Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alet74

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:18

@TS: als je het aan mij vraagt: niet doen.
Je paard is nu weidegang gewend, ik vind het dan eigenlijk niet zo netjes om hem dan 's winters binnen te zetten met een uurtje ofzo in de bak per dag. Dat staat in geen verhouding tot wat hij gewend is.
Ik vind je wel dapper dat je dit topic opent, het zal je toch wel bekend zijn dat pro- en anti- stal hier nogal tegen over elkaar staan.
Persoonlijk zou ik, als ik mijn paard geen weidegang zou kunnen bieden, uberhaupt geen paard willen hebben. Dat past niet bij het beeld wat ik heb en zoals ik het graag zie.
Hier op het forum lees ik over paarden die graag in de stal staan, dat zal best, maar heet dat niet gewenning/aangeleerd gedrag? Het zit naar mijn weten niet in de natuurlijke aard van het paard om graag de hele dag binnen te staan. Het is maar net wat je als dier (en mens) gewend ben. Mijn keuze zal het niet zijn.
Ik wens je veel succes met het maken van je keuze. Je hebt het beste met je paard voor, dat begrijp ik, maar het is net als met kinderen, je moet kiezen wat het beste is voor jouw paard, hij (of zij) kan niet zelf kiezen. Jij bent verantwoordelijk voor zijn welzijn. Sterkte ermee!

mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:20

Ts: Ik woon heel mn leven al in Barendrecht en heb mijn pony altijd prima kunnen stallen in het dorp.
De stallingskosten liggen dan wel rond de 225 euro.
Waar je ook naar uit kan wijken is Heerjansdam.
Ik heb al op diverse stallen gestaan en overal kon ze minstens 5 uur of langer per dag naar buiten.
Er zijn ook stallen waar ze alleen buiten komen waneer jij er bent, en ik ben erg blij dat ik nooit voor zo'n stal heb gekozen!
Als een stal geen weidegang heeft pas ik gelijk.

Weet nog wel een paar adressen dus pb maar bij interesse Knipoog
één ding staat vast : 24/7 vind je hier niet.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:31

JoCo schreef:
Petje af Nadya, ik dacht dat ik al gek was, met mijn op en af gecross, want ik maak hierop GEEN uitzonderingen. Dat kunnen andere bokkers bevestigen. Al ben ik op een feest of waar dan ook, mijn paard gaat altijd voor. Kan ik het zelf niet, zoek ik iemand die mijn 'taak' voor die dag kan overnemen.

Maar jij bent nog een heel ander geval ... alle respect hoor, zo ken ik in mijn directe omgeving niemand ... (ze vinden mij al doorgeslagen Haha! )


Lief van je, dank je wel... Bloos
Maar jij doet het toch ook prima zo? En met alle liefde? Lachen
Als je zoveel tijd en zorg aan je paard spendeert, roepen mensen die geen paard hebben volgens mij al snel dat je doorgeslagen bent, hihi..... Ja

Op mijn stalling vinden ze me volgens mij wel een beetje doorgeslagen Knipoog , hoor, maar ik merk ook dat er een enorme waardering is hiervoor van de staleigenaren. Ook al doen ze het zelf een beetje anders. Clown
Ik heb heel wat priveleges opgebouwd in die paar jaar dat ik er nu sta. Mijn paard mag bv als 'enig' pensionpaard 24/7 buiten bijvoorbeeld (bij hun eigen Shetlanders). Ik vind het persoonlijk jammer dat er niet meer mensen hun pensionpaard bij ons buiten mogen houden in de winter, maar ja, ik ga er helaas niet over. Ik zou eigenlijk elke winter gaan verhuizen naar een andere stalling (met weidegang) in een ander dorp, omdat Sam niet buiten zou kunnen blijven 's winters (vanwege de grond). Ben heel erg blij dat ik uiteindelijk toch mocht blijven staan met Sam, want zo'n verhuizing 2x per jaar, tja, dat is ook wat voor zo'n paard (en voor mij).

Sam gaat voor op mijn sociale leven. Ik zeg dus vaak 'nee, ik kan niet' of plan mijn dagen zo dat ik altijd tijd voor hem heb. En kan ik niet overdag (ik heb ook een jong dochtertje thuis namelijk), dan ga ik 's avonds, al is het stikkedonker. Om hem alleen al even te knuffelen zelfs. Ik moet dan een heel stuk wandelen door de andere weilanden, want hij staat in een stiltegebied. Best romantisch, hoor, met volle maan bijvoorbeeld. Haha!
En nog goed voor de lijn ook, zo'n dagelijkse wandeling. Clown

z0rr0
Berichten: 3069
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Huizen

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:28

nee.
wat je wel kan doen is kijken of je een weiland in de buurt kan huren dat je hem elke dag brengt en haalt.

saltpepper
Berichten: 343
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:07

24/7 vind je niet in jouw regio. Het land is daar simpelweg niet geschikt voor (blubberbende). In andere regio's (Gelderland bijvoorbeeld) speelt dat probleem niet.

Zoek dus een stal met paddocks, die zijn heel het jaar goed te gebruiken (mits ze goed zijn aangelegd).

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:07

Lous schreef:
Over dat losgooien nu lijkt het wel of wij alleen maar losgooien ipv van rijden. Dat we naar de manege gaan,poetsen,losgooien en het paard weer op stal gaat. Nou nee.

Die van mij wordt voor of na het rijden losggegooid. En ja ik ben 3 uur met mijn paardje bezig.

En de overige 21 uur? 3 uur afleiding op een dag van 24 uur is niks als je bedenkt dat het paard voor de rest opgesloten staat in een hok van 3 bij 3. Vergeet niet dat een paard een wezen is dat er voor gemaakt is om kilometers per dag af te leggen, om continu sociaal contact te hebben met soortgenoten en om elk moment van de dag frisse lucht in te ademen. Dit ontneem je je paard allemaal als je hem op stal zet, naar mijn mening zijn dat zulke essentiele dingen voor een paard dat het paard onwaardigend is om het ze af te nemen. Daarnaast moet de TS er denk ik ook rekening mee houden dat ze er een totaal ander paard voor terug krijgt. Een paard dat gewend is 24/7 buiten te staan heeft voldoende sociaal contact (als het met soortgenoten staat uiterraad) en kan voldoende bewegen, kortom het paard kan aardig in zijn behoeftes voldoen en dat zul je in de omgang zeker merken. Ik denk dat de TS er rekening mee moet houden dat het karakter van haar paard behoorlijk zal veranderen, het arme dier kan zijn energie namelijk niet meer kwijt en het zal mij serieus verbazen als dit paard geen gefrustreerd vervelend paard wordt.

Ik vind het trouwens behoorlijk arrogant dat bepaalde mensen denken dat ze door hun paard aandacht te geven ze bepaalde behoeftes van een paard weten weg te nemen. Mensen en paarden zijn geen soortgenoten, knuffelen met een paard is geen sociaal contact voor een paard! Een uurtje rijden is niet de lichaamsbeweging die een paard van nature nodig heeft.

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 19:44

Visconti niemand die hier beweerd dat ze alleen maar een 'uurtje rijden' per dag. Ik begrijp wat je probeerd te zeggen, maar zie dan niet alles op de manier waarop jouw mening en uitleg er beter door uitziet. Wees dan eerlijk, en kijk naar wat er werkelijk wel gezegt wordt.

Verder is hier niemand arrogant, het is internet..iedereen komt anders over dan ze werkelijk zijn. En als iemand maar 1 uur bezig is met zijn paard, weet jij daarintegen nog niet wat het paard verder nog te bieden krijgt. Je weet het dus nooit.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:24

Idd Visconti,ik vind dat je niet alleen kan oordelen naar wat mensen zeggen, je moet het ook gezien hebben. Bloos

oelewapper
Berichten: 161
Geregistreerd: 01-08-08

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:37

aan de hand van dit topic wil ik graag mijn eigen topic ook nog even onder de aandacht brengen,zou graag willen weten waar jullie voor zouden kiezen.

[VSW] welke stal kiezen?

ik zou zelf overigens nooit kiezen voor een stal waar de paarden niet dagelijks buiten komen,in ieder geval overdag,dan zou je je paard beter kunnen laten staan waar hij nu is denk ik.

Anoniem

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:54

Ik kan mij niet voorstellen dat er nog stallen bestaan waar de paarden overdag niet buiten kunnen. Ik woon nu op de klei en de wei sopt, maar ze staan gelukkig thuis, dus ze scharrelen los op het erf en op de hoger gelegen gedeelten kunnen ze nog vollop gras eten, maar straks van de winter niet meer op de wei. Toch gaan ze naar buiten, daar gaan we een goede zandpaddock voor maken.

Dat ik alleen aan mij zelf zou denken, 5 minuten fietsen en goede bak, zou niet in mij opkomen. Vergeet niet dat het jouw paard zijn huis is, zijn leven en dat jij hem even leent door ongevraagd op zijn rug te gaan zitten. Op zin minst verdient hij dan overdag buiten te mogen zijn veel ruwvoer krijgen gedurende de dag, weidegang in de winter is niet noodzakelijk, maar voorjaar, zomer en najaar een must....

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:56

Ik zou deze stalling nog geen 0,5 seconde in overweging nemen. Sterker nog, ik zou horen 'geen weidegang'. Okee, hou maar op ik zoek wel verder.

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 18:07

russel schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat er nog stallen bestaan waar de paarden overdag niet buiten kunnen. Ik woon nu op de klei en de wei sopt, maar ze staan gelukkig thuis, dus ze scharrelen los op het erf en op de hoger gelegen gedeelten kunnen ze nog vollop gras eten, maar straks van de winter niet meer op de wei. Toch gaan ze naar buiten, daar gaan we een goede zandpaddock voor maken.

Dat ik alleen aan mij zelf zou denken, 5 minuten fietsen en goede bak, zou niet in mij opkomen. Vergeet niet dat het jouw paard zijn huis is, zijn leven en dat jij hem even leent door ongevraagd op zijn rug te gaan zitten. Op zin minst verdient hij dan overdag buiten te mogen zijn veel ruwvoer krijgen gedurende de dag, weidegang in de winter is niet noodzakelijk, maar voorjaar, zomer en najaar een must....


Ik zei dat het vijf minuten fietsen was zodat ik vaker naar mijn paard kon gaan, zodat ik hem dus toch meer uit zijn stal kan halen. Niet voor mij, maar voor het paard. Altijd dat gezeur dat men alleen aan zichzelf denkt, zeg dat voortaan als je weet hoe ik het bedoel.

Als ik voor hem bij deze stalling niet kan regelen dat hij overdag naar buiten kan dan gaat het feestje niet door. En zoals ik ook al eerder zei, gaat hij dan vanaf de dag dat er weer genoeg weidegang aangeboden wordt tot oktober weer 24/7 op het land. Had ik overigens dus al eerder gezegt, nogmaals...

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 18:08

oelewapper schreef:
aan de hand van dit topic wil ik graag mijn eigen topic ook nog even onder de aandacht brengen,zou graag willen weten waar jullie voor zouden kiezen.

[VSW] welke stal kiezen?

ik zou zelf overigens nooit kiezen voor een stal waar de paarden niet dagelijks buiten komen,in ieder geval overdag,dan zou je je paard beter kunnen laten staan waar hij nu is denk ik.


Het is niet de bedoeling om je eigen topic in mijn aangemaakte topic naar voren te brengen om meer reacties te krijgen.

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:16

Ik zou het zelf niet doen. Mijn paard staat de hele dag buiten en s'nachts op stal. Ik hoef me niet schuldig te voelen als ik een dag niet kan, ik kan zelfs gewoon op vakantie.
Ik begrijp dat het niet makkelijk is een geschikte stalling te vinden die aan alle eisen voldoet. Maar een paard 24/7 op stal is echt not-done.
Ik denk dat je je paard er erg ongelukkig mee maakt.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:13

als je aangeeft waar je woont kunnen wij wellicht adressen aangeven waar je zou kunnen kijken.
Persoonlijk zou ik mijn paarden ergens hebben staan met een stal en veel mogelijkheid om naar buiten te gaan in groepsverband.

Anoniem

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:04

LadyElmira schreef:
russel schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat er nog stallen bestaan waar de paarden overdag niet buiten kunnen. Ik woon nu op de klei en de wei sopt, maar ze staan gelukkig thuis, dus ze scharrelen los op het erf en op de hoger gelegen gedeelten kunnen ze nog vollop gras eten, maar straks van de winter niet meer op de wei. Toch gaan ze naar buiten, daar gaan we een goede zandpaddock voor maken.

Dat ik alleen aan mij zelf zou denken, 5 minuten fietsen en goede bak, zou niet in mij opkomen. Vergeet niet dat het jouw paard zijn huis is, zijn leven en dat jij hem even leent door ongevraagd op zijn rug te gaan zitten. Op zin minst verdient hij dan overdag buiten te mogen zijn veel ruwvoer krijgen gedurende de dag, weidegang in de winter is niet noodzakelijk, maar voorjaar, zomer en najaar een must....


Ik zei dat het vijf minuten fietsen was zodat ik vaker naar mijn paard kon gaan, zodat ik hem dus toch meer uit zijn stal kan halen. Niet voor mij, maar voor het paard. Altijd dat gezeur dat men alleen aan zichzelf denkt, zeg dat voortaan als je weet hoe ik het bedoel.

Als ik voor hem bij deze stalling niet kan regelen dat hij overdag naar buiten kan dan gaat het feestje niet door. En zoals ik ook al eerder zei, gaat hij dan vanaf de dag dat er weer genoeg weidegang aangeboden wordt tot oktober weer 24/7 op het land. Had ik overigens dus al eerder gezegt, nogmaals...


Oke, duidelijk, dat weet je blijkbaar zelf heel goed wat je gaat kiezen en doen, dan is bokt een onnodige irriprikkel met dit soort topics lijkt mij dan maar....

Maflinger_S
Berichten: 12173
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:45

De stal die je op het oog hebt, lijkt een prima tussenoplossing te zijn voor de wintermaanden omdat je paard, zoals je schrijft, in het voorjaar weer het land op kan. Aangezien je paard nu een flink eindje weg staat en je toch in staat bent om er 3 uur per dag te zijn, neem ik aan dat je als je paard op 5 minuten loopafstand van je werk staat je in staat zult zijn nog langer per dag bij je paard te zijn en tijd aan 'm te besteden. Dat wordt dus 3x per dag met knollie aan de gang gaan en zo te horen zul je heel wat variaties kunnen bedenken om het je paard zo veel mogelijk naar de zin te maken.
Ik hoop dat je bezoek aan de stal vandaag duidelijkheid verschaft en dat je een weloverwogen beslissing kunt nemen die voor jou goed voelt.

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 11:26

Maflinger_S schreef:
De stal die je op het oog hebt, lijkt een prima tussenoplossing te zijn voor de wintermaanden omdat je paard, zoals je schrijft, in het voorjaar weer het land op kan. Aangezien je paard nu een flink eindje weg staat en je toch in staat bent om er 3 uur per dag te zijn, neem ik aan dat je als je paard op 5 minuten loopafstand van je werk staat je in staat zult zijn nog langer per dag bij je paard te zijn en tijd aan 'm te besteden. Dat wordt dus 3x per dag met knollie aan de gang gaan en zo te horen zul je heel wat variaties kunnen bedenken om het je paard zo veel mogelijk naar de zin te maken.
Ik hoop dat je bezoek aan de stal vandaag duidelijkheid verschaft en dat je een weloverwogen beslissing kunt nemen die voor jou goed voelt.


Dat ga ik ook zeker doen. Ik kreeg ook nog een aanbod via pb, met twee a drie uur naar buiten kunnen de stal uit, maar ook dat sloeg ik af..vond ik ook te weinig. Dus ik ga nu gewoon kijken, misschien dat ik kan regelen dat ik een uur voor dat ik moet beginnen met mijn werk naar mijn paard toe ga, hem buiten in de bak zet, en dan om 12 uur als mijn pauze begint hem weer op stal te zetten. Dan staat hij vijf a zes uur in de ochtend buiten, hopelijk met een ander paard..alleen wil ik ook niet. En dan ben ik klaar met werken om 6 uur, en twee dagen in de week ook om kwart over vier, waarna ik met hem kan gaan wandelen, eventueel nog mee kan doen met dat grazen wat hun gezamelijk doen..dan gaan rijden of iets..in het geheel heeft hij dan vijf uur uit zijn stal gestaan en nog zeker drie en een half uur in de avond buiten geweest. Wie weet kan het wel helemaal niet, dan niet. Maar misschien kan ik het zelfs regelen dat zij hem rond een uur of vier in de middag nog even naar buiten doen, tot zes als ik kom. Maar dat weet ik niet, het ligt er maar aan of er mensen moeten rijden in die bak, en of er anders nog iets anders aanwezig is.

Vitalis_

Berichten: 249
Geregistreerd: 07-06-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:46

Als hij echt alleen maar binnen staat zou ik het niet doen. Want met jou naar buiten is toch wat anders als met andere paarden de wei op. Maar als jij het zo kan regelen dat je paard 's ochtends de wei op kan met nog een ander paard, dan zou je het wel kunnen doen, als het alleen voor de winter is.
Ik vind het zelf heel belangrijk dat mijn paard naar buiten gaat met andere paarden, omdat hij dan zijn energie kwijt kan. Dan heb ik niet zo'n druk paard en het is voor hem ook lekker om naar buiten te gaan.

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 08:23

Nou we zijn gister geweest en heb er nog even over geslapen. Maar ik doe het niet. Er was geen mogelijkheid om mijn paard in de paddock te zetten (er was een ruime paddock) met een ander paard gedurende zeker 4 tot 5 uur in de ochtend..want er mogen geen paarden los als ik er zelf niet bij ben. Logisch, dat wel..maar er zijn veel andere stallen waarbij dat wel mag. Verder mag er twee keer per week uitgemest worden, ik ben allergisch voor hooi en stro e.d dus als ik dan een ammoniaklucht ruik krijg ik per direct een flinke bloedneus, en ookal hadden ze echt mooie ruime stallen staat mijn paard dan toch met zijn achterbenen in zijn vuil. Drollen mogen namelijk twee keer per week eruit. Nouja, vond het jammer hoor er was een mooie grote bak en de stallen waren mooi ruim..maar als iedereen achter elkaar met hun paard naar de paddock zou willen heb je dagen dat hij er maar een half uur in zou kunnen. Dus helaas.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:40

Goed van je, dit klinkt echt als een vreselijke stal. 24 uur per dag op stal en dan ook nog maar 2 x in de week uitmesten?? Ze lijken wel niet lekker. *brrr*

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:47

niet in het belang van het paard dus...
Elke dag drollen wippen/natte plek eruit en bijstrooien is wel zo fijn als een paard zoveel uren op stal moet staan.
En jammer dat de paarden niet zonder toezicht in de paddock mogen. Anders konden de eigenaren met behulp van een rooster en passende combinaties zelf regelen dat alle paarden elke dag een paar uur buiten konden lopen. Als er ruwvoer gevoerd wordt op meerdere plekken, dan krijg je ook minder gedonder dan wanneer ze niets te eten hebben. Uit verveling gaan de paarden dan vaak meer klieren.

Misschien toch die stal met 2/3 uur buiten gaan overwegen?
als je dan zelf ook nog later op de dag je paard er een paar uur uit hebt is het toch al een stukje meer...

Ik heb zelf de eerste 2 winters met mijn pony ook op een stal gestaan waar ik zelf los moest laten. Er was een winterwei, en je moest zelf buiten zetten. Er mochten ook andere bekende paarden bij in, maar je moest er wel bijblijven dus ik deed samen met een paar anderen elkaars paarden loslaten en zo kwam mijn pony er bijna elke dag 1 of 2 keer ongeveer 1 tot 2 uur in de wei en daarnaast nog wandelen, rijden en laten grazen aan de hand aan de overkant in een brede berm.
Hij heeft die winters overleefd, al stond hij soms te hippen en zwaaien in de boxopening omdat hij er graag uit wilde als je in de stal was. Was er niemand, dan werd hij weer rustig. Het was zijn manier van aandacht trekken. Was hij er uitgeweest, dan was het goed en was hij verder weer rustig.
Hij was gewend elke dag in een paddockje te lopen van 's ochtends tot einde van de middag, maar toen had hij geen wei en geen vriendjes. toen ik hem overkocht en verhuisde had hij in elk geval altijd andere paarden om zich heen, van maart tot november elke dag weidegang van 7 tot 15:30, en die paar maanden zelf loslaten regelen nam ik voor lief omdat hij nu wel sociaal contact had en meer ruimte en grootste deel van het jaar gras.

Ben daarna 2x verhuisd om weer bij die eerste stal terug te komen waar hij vanwege stofallergie nu wel buiten mocht in de winter. Daarna werd het mogelijk om 24/7 hele jaar door op de weide te zetten. Dat was ook af en toe afzien bij veel regen of lange vorstperiodes, en ook met 30cm sneeuw stond hij zonder schuilstal buiten (wel bomen)...

Ben blij dat ik hem nu aan huis heb en ik zelf kan bepalen (afhankelijk van de bodem en het weer) wanneer de paarden buiten lopen en wanneer ik ze evt. voor de nacht binnenhaal...

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:41

Nooit van mijn leven! Stalling zonder weidegang is gewoon dierenmishandeling. Ik sta er eigenlijk van te kijken dat je er uberhaupt over nadenkt om daarheen te verhuizen.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:56

@ Lady Elmira: goed dat je hebt besloten het niet te doen! Hopelijk vind je snel een betere oplossing! Succes!

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Wat zouden jullie doen? Stalling zonder weidegang..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 18:54

Bedankt, hoop dat sommige dan nu ook inzien dat ik niet aan mezelf dacht..altijd zo makkelijk om dat gelijk aan te nemen.