mijn ruin van 15 heeft helaas de afgelopen maanden een aantal verhuizingen meegemaakt.
Hij heeft een geruime tijd buiten gestaan en ging snachts naar binnen. Daarna heeft hij 2 maanden als overbrugging tot er weer op de andere stal plek was veel op stal gestaan (minimaal 2 uur tot maximaal 4 uur eruit)
Nu op de nieuwe stal mogen de paarden 24/7 buiten staan. Iedereen maakt daar gebruik van, dus ik ga niet als enigste mijn paard binnen zetten.. dat is geen optie want alleen binnen terwijl de rest buiten staat, daar heeft hij natuurlijk geen zin in.
Toen het nog mooi weer was, vermaakte hij zich prima. Nu het al een aantal dagen (weken) weer slecht weer is, merk ik aan hem dat hij chagerijnig is, schrikkerig, met rijden ontzettend dwars ligt, en eigenlijk geen zin heeft.
Zou dit door het slechte weer kunnen komen? ook is er sinds vorige week een nieuwe merrie en die is overduidelijk de baas, hij durfde laatst niet eens bij me te komen voor een suikerklontje.. de merrie kwam meteen met de oren plat in haar nek op hem af en hij wist niet hoe snel hij weg moest komen. Nouja een ding is zeker, hij zit niet lekker in zijn vel, en in al die jaren dat ik hem al heb/ken (12 jaar) heb ik dit nog niet meegemaakt.
In het verleden heeft hij ook vaak 24/7 buiten gestaan maar wel met schuilstal .. dat heeft hij nu niet..
graag advies gevraagt.. hem toch maar weer binnen zetten? (en event iets regelen met de rest) of is het een kwestie van "wennen"?
alvast bedankt voor het reageren