Ik kan je een hele goede aanraden en dan is Grecon! Wij hebben sinds vorig jaar een Grecon bak en echt waar hij is altijd super te rijden! www.grecon.nl
heb je dan de eb en vloed gepakt? want er zijn verschillende soorten bodems.. Ik wil eigenlijk een complete rijbak laten aanleggen door een bedrijf, weet iemand een bedrijf en ook de kosten?
ik heb een tijdje op een stal gestaan en daar hadden ze zo'n bodem van hippotex. De grond waar de bak in lag was klei, dus vrij vochtig. Toch was de bak na de meest vreselijke hoosbuien droog. In de zomer was hij ook niet te zwaar. Vond het een hele fijne bak.
ik vind het moeilijk, er zijn niet veel mensen die dezelfde bak aanraden.. Moet er voor een goede bak altijd drainage worden aangelegd? en wat is hier voor nodig?
voor een goede bak hoeft er niet altijd drainage aangebracht te worden. Maar het hangt erg af van de grondsoort waarop je de bak wilt maken. Met zandgrond heb je veel sneller een droge bak en met klei grond is hij eerder nat.
mijn instructrische heeft ook zo een bak en ik ben er helemaal weg van , alleen vin ik het wel duur maar je kunt echt het hele jaar door rijden en het dempt goed maar is absoluut niet zwaar ik vin het echt een fijne bak
ja zoiets jah voor zo een tuft bak maarre met zand kun je misschien wel wat goedkoper uitzijn maar daar heb ik ook geen kaas van gegeten hoor , vriendlief is boer dusz regelt zand maar weet wel dat tapijtsnippers erg erg duur zijn maar dat kun je wel vinden op internet.
Hoi, wij hebben vorige zomer een buitenbak 20 x 60 aangelegd. Omdat we op zware klei zitten hebben we het eerst 50 cm af laten graven, daarin drainage gelegd, vervolgens opgevuld met een bepaald soort zand (op aanraden van de man van all weather tuft, http://www.buitenbak.nl) en daarop 2 containers met tuft (ong. 8 a 9 cm). Twee containers kosten bij de 3.000 euro, maar dat is natuurlijk alleen de tuft; de totale kosten lopen hoger op..
Bak is echt prima; kan er altijd in rijden, is altijd droog (geen plassen) en bevriest ook niet. Ben er echt super over te spreken.
Ik heb ook jaren geleden zo'n zelfde bak gehad ook via die site. Mijne koste toen in totaal 12.000 gulden. Dat was incl zand en de aanleg ervan. Nou ik mis die bak nog steeds hoor. Wat was dat een fijne bak kon er altijd in rijden. Ook bij lichte vorst. Mijn bak was niet gedraineerd trouwens, dat vond hij niet nodig was ook kleigrond. Ging wel een flinke laag zand in. Klapzand was de naam ervan. Zie hier even een foto van mijn bak toen
Ik zag van de week een advertentie van Agterberg op Ebay. Zou goedkoop zijn maar al met al zit het tussen de 24 en 28 euro per m2. Ik schrok daar behoorlijk van zeker omdat ik daar ook al ervaringen over las die niet helemaal tevreden waren.
Wij hebben ook een All weather tuft bodem liggen en hebben door een plaatselijke aannemer het zand laten brengen en de tuft laten verspreiden en zo, kosten totaal ruim 7.000 euro, wat dus nog meevalt voor een nieuwe bak
Ben er zeer goed over te spreken, heel soms als het echt dagen heeft geregend liggen er wel wat plasjes in de bak bij ons, maar dan nog kun je wel rijden. Ook als het weken niet regent is de bak prima te rijden, wordt ook niet zwaar of zo.
Op mijn vorige pensionstal hadden ze zo'n bak. Maar met teveel snippers erin. Waardoor deze wel heel erg inveerde. Mijn pony slipte nog weleens weg met zijn achterhand hierdoor. In een gewone bak met zand of buiten heeft hij hier geen last van. Bak bleef wel goed droog en was redelijk vorstvrij.
heb je zelf de bak aangelegd of door dat bedrijf laten doen?
Ik heb deze bak toen door het bedrijf aan laten leggen. Die zorgen voor de vrachtwagens met zand en de snippers. Maar dit is wel jaren geleden gedaan hoor! Vandaar ook de gulden prijs nog. Maar heb er geen dag spijt van gehad