot haar beschikking. Ik had voor de container (zeecontainer van 2,50 bij 6) een kleine uitloop gemaakt van tien bij tien ongeveer. Daar heeft ze een paar maandjes gestaan tot de nieuwe stallen klaar waren. Dat ging eigenlijk heel erg goed. Ze kon er zelf in en uit, als ze buiten wou staan stond ze buiten staan en als ze binnen wilde staan dan stond ze binnen, en ze stond er best vaak in te slapen. Er zat gewoon een houten vloer in waar ik flink wat stro op had liggen. De container stond bij de gewone stal zodat ze de andere kon zien. Overdag ging ze gewoon naar buiten net als de andere en s'avonds ging ze net als de andere naar 'binnen".Volgens mij voelde ze zich daar helemaal thuis. Nu staan de paarden s'avonds in hun luxe nieuwe stallen Pling Dus jah een container kan je prima als stal gebruiken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:40

ElinevsElsja schreef:
Mag ik trouwens vragen wat je daar maandelijks voor betaald? of staat je pony aan huis?

was dat aan mij?

ik betaal 190 euro p/mnd all-in

er word dagelijks uitgemest, 4x gevoerd ,buiten en binnen gezet
als het nodig is dekens verwisselt
ik ben de enige pensionklant Haha! dus heb alle luxe

mijn trailer staat op het terrein, het is bij de kassen en mijn 2 kasten staan in de kas
je kan overdekt poetsen met slecht weer
er is een kantine met vloerverwarming,en koffie/thee apparaad en een wc Knipoog

er is een bak ,maar deze is wat zwaar in de zomer en wat nat met veel regen,nu rij ik meest buiten dus is dat niet echt een punt
in de wintermnd staan ze in de paddock [4 x 5 meter] vanaf 8.30 ong tot 15.30 uur

een superplek voor mijn pony Ja

in de zomermnd 24 uur op de wei en met erg slecht weer gaan ze een nachtje naar binnen.