Stal nemen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horseloverx

Stal nemen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 18:42

Beste Bokkers ;
Ik heb een optie op een paard genomen en nu ben ik ondertussen een knusse thuis voor mijn paardje aan het zoeken .
Op 15 min. rijden van ons thuis is er een pensionstalling waar ik mijn paard kan stallen voor 125 euro / pm.
Dit is redelijk goekoop . Voor die 125 euro kan ik gebruik maken van stal / weide / solarium / poetsplaats / hooi .
Bedekking ( vlas) en voer ( ruwvoer , wortelen , muesli's , enz ...) moet ik nog zelf betalen .
Normaal gaat mijn paard daar overdag veel op de weide staan maar niet altijd . En 's nachts moet ie ook binnen (moet ook van de staleigenaar ).
Mijn ruin gaat niet altijd op de wei overdag staan omdat op die weide ook geen schuilstal is enzo. Dus als ik mijn paardje erop zet moet het wel degelijk een beetje goed weer zijn en niet te oud enzo. Nu, ik ben nog niet zeker of ik die stal ga nemen . Daarom wil ik jullie mening er is over horen . Wat denken jullie ?

Marlies1996

Re: Stal nemen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:43

tja ik zou even verder kijken of er verder bij jou in de buurt (of hoever je er voor wilt rijden) nog wat is.. en als dat zo is zou ik gaan vergelijken.. en dan voor de beste kiezen..

ik heb nu een stal met van 7 tot 1 in de wei. standaard brok hooi zaagsel (stal word gedaan) een binnenbak, een stapmolen, een longeercircel en een buitenbak..
prijzen: c pony € 210 d pony € 220 e pony € 230 en paard €235.. ik ben tevreden maar mijn ouders niet echt met de prijs.. laatst was het nog 25 euro omhoog gegaan.. maja dat is eigenlijk al te veel info

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:53

Mijn paard staat overdag ook altijd buiten. Heeft geen schuilplaats maar als het erg slecht is, worden ze binnen gehaald. Momenteel staat hij zonder deken buiten. De temperatuur is nu natuurlijk prima. Zodra het wat kouder gaat worden, krijgt hij gewoon lekker een deken op. En na mate de winter vordert worden de dekens dikker. Met kou kunnen ze best buiten staan hoor, zolang je ze maar een goede deken geeft of ze een goede wintervacht hebben. Ik betaal overigens 170 euro per maand. Er wordt gevoerd en gemest, binnen en buiten gezet. 'Het is incl. kuil/hooi en excl ruwvoer. Wij hebben geen solarium, maar wel een grote buitenbak, longeerbak en een spuitplaats. Je zou kunnen vragen wat je ongeveer per maand kwijt ben aan vlas en kunnen berekenen wat je kwijt zult zijn aan ruw voer. Daar kan de eigenaar je waarschijnlijk wel aan helpen. Zo kun je goed bepalen wat je per maand kwijt bent voor de stalling en voer. Vraag desnoods ook anderen die daar op stal staan naar hun ervaringen. Zo krijg je vast wel een goed beeld van de stal en kun je dan je beslissing nemen. Succes.

horseloverx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 20:32

Dankje voor jullie adviezen !

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 07:29

In welke omgeving zoek je?
Ik zou wel gaan voor een stal met veel mogelijkheid om naar buiten te kunnen en ook in de winter. Maar in de winterperiode wil ik mijn paarden wel op stal hebben. Verder wil ik ook dat met name in de winterperiode de paarden minimaal 5x per dag voer krijgen. Ook het sociale van de paarden vind ik heel belangrijk.
succes met je zoektocht.

horseloverx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 13:37

@friesiszwart
Ik zoek in omgeving Haacht , keerbergen , rijmenam , kampenhout in België !